Citrix Clients/switches niet op 100mb full duplex

Pagina: 1
Acties:

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Wij hebben hier een probleem met de Citrix athena clients. Deze zijn allemaal verbonden met 1Gbit kabels (cat5e). Ze zitten allemaal op HP procurve 2626L/2848 / switches die 1GB ondersteunen (en ook werkt)
50% van de werkstations zit op 100mbit Full duplex (inclusief de switches op 100 FD gezet.
Nu zag ik dat de Citrix athena cliënts niet op half/full Duplex draaien. Ze hebben allemaal 3C905C-TX-M NIC's.

In de configuratie van ICA kan ik ze op 10/100 HD/FD zetten. Ook is er de optie om ze forced op half/full duplex te zetten. Maar als ik dan op de switch inlog of kijk is het lampje duplex uit. Dit heb ik op meerdere clients getest. Ook op meerdere switches heb ik dit geconstanteerd.

Wat kan dit zijn?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Betekent het lampje duplex uit juist niet dat hij op full duplex staat? En wil je ze nou op half of op full duplex laten draaien? Aangezien je er steeds een / tussen zet raak ik een beetje in de war...

Vicariously I live while the whole world dies

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het probleem kan liggen dat je en/en wil. Een flink aantal fabrikanten raadt aan om op je switch te configureren welke snelheid het poortje mag babbelen en daarna de client (of dat nou een thin client of full-size EVA is) via auto-negotiate te laten bepalen welke snelheid er wordt gepraat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het handigst is om OF beide poorten (zowel switch als werkstation) op 100 full te zetten, OF beide poorten op auto. Als de ene op 100 full staat en de ander op auto, kan deze met automatische detectie namelijk niet detecteren of de andere kant full of half duplex gebruikt. In dat geval wordt half duplex aangenomen.

Wikipedia: Autonegotiation

[ Voor 7% gewijzigd door Vicarious op 10-06-2008 17:52 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon beide poorten op 100Mbit zetten. Meer heb je echt niet nodig voor een Citrix sessie.

Btw, er bestaat helemaal geen Citrix athena client. Je bedoelt een Athena thin client waar je een Citrix sessie op draait :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
ok laat ik het wat anders zeggen. Ik wil dus dat alles op full duplex draait (vanwege eerdere problemen met clients en switches die op auto detect staan). Nu staan de switches al op full duplex maar de athena clients niet. Ik heb zowel dus forced 100mbit full duplex als de gewone in de settings aangepast. Terwijl dit volgens de documentatie wel zou moeten kunnen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vicarious schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:51:
Het handigst is om OF beide poorten (zowel switch als werkstation) op 100 full te zetten, OF beide poorten op auto. Als de ene op 100 full staat en de ander op auto, kan deze met automatische detectie namelijk niet detecteren of de andere kant full of half duplex gebruikt. In dat geval wordt half duplex aangenomen.

Wikipedia: Autonegotiation
Dat is anders bij Dell, blijkbaar... We hebben een paar racks met die switches van hun en bij navraag, omdat onze servers wat stonden te hikken, zegt Dell dat voor hun apparatuur de switches een half/full-config moeten krijgen per poort en dat dan hun servers daarmee automatisch gaan praten. En warempel, dat werkte.

Het rotte van veel switches is dat je niet met 1 klikje alles op Full of Half kan zetten; dat moet je gvd per poort doen en dat is nogal wat werk met 16x24 poortjes... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Blij dat ik met Cisco's werk, dan kan dat met een interface range commando :)

Wellicht dat Dell heeft aangezet dat full duplex geforced moet worden, maar anders geldt volgens mij gewoon dat verhaaltje van Wikipedia...

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Heb de 3com kaarten vervangen door Compaq /intel kaarten. Nu babbelen ze wel op 100 Full duplex..
Pagina: 1