gedeelde connectie

Pagina: 1
Acties:

• ronaldbaggio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Hoi allen,

Heb een newerk aangelegd middels een router (SweexLW055)
Situatie:
Beneden laptop (wireless) Vista Business
Boven desktop (UTP) Vista Home

Resultaat:
Laptop => bereikbaar zijn printer (werkt) en openbare mappen van de desktop. Bij de C: krijg ik de volgende melding.
"\\Pc_van_ronald\C is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor de ze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt."

Desktop => bereikbaar zijn alle mappen van de laptop ook de C:

Hoe krijg ik toegang tot de C: schijf van mijn desktop.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Google.com => netwerkmap delen?

Sorry, maar je vraagstelling is al tientallen zo niet honderden malen behandeld op Tweakers; gaarne even de zoekfunctie doornemen alsmede de help-functie van je OS.

*edit*
* MAX3400 moet leren lezen...

Ik zou je adviseren om je eens te verdiepen in Computer Management want je C-schijf is al geshared!

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 10-06-2008 16:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
delen en ntfs rechten instellen indien nodig...

• ronaldbaggio
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:55:
Google.com => netwerkmap delen?

Sorry, maar je vraagstelling is al tientallen zo niet honderden malen behandeld op Tweakers; gaarne even de zoekfunctie doornemen alsmede de help-functie van je OS.

*edit*
* MAX3400 moet leren lezen...

Ik zou je adviseren om je eens te verdiepen in Computer Management want je C-schijf is al geshared!
Max ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met is al geshared?

• ronaldbaggio
the_stickie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:56:
delen en ntfs rechten instellen indien nodig...
Het delen lukt prima. ik ben alleen niet de optie om ntfs te delen tegen gekomen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

probeer eens \\Pc_van -ronald\C$ en dan inloggen met andere gebruiker (en dan je credientials van de user op de computer met de share gebruiken).
Omdat de C share verborgen is moet je er een $ achter zetten. Niet dat (bijna) iedereen dat weet en het dus weinig zin heeft (ik verwijderde de share altijd) moet het je helpen om verbinding met C te leggen.
En verder is er vast wel op internet een leuke manual/tutorial te vinden hierover - het kan frustrerend zijn in het begin maar gek genoeg daardoor ook leerzaam.
succes!
//edit: zeker weten dat username, domein en wachtwoorden gelij kzijn op beide computers? Anders dus netwerk schijf mappen en inloggen als andere gebruiker aanzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 10-06-2008 17:05 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ronaldbaggio
franssie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:03:
probeer eens \\Pc_van -ronald\C$ en dan inloggen met andere gebruiker (en dan je credientials van de user op de computer met de share gebruiken).
Omdat de C share verborgen is moet je er een $ achter zetten. Niet dat (bijna) iedereen dat weet en het dus weinig zin heeft (ik verwijderde de share altijd) moet het je helpen om verbinding met C te leggen.
En verder is er vast wel op internet een leuke manual/tutorial te vinden hierover - het kan frustrerend zijn in het begin maar gek genoeg daardoor ook leerzaam.
succes!
//edit: zeker weten dat username, domein en wachtwoorden gelij kzijn op beide computers? Anders dus netwerk schijf mappen en inloggen als andere gebruiker aanzetten.
franssie,

bedankt voor je antwoord. Moet wel zeggen dat dit een beetje als hogere wiskunde overkomt. :).

Domein naam is hetzelfe. alleen hoef ik negens username and password in te voeren?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

als je in explorer (verkenner) map network drive doet staat dat als optie onderaan de pop-up (bij xp dan - vista gebruik ik niet).

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 21:11

painkill

Pain(k)(ill)

Er is bij vista een netwerkcentrum (start, en dan netwerkcentrum intypen), daar staat delen en verkennen, zet al deze opties aan, op alle 2 de computers.

Weet niet of je dit hebt gedaan, maar dat helpt in de meeste gevallen.

ps. Alleen de wachtwoordopties aandoen als dit echt nodig is.

[ Voor 12% gewijzigd door painkill op 10-06-2008 20:39 ]

Mijn SNES verzameling!

• ronaldbaggio
painkill schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:37:
Er is bij vista een netwerkcentrum (start, en dan netwerkcentrum intypen), daar staat delen en verkennen, zet al deze opties aan, op alle 2 de computers.

Weet niet of je dit hebt gedaan, maar dat helpt in de meeste gevallen.

ps. Alleen de wachtwoordopties aandoen als dit echt nodig is.
Klopt idd. Deze heb ik ingeschakeld.
Het vreemde is dat ik via mijn desktop gewoon de C schijf van mijn laptop kan benaderen. Maar andersom is dit dus niet het geval.

• LuckY
  • Niet online
Heb je de netbios aanstaan ?
En werkt het wel op ip ?
Want ik dacht dat de DNS bepaalde tekens niet zo leuk vond...

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

ronaldbaggio schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:40:
Hoe krijg ik toegang tot de C: schijf van mijn desktop.
Waarom zou ju uberhaupt je gehele c schijf willen delen?

Kan je de desktop pingen vanaf je laptop? Zo ja, dan is het geen netwerk probleem maar heeft het te maken de instellingen in windows.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• ronaldbaggio
IorGie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:12:
[...]

Waarom zou ju uberhaupt je gehele c schijf willen delen?

Kan je de desktop pingen vanaf je laptop? Zo ja, dan is het geen netwerk probleem maar heeft het te maken de instellingen in windows.
ik kom wel gewoon in de openbare mappen en kan de printer gebuiken. Het gaat dus echt mis met de C schijf.

Echter je hebt in Vista speciale mappen Video, Downloads. Muziek enz. Deze staan onder je profiel. maar deze zijn niet zichtbaar als ik ze wil delen. Alleen Desktop en users zijn zichtbaar.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Ehm, bij XP was het vroeger zo dat je niet alles kon, netwerktechnisch gezien bij een home-versie t.o.v. een Pro-versie ....

(Ook gezien het feit dat je de NTFS-rechten niet kunt instellen, of heb je geen admin-rechten met het account waarmee je dit probeerde in te stellen?)

Hoe zit dat eigenlijk met de verschillende Vista-versies, is dit nog steeds zo?

Verwijderd

Ik denk dat dit er wat mee te maken heeft:

Linkje naar MS KB

Die _ en spatie (als dat geen tikfout was) in je computernaam zijn wat DNS betreft niet valid.

Edit: ik zie nu dat het voor W2k geldt.... wellicht ook voor Vista, maar da's dus niet zeker ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 10:37 ]

• ronaldbaggio
LuckyY schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:04:
Heb je de netbios aanstaan ?
En werkt het wel op ip ?
Want ik dacht dat de DNS bepaalde tekens niet zo leuk vond...
Hoi LuckyY
Wat bedoel je precies met werkt het wel op IP?

• ronaldbaggio
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:33:
Ik denk dat dit er wat mee te maken heeft:

Linkje naar MS KB

Die _ en spatie (als dat geen tikfout was) in je computernaam zijn wat DNS betreft niet valid.

Edit: ik zie nu dat het voor W2k geldt.... wellicht ook voor Vista, maar da's dus niet zeker ;)
Goed punt. Ik heb de post aangepast. moet idd PC_van_Ronald zijn

Verwijderd

ronaldbaggio schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:43:
[...]

Goed punt. Ik heb de post aangepast. moet idd PC_van_Ronald zijn
Dan zou ik toch maar even proberen die _'s uit je pcnaam weg te halen, want dat kan volgens MS in sommige gevallen problemen veroorzaken.
Niet geschoten is altijd mis, niet? :)

• LuckY
  • Niet online
ronaldbaggio schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:35:
[...]

Hoi LuckyY
Wat bedoel je precies met werkt het wel op IP?
nou ipc \\pc_... dat je //$ipadres van de pc doet....

• ronaldbaggio
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:44:
[...]

Dan zou ik toch maar even proberen die _'s uit je pcnaam weg te halen, want dat kan volgens MS in sommige gevallen problemen veroorzaken.
Niet geschoten is altijd mis, niet? :)
Gaan we proberen :*)

Verwijderd

Ben benieuwd of het resultaat heeft gehad nog?

• ronaldbaggio
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:27:
Ben benieuwd of het resultaat heeft gehad nog?
Het is helaas niet gelukt. Heb de naam aangepast in het volgend Ronaldthuis. Maar ik blijf dezelfde problemen houden. Helaas.

http://img208.imageshack....76/errornetwerkmapuh1.jpg

Dit is de fout message die ik krijg

[ Voor 46% gewijzigd door ronaldbaggio op 12-06-2008 12:35 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry maar dit is echt basic terug te vinden onder de F1-knop van Windows.

Op de PC die je niet wil benaderen tik je het volgende in in een command prompt.

code:
1
net use * \\Pc_van_ronald\C$ /user:Pc_van_ronald\gebruikersnaam password

waarbij je voor gebruikersnaam de inlognaam van de doel-PC opgeeft en als wachtwoord het wachtwoord van de doel-PC. En je kan natuurlijk PC_van_ronald ook vervangen door het IP-adres.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 12-06-2008 20:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ronaldbaggio
MAX3400 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:30:

Op de PC die je niet wil benaderen tik je het volgende in in een command prompt.

code:
1

waarbij je voor gebruikersnaam de inlognaam van de doel-PC opgeeft en als wachtwoord het wachtwoord van de doel-PC. En je kan natuurlijk PC_van_ronald ook vervangen door het IP-adres.
Je hebt gelijk het is basic......

Echter na het invoeren van deze regel. "Z: is niet toegankelijk. Toegang geweigerd"
Heb ook dezelfde regel (opmaak) om een openbare map te openen. en dit ging wel goed.

Dus het probleem blijft nog steeds aanwezig

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MAX3400 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:30:

code:
1

hoi Maxxxie - het feit dat TS de melding krijgt dat de authenticatie niet werkt duidt er op dat de mapping wel werkt. Dus nu even een 'basic' oplossing om die AUTH goed te krijgen?
@MAX3400 je post veel en meestal met kritiek op de posters maar ik zie te weinig hulp van jouw kant? wat voeg je toe op GoT dan?

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 13-06-2008 00:33 ]

• ronaldbaggio
franssie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:30:
[...]

hoi Maxxxie - het feit dat TS de melding krijgt dat de authenticatie niet werkt duidt er op dat de mapping wel werkt. Dus nu even een 'basic' oplossing om die AUTH goed te krijgen?
@MAX3400 je post veel en meestal met kritiek op de posters maar ik zie te weinig hulp van jouw kant? wat voeg je toe op GoT dan?
Kan het een firewall probleem zijn. Ik heb op mijn desktop standaard Windows firewall staan en daarbij draait avast.?

op mijn laptop staan Windows Firewall en McAfee
Pagina: 1