Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik had een vraagje
Ik ben van plan om een tft beeldscgerm te kopen met hdmi aansluiting.
En mijn videokaart ondersteunt ook hd.
Kan je dan hd films bekijken die op je computer staan?
Misschien domme vraag maar kon het niet vinden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een player hebt die die betanden af kan spelen kan dat prima ja. Waarom zou het niet gaan?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Voor FullHD heb je wel een resolutie op het beeldscherm nodig van 1920x1200.
Bij mijn weten is die resolutie eigenlijk alleen terug te vinden in de 24" modellen.
Ik ben de HDMI aansluiting ook al op 22" modellen tegen gekomen, alleen hebben die schermen voor zover ik heb kunnen zien allemaal een resolutie van 1680x1050, geen FullHD dus...

Edit:
Overigens, HD content afspelen behoeft geen HDMI aansluiting hoor.
Ik speel regelmatig HD content af op mijn PC, en daar staat gewoon een 19" TFT op met een VGA aansluiting.

[ Voor 21% gewijzigd door Brede P op 10-06-2008 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:13:
Als je een player hebt die die betanden af kan spelen kan dat prima ja. Waarom zou het niet gaan?
Je bedoelt een hd dvd speler?

Verwijderd

Als ze allebei HDCP ondersteuning hebben, dan moet het in principe lukken mits je de codecs + player ook in huis hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:13:
Voor FullHD heb je wel een resolutie op het beeldscherm nodig van 1920x1200.
Bij mijn weten is die resolutie eigenlijk alleen terug te vinden in de 24" modellen.
Ik ben de HDMI aansluiting ook al op 22" modellen tegen gekomen, alleen hebben die schermen voor zover ik heb kunnen zien allemaal een resolutie van 1680x1050, geen FullHD dus...
okj was van plan om een 22 inch te kopen, maar er zit een hd aansluiting op en jij zegt dat ze geen fullhd hebben.
Wat is het verschil eigenlijk?

Verwijderd

Je hebt niet de volledige resolutie die HD biedt, dus het is niet Full HD

Verwijderd

Topicstarter
Is er eigenlijk veel verschil met gaming tussen hd en een gewoon scherm?

Verwijderd

Omdat je hier post vraag ik me af of je misschien bedoelt dat je een HD of HD ready televisie wilt kopen en of je die dan aan je computer kan aansluiten.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:15:
[...]

okj was van plan om een 22 inch te kopen, maar er zit een hd aansluiting op en jij zegt dat ze geen fullhd hebben.
Wat is het verschil eigenlijk?
Er zijn 2 soorten HD formaten, veelal FullHD en HD-Ready genoemd.
HD-Ready draait op een resolutie van 1280x720, FullHD op de eerder genoemde 1920x1200.
Ook een FullHD film afspelen kan prima, alleen krijg je gewoon niet de optimale kwaliteit te zien, het gewoon wordt gewoon wat verkleind.
Mijn LCD-TV is ook HD-ready, maar ik kan prima FullHD films afspelen, alleen haal je gewoon niet het optimale er uit...

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:17:
[...]

Er zijn 2 soorten HD formaten, veelal FullHD en HD-Ready genoemd.
HD-Ready draait op een resolutie van 1280x720, FullHD op de eerder genoemde 1920x1200.
Ook een FullHD film afspelen kan prima, alleen krijg je gewoon niet de optimale kwaliteit te zien, het gewoon wordt gewoon wat verkleind.
Mijn LCD-TV is ook HD-ready, maar ik kan prima FullHD films afspelen, alleen haal je gewoon niet het optimale er uit...
Ok,
Maar als ik een filmpje download(hd) kan ik hem dan gewoon via mijn computer afspelen zonder speler?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

pjansen9365, ik zou je willen aanraden om eerst even zelf op zoek te gaan naar de antwoorden i.p.v hier een dumptopic te maken van al je kleine, en relatief eenvoudige vragen. Er zijn een heleboel topics te vinden die je vragen beantwoorden. En natuurlijk kun je ook nog vragen in de winkel, proberen met google, lezen van manuals en dat soort dingen.

Maak eerst voor je zelf duidelijk hoe en wat. En als je dan nog duidelijke vragen hebt mag je die hier gewoon nog een keer stellen.

Vergeet ook niet om Welke TV moet ik kopen? een keer door te lezen!

Edit: ik zie dat het gaat over een monitor. In dat geval moet je sowiso niet hier zijn maar in Videoplanken & Beeldkanonnen !

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 10-06-2008 21:21 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.