Hee tweakers, is zit hier nu bij de buren en die hebben dus een probleem met hun wireless verbinding. Ze hebben nu een Sitecom 54g router en een Speedtouch 510 adsl modem en een abonnement op hetnet, maar ze hebben nooit internet kunnen krijgen via standaard instellingen op LAN. Destijds hebben ze de helpdesk gebeld en zijn ze met een statisch ip en instellingen wel het internet op gekomen, maar alleen over lan. De router fungeert in principe op dit moment alleen als een switch. Ze hebben nu ook een acer laptop gekocht, om die aan te melden op de router, maar die kan geen verbinding maken met de router, wat me ook vrij logisch lijkt, omdat die modem nu meer als een switch fungeert. De router zelf is wel zichtbaar en heeft een goeie kwaliteit draadloze verbinding, maar krijgt een time-out fout bij het verbinden. Ook als ik naar 192.168.0.1 ga krijg ik geen verbinding over lokaal en over draadloos. Op LAN heeft de vaste pc een 10.0.0.x ip en de laptop nog geen. Ideeën? Let me know.
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD