Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11 20:40
Ik gebruik Total Commander CE op mijn TyTN II om op mijn eigen FTP server te komen. Vreemd genoeg zie ik geen bestanden verschijnen. Als ik inlog op bijv. mijn Telfort FTP dan zie ik wel alles, net als wanneer ik op de FTP van een vriend inlog. Alleen bij mijn eigen niet. De server geeft wel aan dat er een client geconnect is, en dat ie een commando heeft gekregen als LIST \E:\ of zo. Ik krijg dus wel een verbinding, maar ik zie niks...

Ik heb ooit wel een andere server draaiende gehad (Bulletproof), maar ook daar lukte het niet om met TC CE een list te krijgen. Ik gebruik nu Serv-U.

Iemand een idee?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• Veneficus
Update: server zegt:

150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls
425 Cannot open data connection

Wat doe ik hieraan?

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
wellicht kan je conn. settings veranderen, op passive mode, of alle poorten goed open gooien van je router...

• Veneficus
Passive mode haalt niks uit, en poorten staan volgens mij goed...
Ik kom er ook wel in, alleen krijg ik vervolgens geen data.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 08:28

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Om te beginnen geef meer info (modem/router in gebruik, wat heb je al gedaan, etc), onze glazen bollen zijn beslagen na aldat EK bier van gisteren ;)

en lees deze es door:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Voor een werkende active FTP verbinding moet je zowel port 21 als 20 doorsluizen (in je gebruikte router modem) richting t IP van de pc waarop je ftp server draait.

Voor een werkende passive (PASV) FTP verbinding moet je zowel port 21 als een range poorten boven de 1024 doorsluizen (in je gebruikte router modem) richting t IP van de pc waarop je ftp server draait.

Het lijkt erop dat je op dit moment enkel port 21 heb geforward (connect) maar por 20 niet (no data exchange)

[ Voor 8% gewijzigd door Pantagruel op 10-06-2008 23:10 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Heb je een Windows FTP Server? Op welke mode heb je die staan? op Windows of op UNIX mode? Probeer die eens om te zetten (in te stellen in IIS)...

• Veneficus
Hoe bedoel je een Windows FTP Server? Ingebouwd in Windows? Nee, Serv-U.
Eén van de errors die ik kreeg was dat port 21 bezet was, maar dat heb ik nu ook uit kunnen zetten in IIS. Bedankt daarvoor iig. Maar het werkt nog steeds niet :(

Pagina: 1