Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Canon MP520 en Apple airport extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zojuist een nieuwe printer geinstalleerd via de usb poort van mijn apple airport extreme router. Mijn mac detecteert de printer onmiddellijk alsook de windows pc's(via bonjour). Het printen lukt dus prima vanop alle pc's...maar het scannen niet! Als ik via de knoppen op de printer wil scannen dan moet ik op het laatste moment drukken of ik dat in kleur of zwart/wit wil...maar de printer reageert niet wanneer ik op 1 vd 2 knoppen klik...hij weet niet naar waar te scannen waarschijnlijk. Als ik via het canon programma op mijn mac klik op SCANNEN, dan krijg ik een melding dat er een communicatieprobleem is met de scanner.

Wat wel werkt is de kopieerfunctie. Dus ik leg een documentje op de glasplaat, klik via de knoppen op de printer de kopierfunctie aan...hij scant het document en print dat vervolgens mooi af. Dus de scanner moet toch werken denk ik dan ?

Volgens mij heeft de printer een probleem met het feit dat hij niet weet naar welke pc hij het gescande document moet sturen...zeker als je via de knoppen op de printer wilt scannen. Maar normaal moet ik toch via de software op een pc kunnen scannen...dan moet de printer toch weten naar waar het moet? Of is het gewoon niet mogelijk, omdat de printer te 'dom' is, om de scanfunctie te gebruiken wanneer de printer is aangesloten op mijn router(ipv op een pc). ?

Mvg

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Kopieren kan uiteraard want dat staat los van je MAC, je printer is ook zeker niet stuk.
Het is een printserver en kun je dus alleen printen, zover ik weet kun je niet scannen.
De printer is dus niet te dom maar je router, is alleen voor printen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht al zoiets dat het scannen via het netwerk onmogelijk zou zijn. De printer staat wel vlakbij een vaste pc. Kan ik nu een USB splitter kopen om van de printer naar de airport extreme te gaan(zodat de overige netwerkpc's kunnen blijven gebruik maken van de 'apple printserver') en van de printer naar een vaste pc(om gebruik te maken van de scanner) ? Dat is waarschijnlijk ook te leuk om waar te zijn ? :)