Toegang tot router geweigerd

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:39
Hee tweakers, is zit hier nu bij de buren en die hebben dus een probleem met hun wireless verbinding. Ze hebben nu een Sitecom 54g router en een Speedtouch 510 adsl modem en een abonnement op hetnet, maar ze hebben nooit internet kunnen krijgen via standaard instellingen op LAN. Destijds hebben ze de helpdesk gebeld en zijn ze met een statisch ip en instellingen wel het internet op gekomen, maar alleen over lan. De router fungeert in principe op dit moment alleen als een switch. Ze hebben nu ook een acer laptop gekocht, om die aan te melden op de router, maar die kan geen verbinding maken met de router, wat me ook vrij logisch lijkt, omdat die modem nu meer als een switch fungeert. De router zelf is wel zichtbaar en heeft een goeie kwaliteit draadloze verbinding, maar krijgt een time-out fout bij het verbinden. Ook als ik naar 192.168.0.1 ga krijg ik geen verbinding over lokaal en over draadloos. Op LAN heeft de vaste pc een 10.0.0.x ip en de laptop nog geen. Ideeën? Let me know.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Firmware update ?
Resetten naar factory defaults ?
Kom je erin via lan poortjes ?
Ook als ik naar 192.168.0.1 ga krijg ik geen verbinding over lokaal en over draadloos. Op LAN heeft de vaste pc een 10.0.0.x ip en de laptop nog geen.
Heb je 2 routers in je netwerk ?
Want als jij een 10.0 ip adres nodig heb en je gaat naar 192.168 gaat het niet goed lukken....

Wat heb je zelf al gedaan ?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-03 12:59
Speedtouch 510 heeft al een build in router, maar slechts 1 utp poort uit me hoofd.
Ik denk dat ik de speedtouch zo zou instellen dat deze verbinding opbouwt met hetnet, en doormiddel van dhcp ip's uitdeelt.
De sitecom vervolgens als wifi Access Point aansluiten op 1 van de lan poorten. De sitecom vertellen dat dhcp uitgeschakeld moet zijn, en een ip buiten de dhcp range van de speedtouch geven, maar wel in het zelfde subnet.
Daarna de desktop aansluiten op een lan poort van die sitecom.
Daarna de acer doormiddel van wifi of kabel aansluiten op het netwerk.

De rollen worden dus:
speedtouch 510 router, dhcp server.
sitecom switch en wifi AP

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?