Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
Vanmorgen rond de klok van 10 kreeg ik een popup met de vraag of ik mijn pc opnieuw wilde opstarten ivm een nieuwe windows update ofzo. Na een paar keer weg klikken had ik even tijd, dus heb ik een restart gedaan.

Alles leek weer prima te werken.
Na 5 minuten bleef ineens de muziek hangen. Dit gebeurt als je de externe usb harddrive uit zet. Een minuutje later en een hoop usb devices gerommel, popupjes naast de klok, deed alles het weer.

Even later was ik in Word bezig een verslagje te tikken, en mijn usb toetsenbord stopte, evenals mijn muziek en de usb muis. Een minuut later werkte alles weer.

Dit ging een paar keer zo door, begon het aardig zat te worden, maar moest toch weg. Dus laptop uitgezet en toen ik terug kwam weer precies hetzelfde gedoe. Eens in de ~5 minuten gebeurd het. Soms na 1 minuut, en max na 5 minuten.

Het kon komen doordat ik een externe usb hub heb waar al mn apparaten op zijn aangesloten. Deze werd niet extern gevoed. Alles heeft prima gedraaid tot vanmorgen.

Als ik alleen mn tobo+muis aan de hub hang, is er niets aan de hand. Doe ik vervolgens mijn usb hdd direct aan de laptop, begint het gebeuren weer. Doe ik mn hdd aan de hub en mn muis en tobo aan mn laptop, gebeurd precies hetzelfde.

Het lijkt wel of de hdd de boosdoener is. Als ik deze uit zet is er niets aan de hand.

Ik heb al alles wat met usb te maken heeft uit het device manager verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Weer hetzelfde gedoe...

Hoe kan dit, en hoe kom ik er vanaf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Kan je niet uitzoeken welke update het juist was? Dat zal al een en ander vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
idd, te simpel. Weet niet waarom ik er niet zelf op ben gekomen :)

Hij had een software distribution 3.0 geinstalleerd, niet zo'n goed idee dus.