Rare vegen op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 18:00
Ik heb hier twee identieke iiyama beeldschermen. Het gaat hier om de Prolite X486S.
Sinds een poosje heb ik dat alle text en alle plaatjes uitvegen naar rechts(horizontaal). Als ik wat aan de stroomkabel en dvikabel zit dan word dit minder, of soms erger.
Het probleem is bij beide van de schermen, en ik heb ze al op verschillende computers geprobeerd.

Ik heb voorderest overal gezocht, maar ben nergens hetzelfde probleem tegen gekomen.

Hier een pic: http://download.xoxie.net/vegenopbeeldscherm.jpg (aan de onderkant zie je het het best op de foto, maar het is op het hele beeldscherm even erg. Dit is alleen niet te zien door de flits)

Ik heb ook al andere kabels geprobeerd, en tevens heb ik de monitoren in verschillende ruimtes gezet. Niks werkt echt goed.
Hebben jullie nog enig idee wat het kan zijn?

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

michael21

Shrimp

Heb je al eens een andere monitor geprobeerd aan te sluiten, om te kijken of je gpu niet brak is?

Gewoon Michael

• Xorecs
Ja, heb ze op 4 verschillende computers met verschillende 3dkaarten geprobeerd. Op alle 4 zit nu een ander scherm dat wel goed werkt. Het ligt dus niet aan de GPU.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
* Tomfish meldt zich ook
Heb dit probleem ook met een E431 schermpje, na verloop van tijd worden de strepen steeds erger. Ik zet hem dan maar uit, omdat het gewoon niet lekker werkt. Ik heb de monitor nog niet open gehad, maar wellicht is het iets met de condensatoren.

• Xorecs
Het rare was dat beide van mijn schermen ongeveer tegelijk vegen gingen vertonen. Mijne wel 2 weekjes eerder dan die van me broer. Maar ik vond het toch wel raar.

En zoals ik al zei, als ik iets aan de draden ga trekken of ze gewoon iets verplaats dan verdwijnt het soms voor paar seconden, maar het komt altijd weer terug. (en meestal krijg ik ze ook gewoon niet weg)

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11-2025

Tarabass

Webmaster

Dan is volgens mij je kabel kapot. Tenminste, heb een schermpje gehad waarvan het ook de kabel bleek te zijn en met dezelfde klachten..

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als de monitor DVI-D ondersteunt zou je dat es kunnen proberen. Zulke vegen duiden typisch op een bandbreedteprobleem in de analoge signaalverwerking.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Een andere kabel (BNC) proberen is wellicht de moeite...
Anders zijn de monitoren gewoon aan het einde van hun leven beland... Mijn Iiyama Visionmaster 500 (ondertussen bijna 10 jaar oud) doet steeds vaker een "ploeink" waarbij het beeld even flitst... Maar los hiervan is het beeld hier prima.

• Xorecs
mae-t.net schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:03:
Als de monitor DVI-D ondersteunt zou je dat es kunnen proberen. Zulke vegen duiden typisch op een bandbreedteprobleem in de analoge signaalverwerking.
Dat is ook de aansluiting die ik op dit moment gebruik,

En ik zal inderdaad even kijken of het misschien aan die kabels ligt. Zal die van me samsung scherm proberen die zowiezo wel goed werken. Straks resultaat :).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Als je al DVI gebruikt, is de kans klein dat het daardoor wordt veroorzaakt. Dan zit het hem toch echt in het scherm.

• Xorecs
Heb het beeldscherm net heel eventjes op de kabels van mijn samsung scherm aangesloten, tot mijn verbazing waren de vegen weg. Ik zal morgen dit even uitgebreid gaan testen en dan even nieuwe kabels kopen. Hoop dat dit het probleem was, maar dat zal ik morgen dan wel zien.

• Xorecs
Vanmorgen eventjes een nieuwe DVI kabel gekocht, deze aangesloten en een poosje geprobeerd.

Alle problemen die ik eerst had lijken weg te zijn, het was waarschijnlijk dus toch de kabel die niet meer helemaal goed werkte. Bedankt voor de antwoorden, al schaam ik me nu wel beetje dat ik daar niet aan had gedacht ;).
Pagina: 1