Toon posts:

[tv kaart] Leadtek 2000 XP OEM, geen beeld video in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben ten einde raad en hoop dat jullie als tweakers me zouden kunnen helpen (ben 13 jaar en aardig goed met computers) maar hier kom ik niet uit. Ik heb bij een webshop een BULK OEM leadtek 2000 XP tv kaart met video in gekocht, met de bedoeling om de opnames op mijn UPC Mediabox DVR te dubben naar de pc om vervolgens op dvd te branden, daarom heb ik er nog een scart adapter met svideo uitgang bij gekocht voor beter beeld en omdat de video in van de kaart ook svideo zou zijn. Vandaag binnengekregen, pak hem uit, de aansluiting is een apart soort svideo volgens mij met extra pinnetjes voor het geluid, waarvoor binnen in de kast trouwens met zo'n audio kabeltje van de kaart naar de geluidskaart moet worden doorgetrokken.(Dat heb ik dus ook braaf gedaan). Gelukkig had ik nog 2 kabels van een draadloos zendsysteem met dezelfde rare svideo achtige aansluiting, Composiet ---> svideo achtig en scart----->svideo achtig. Ik installeer de kaart, hij detecteert hem, ik zet de driver cd erin (was een gebrand cd'tje vermoedelijk door de webshop) en daar stonden de drivers en software op, onderverdeeld in 98me2000 en xpvista windows vindt de xp drivers kennelijk niet goed genoeg want pakt ze niet. Anyway een heel gedoe voor de drivers want met 98 drivers lijkt het fout te gaan maar later blijkt dat dat hoort. Drivers geïnstalleerd, software erop, de mediabox aangesloten maar geen beeld, alleen een blauw vlak op de cvbs input en svideo input van de software (terwijl er maar 1 input op de kaart is? 8)7 ) De alternatieve drivers geprobeerd voor de conexant chip, ook geen resultaat, andere computer, geen resultaat. Wat moet ik nog doen om beeld te krijgen? Alvast bedankt!! :)
p.s. De scart adapter stond op out en de scart kabel naar svideo achtig was ook voor out...

Afbeeldingslocatie: http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/videoware_2003_19365257
die rechtse is de plug van de svideo achtige plug zoals ik het even heb genoemd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 21:29 . Reden: plaatje toegevoegd van 6 pin svideo connector ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over TV horen in LPPR. Ik move even.

Verder is het niet verwonderlijk dat je via S-Video niets vindt, aangezien de UPC mediabox alleen composite en RGB output heeft, geen S-Video...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ow excuses :o Ik had dat subforum over het hoofd gezien...
Oke dan gaat svideo niks opleveren (weet ik dat ook weer) maar ook met composiet krijg ik het niet werkend (dat was misschien niet duidelijk aangegeven). Ik had de mediabox aangesloten met scart--->svideo achtig en met composiet----> svideo achtig en bij beiden geen beeld... Heeft iemand nog suggesties?