• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-01 12:17
Ik zit met het volgende dilemma.

Ik heb kaartjes gewonnen voor Nederland-Roemenie a.s. dinsdag, en was in eerste instantie van plan mijn Canon 400D met daarop de 55-250 IS en extra de 18-55 IS mee te nemen.

Heel cool natuurijk :), maar elk voordeel heb ze nadeel...

Ik bedacht mij namenlijk net, dat ze misschien wel erg streng zijn bij de toelating in het stadion, en dat ze deze camera (onterecht) als professioneel aanzien en mij plus camera weigeren.

Afgezien van de vraag waar laat ik dan zo'n ding? Geen idee of ik bij de bus kan van de reisorganisatie om hem te droppen.... maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk: Hebben jullie eerder een dSLR naar een voetbalwedstrijd van een groot toernooi meegenomen en hoe ging dat, wat waren jullie ervaringen met de security en het toelatingsbeleid?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zolang jij met je genoemde hardware aan komt wandelen, zul je je weinig zorgen hoeven te maken.
Mocht je nou een mega telelens meenemen, zo'n kanon waar je ze langs de lijn mee ziet staan, wordt het een ander verhaal.

Ik zou me echter eerder afvragen of het verstandig is je dure hardware mee te nemen.
Voor hetzelfde geld gebeurt er wat mee (drukte op de tribunes etc.)...

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 12:39
Als ik jou was zou ik gewoon lekker genieten van de sfeer en ja camera lekker buiten het stadion laten.
Vraag jezelf eens af welke platen jij kunt maken en wat de meerwaarde daarvan is ten opzichte van de duizenden foto's die online komen te staan...
Je mist nogal wat als je door je zoeker kijkt en je zit ook nog eens met je dure apparatuur tussen mensen die maar op 1 ding letten en dat is niet jouw tas met gear.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
djkooij schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:29:
Als ik jou was zou ik gewoon lekker genieten van de sfeer en ja camera lekker buiten het stadion laten.
Vraag jezelf eens af welke platen jij kunt maken en wat de meerwaarde daarvan is ten opzichte van de duizenden foto's die online komen te staan...
Je mist nogal wat als je door je zoeker kijkt en je zit ook nog eens met je dure apparatuur tussen mensen die maar op 1 ding letten en dat is niet jouw tas met gear.
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Laat het foto'en maar aan de honderden fotografen langs de kant over, ga zelf lekker genieten!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:34
Yes, ik sluit me bij de anderen aan, ga lekker genieten, er zijn tig goeie foto's te vinden op het internet van alle fotografen die langs de lijn staan. Laat je cam maar lekker in je koffer.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-01 12:17
Ik heb net ook nog 2 andere topics gevonden over dslr cameras mee naar concert... ik geloof inderdaad dat wat daar gesteld wordt, plus jullie argumenten mij wel redelijk overtuigen van het feit dat je in het stadion toch niet zoveel kunt uithalen...

Ik ben alleen ook nog een hele dag in Bern, en het is toch wel een kick als je zelf die prachtige plaat kunt schieten van een excentriek exemplaar oranje supporter... of een Oranje zee in de binnenstad... :)

Dus ik denk dat als het lukt om die tas op een safe-plek achter te laten, dan doe ik de wedstrijd zonder camera...

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:40
Inderdaad gewoon van de wedstrijd genieten, en geen risico nemen voor wat foto's die de moeite toch niet echt waard zijn. Misschien wel leuk (een compactje oid) voor wat sfeer-foto's voor of na de wedstrijd, maar tijdens de wedstrijd heb je niks aan zo'n dslr

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Mocht je toch echte originele foto's willen uit jouw camera, dan mag je je kaartjes ook aan mij geven, maak ik wat foto's met jouw camera, hoef jij je nergens druk over te maken :P

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Pagina: 1