Accuphase E-303 overhitting

Pagina: 1
Acties:

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:43
Beste tweakers,

Ik heb sinds vandaag een Accuphase e-303 kunnen bemachtingen.

Aangesloten, en alles werkt naar behoren.

Tot ik na 1 uur spelen, hem zacht zet zonder bron (computer die geen muziek afspeeld) en 20 minuten later wil ik muziek opzetten kom ik erachter dat hij oververhit is.

Ik moet hem dan 1 minuut uit laten staan, als ik hem dan aanzet doet hij het even en valt opeens het vermogen uit de meters weg en je hoort een typische tik.

Mijn vorige versterker was een Yamaha RX-500 en daar heb je alleen een volumeknop en wat finetune knoppen.

Bij deze zie ik bijvoorbeeld ook 'disk impedance' knoppen met ohm waarden erbij. Kan het zijn dat me ohm waarde niet goed staat ingesteld en daardoor oververhit raakt?

Wil het niet gaan testen met het risico dat hij straks naar de knoppen is.

wat zeggen jullie?

http://amp8.com/tr-amp/accuphase/jpeg/e-303-y.jpg

Verwijderd

Die 'typische tik' is waarschijnlijk het relais dat je uitgangen dichtgooit wanneer de beveiliging in werking treedt. En die 'disc 1 impedance' geldt alleen voor de disc 1 ingang, niet voor disc 2, tuner, aux en tape in.

Ik vermoed dat je intern kortsluiting of op z'n minst lekkage hebt, maar ik zou dat door een vakman laten bekijken. Je versterker is dat zondermeer waard, en 't zou doodzonde zijn om 'm met zelf knutselen/prutsen om zeep te helpen!