• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 18:47
Ik ga binnenkort verhuizen (lees over 2 weken) en moet dus ook een televisie/internet aanbieder nemen. Nu had ik in mijn oude huis altijd UPC voor zowel tv als internet, maar nu ga ik een @home (nu Ziggo) regio in.

Ik hoor echter dat er nogal problemen zijn bij Ziggo en twijfel dus of ik daar mijn tv/internet wel wil hebben zitten. Daarnaast zijn de totaalpakketten ruk (het minimale pakket is 800kbit download en het eerste dat daarboven zit is 8mbit, graag iets daar tussenin) Heb al gekeken naar digitenne maar dit is in mijn geval geen optie want dit levert KPN niet in dit gebied. Schotel is ook geen mogelijkheid.

Zijn hiervoor nog andere opties?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Er zijn in totaal 3 opties:
kabel, schotel en digitenne.
Als schotel en digitenne afvallen... dan is er geen andere optie nee.

Of je moet geen alles-in-een pakket nemen. TV via @home werkt probleemloos (analoog en digitaal).
En dan neem je adsl voor je internet.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 10-06-2008 16:37 ]

Verwijderd

Zo te zien hebben ze bij ziggo apart internet voor Internet Z2

Gezinsabonnement. Surfen, e-mailen, downloaden, foto's versturen en gamen.

download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s

2 maanden gratis
€ 29, 95 per maand
Zonder vast contract
Meer info Bestel

Wel vreemd dat ze dan niet all in one met 4mbit hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 16:40 ]

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 18:47
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:39:
Zo te zien hebben ze bij ziggo apart internet voor Internet Z2

Gezinsabonnement. Surfen, e-mailen, downloaden, foto's versturen en gamen.

download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s

2 maanden gratis
€ 29, 95 per maand
Zonder vast contract
Meer info Bestel

Wel vreemd dat ze dan niet all in one met 4mbit hebben.
Precies. Dan kom ik in totaal nog op 45 uit aangezien tv 15 euro per maand is. Kan ik net zo goed het totaal pakket nemen, dan is m'n internet 2x zo snel en heb ik ook telefonie.

Lijkt me toch vreemde prijzen

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Verwijderd

KPN heeft nog iptv, waarbij je zowel internet, telefonie en CAI afneemt. Geen idee wat de kosten/ snelheden daarvan zijn. Hierbij kijk je dus tv via je internetverbinding :) Dat is voor zover mij bekend de 4de en laatste mogelijkheid.

Verwijderd

SaferSephy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:34:
Ik ga binnenkort verhuizen (lees over 2 weken) en moet dus ook een televisie/internet aanbieder nemen. Nu had ik in mijn oude huis altijd UPC voor zowel tv als internet, maar nu ga ik een @home (nu Ziggo) regio in.

Ik hoor echter dat er nogal problemen zijn bij Ziggo en twijfel dus of ik daar mijn tv/internet wel wil hebben zitten. Daarnaast zijn de totaalpakketten ruk (het minimale pakket is 800kbit download en het eerste dat daarboven zit is 8mbit, graag iets daar tussenin) Heb al gekeken naar digitenne maar dit is in mijn geval geen optie want dit levert KPN niet in dit gebied. Schotel is ook geen mogelijkheid.

Zijn hiervoor nog andere opties?
Tv gewoon via Ziggo (@home), zowel analoog als digitaal goed.
Internet nooit maar dan ook nooit doen via @home, ik heb bij veel kennisen en famile daar al enorme drama's mee meegemaakt. Routers die dagelijks verstoren, bullshit verhalen van helpdeskmedewerkers die je als klant als randdebiel behandelen. Bij warm weer uitvallende verbindingen daar verdeler kasten in de wijk te heet worden (dat is overigens niet het geval volgens de helpdesk), echter zodra het weer koeler (in avond en ochtend) wordt zijn die problemen weer verholpen, weken geen internet hebben, etc etc.

Kortom ik adviseer iedereen om vooral z.s.m. ergens anders internet te nemen. Zo ben ik zelf zeer tevreden over wanadoo/orange/online of hoe het nu ook maar heet. Gemiddeld 17mbit download snelheid (heavy user), nooit gezeur over fair use policy geen geknijp van newsverbindingen. en last but not least per saldo ook nog eens (veel) goedkoper dan een kabelabo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:55:
[...]

Internet nooit maar dan ook nooit doen via @home, ik heb bij veel kennisen en famile daar al enorme drama's mee meegemaakt. Routers die dagelijks verstoren, bullshit verhalen van helpdeskmedewerkers die je als klant als randdebiel behandelen. Bij warm weer uitvallende verbindingen daar verdeler kasten in de wijk te heet worden
Dat kan ook met de kasten voor radio en TV gebeuren...

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 16:32

MrDry

Desperados!

Waar gebeurt dat dan. Heb al jaren multikabel (nu ziggo dus) en nog nooit problemen gehad...

Quod licet lovi, non licet bovi

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 22:46

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:54:
KPN heeft nog iptv, waarbij je zowel internet, telefonie en CAI afneemt. Geen idee wat de kosten/ snelheden daarvan zijn. Hierbij kijk je dus tv via je internetverbinding :) Dat is voor zover mij bekend de 4de en laatste mogelijkheid.
Gaat niet via CAI dus, maar via het adsl signaal, zit je wel vast aan direct-adsl of internet+bellen van KPN. (en je moet redelijk dicht op een wijkcentrale zitten)

"Mekker, blaat"

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:55:
[...]

Internet nooit maar dan ook nooit doen via @home, ik heb bij veel kennisen en famile daar al enorme drama's mee meegemaakt. Routers die dagelijks verstoren, bullshit verhalen van helpdeskmedewerkers die je als klant als randdebiel behandelen. Bij warm weer uitvallende verbindingen daar verdeler kasten in de wijk te heet worden (dat is overigens niet het geval volgens de helpdesk), echter zodra het weer koeler (in avond en ochtend) wordt zijn die problemen weer verholpen, weken geen internet hebben, etc etc.

Kortom ik adviseer iedereen om vooral z.s.m. ergens anders internet te nemen. Zo ben ik zelf zeer tevreden over wanadoo/orange/online of hoe het nu ook maar heet. Gemiddeld 17mbit download snelheid (heavy user), nooit gezeur over fair use policy geen geknijp van newsverbindingen. en last but not least per saldo ook nog eens (veel) goedkoper dan een kabelabo.
Zelf zit ik al jaren bij @Home/Ziggo (TV, Telefoon en Internet). Voordat ik op mijzelf ging wonen zat ik via mijn ouders ook bij @Home en ik heb werkelijk waar NOOIT noemenswaardige problemen gehad. Ook mensen die ik ken nooit echt problemen gehad.

Problemen kunnen altijd voorkomen... En slechte helpdesk medewerkers heb je ook overal, en dat komt meestal omdat ze daar zo goedkoop mogelijk personeel in willen zetten. En dat ze je eerst laten rebooten heeft gewoon te maken dat niet iedereen een tweaker is (en het bij sommige ook echt met een reboot is verholpen)...

Dus gebaseerd op jouw mening @home/ziggo helemaal afbranden vind ik niet helemaal eerlijk...

Dat daarnaast veel mensen een vooroordeel hebben komt door programma's als kassa waar aan de hand van een paar voorbeelden de hele organisatie als slecht wordt afgedaan. Veel problemen zijn problemen met het aansluiten en dat is vaak omdat er te veel vraag naar is en dat men daar niet op in kan spelen (dit is ook zo bij KPN geweest).

[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 10-06-2008 17:21 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb al gekeken naar digitenne maar dit is in mijn geval geen optie want dit levert KPN niet in dit gebied.
Gebaseerd op de postcodecheck?
Er is best kans dat Digitenne ondanks dat toch gewoon werkt, vooral als je wat hoger zit of een buitenantenne plaatst.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

asmi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:30:
[...]

Gebaseerd op de postcodecheck?
Er is best kans dat Digitenne ondanks dat toch gewoon werkt, vooral als je wat hoger zit of een buitenantenne plaatst.
Neem je dan niet een iets te groot risico? Als ze aangeven dat er geen dekking is en je koopt een ontvanger en het blijkt uiteindelijk toch niet te werken zeggen ze misschien "eigen schuld dikke bult"...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Nu had ik in mijn oude huis altijd UPC voor zowel tv als internet, maar nu ga ik een @home (nu Ziggo) regio in.

Ik hoor echter dat er nogal problemen zijn bij Ziggo en twijfel dus of ik daar mijn tv/internet wel wil hebben zitten.
Bij UPC zitten en dan klagen over Ziggo/@home.:S
Als er een provider slecht staat aangeschreven is het wel UPC.
Maar er zijn inderdaad regio's waar @Home/Ziggo mindere presaties levert, maar hier in de buurt heb ik niets te klagen, hier werkt het al 6 jaar perfect, zonder klachten.

Voor je tv heb je natuurlijk Digitenne en Satteliet als alternatief, afhankelijk van hoe veel geld je wil uitgeven, en hoe veel waarde je hecht aan beeldkwaliteit.
Digitenne geeft een beeld dat gelijkwaardig is aan normaal analoog beeld via de kabel, soms beter, soms minder afhakelijk van een aantal factoren zoals steunzenders en vergelijkkingsmateriaal.

Satteliet heeft natuurlijk een stuk betere kwaliteit en kan zelfs HD beelden leveren, maar daarvoor moet je weer wat investeren en de mogelijkheid hebben om een schotel te plaatsen.

Voor het internet is alleen ADSL een redelijk alternatief, aan daar zijn verschillende aanbieders voor.

Maar voordat je Ziggo meteen afschrijft zou ik eerst eens rondvragen in de buurt waar je gaat wonen hoe de prestaties daar zijn. Grote kans dat daar weinig of geen problemen zijn, en dat Ziggo nog altijd een goede optie is.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:12:
Neem je dan niet een iets te groot risico? Als ze aangeven dat er geen dekking is en je koopt een ontvanger en het blijkt uiteindelijk toch niet te werken zeggen ze misschien "eigen schuld dikke bult"...
Niet als je de hele boel binnen de proefperiode (4 weken) terugbrengt. Kost alleen mogelijk wat verzend- of administratiekosten.
Pagina: 1