Ik heb in februari een nieuwe pc gekocht (zelf samengesteld) met een Zalman ZM600-HP voeding er in.
Deze voeding piept echter, als de pc uitstaat hoor je het al zachtjes uit de voeding komen.
Vooral onder 'load' kan je hem goed horen gieren.
Dit is volgens mij niet normaal voor een "Ultra Silent" voeding.
Uiteraard heb ik dit allemaal even gegoogled enzo en daar komen 2 oplossingen uit.
1. voeding opmaken, alle spoeltjes vast lijmen maar dan wel je garantie kwijt zijn.
2. RMA
Dus ik heb hem terug gestuurd naar de zaak waar ik hem vandaan had.
Deze zegt echter de voeding naar behoren werkt, en ik kon onderzoeks kosten betalen.
De verzendkosten waren overigens ook voor mijn rekening.
Dus ik vraag hem of hij wel gechecked heeft op geluid en want de werking was verder goed.
En ik kreeg een mailtje terug waarin staat dat ze hem 2 uur hebben getest, en geen vreemde geluiden hebben gehoord.
En nu heb ik hem dus terug,
Ik steek de stekker in het stopcontact en gelijk komt mij het bekende piepende geluid weer te horen.
Ik heb alle stopcontacten in het huis geprobeerd, maar dat maakt ook geen verschil.
En nu weet ik even niet hoe ik het verder aan moet pakken.
Heb ik nu gewoon pech en zit ik vast met een piepende voeding waarvan ik dus moet hopen dat hij binnen een jaar echt stuk gaat en dan alsnog van m'n garantie gebruik kan maken?
Of toch spoeltjes vast lijmen?
Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het erg graag.
Deze voeding piept echter, als de pc uitstaat hoor je het al zachtjes uit de voeding komen.
Vooral onder 'load' kan je hem goed horen gieren.
Dit is volgens mij niet normaal voor een "Ultra Silent" voeding.
Uiteraard heb ik dit allemaal even gegoogled enzo en daar komen 2 oplossingen uit.
1. voeding opmaken, alle spoeltjes vast lijmen maar dan wel je garantie kwijt zijn.
2. RMA
Dus ik heb hem terug gestuurd naar de zaak waar ik hem vandaan had.
Deze zegt echter de voeding naar behoren werkt, en ik kon onderzoeks kosten betalen.
De verzendkosten waren overigens ook voor mijn rekening.
Dus ik vraag hem of hij wel gechecked heeft op geluid en want de werking was verder goed.
En ik kreeg een mailtje terug waarin staat dat ze hem 2 uur hebben getest, en geen vreemde geluiden hebben gehoord.
En nu heb ik hem dus terug,
Ik steek de stekker in het stopcontact en gelijk komt mij het bekende piepende geluid weer te horen.
Ik heb alle stopcontacten in het huis geprobeerd, maar dat maakt ook geen verschil.
En nu weet ik even niet hoe ik het verder aan moet pakken.
Heb ik nu gewoon pech en zit ik vast met een piepende voeding waarvan ik dus moet hopen dat hij binnen een jaar echt stuk gaat en dan alsnog van m'n garantie gebruik kan maken?
Of toch spoeltjes vast lijmen?
Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het erg graag.