Toon posts:

[SBS2003] Toegewezen geheugen signaal op server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik krijg elke dag de volgende melding van een Microsoft SBS 2003 server met de laatste updates.
Signaal op SERVER om 10-6-2008 6:15:54

Een grote hoeveelheid geheugen is toegewezen aan toepassingen en processen. Constant veel geheugen gebruiken kan leiden tot prestatievermindering.

Gebruik Taakbeheer om te bepalen welke processen en toepassingen het meeste geheugen gebruiken. Controleer de activiteit van deze bronnen gedurende een aantal dagen. Als ze voortdurend veel geheugen gebruiken en als het minder belangrijke processen of services zijn, kunt u proberen ze te stoppen en opnieuw te starten.

U kunt deze melding uitschakelen of de drempelwaarde ervan wijzigen via de taak Waarschuwingsmeldingen wijzigen in takenlijst Controle en rapportage in Serverbeheer.

Echter beschikt de server over 4GB intern geheugen en draaien er geen vreemde apps.
Nu heb ik de volgende oplossing op internet gevonden:

http://msmvps.com/blogs/b...ive/2005/02/04/34984.aspx

Echter als ik dus het commando osql -E -S YOURSERVERNAME\sbsmonitoring in typ krijg ik de melding 1> typ ik iets in druk ik op ENTER dan krijg ik 2>, 3> etc.

Echter als ik het volgende intyp, krijg ik de volgende melding:

C:\Documents and Settings\Administrator>osql -E -S \\resbo-300\sbsmonitoring
[DBNETLIB]De SQL-server bestaat niet of de toegang tot de server is geweigerd.
[DBNETLIB]ConnectionOpen (Connect()).

(mijn SQL Server-service beheer is ook niet te starten, echter draait de SQL databse SBSMonitoring en Sharepoint perfect!)

Ik heb toen de volgende website van Microsoft gevonden:
Mogelijke oorzaken van het foutbericht 'De SQL-server bestaat niet of de toegang tot de server is geweigerd'

Echter kom ik daar ook niet bepaald aan uit, ik vraag me af of dit ook wel op de SBS editie is gericht.

Kent iemand dit probleem? Of kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32
die \\ moet niet, gewoon server\sbsmonitoring

Daarna de sql commando's om het geheugengebruik per database in te stellen (wat ook in je link staat).

Maar als je heftig gebruik maakt van monitoring/sharepoint, dan mogen ze best veel geheugen in beslag nemen. Als je enigste reden is om de alert weg te krijgen, dan kun je in dat geval beter de alert aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Beste _H_G_,

Je hebt helemaal gelijk! Ik moest het gewoon achter de 1>, 2> etc. typen.
Het is gelukt! Maar is het erg als je dit aanpast?

Ik kreeg de volgende meldingen:

C:\Documents and Settings\Administrator>osql -E -S RESBO-300\sbsmonitoring
1> sp_configure 'show advanced options',1
2> reconfigure with override
3> go
Configuratieoptie show advanced options is van 0 gewijzigd in 1. Voer de
instructie RECONFIGURE uit om te installeren.
1> sp_configure 'max server memory', 70
2> reconfigure with override
3> go
DBCC-uitvoering voltooid. Neem contact op met uw systeembeheerder als DBCC
foutberichten heeft afgedrukt.
Configuratieoptie max server memory (MB) is van 2147483647 gewijzigd in 70.
Voer de instructie RECONFIGURE uit om te installeren.
1>

dat is nogal een verschil volgens mij, van 2147483647 gewijzigd in 70

Dit is dus alleen de Monitoring. En niet sharepoint.
Ik gebruik van de SBS Monitoring in principe alles, ik heb meerdere SBS servertjes staan.
Maar ik krijg deze melding alleen van servers met meer dan 2GB intern geheugen. Dus dat is wel vreemd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Doe het dan gewoon met de gui tool, kan het zelfs bij iemand die geen clue heeft wat 'ie doet niet fout gaan: http://www.microsoft.com/...d1-4e3d-94b8-5a0f62bf7796

Let er wel op dat je hier in een Windowsforum zitten, en je dus de titel van het OS dient te voorzien. Die vul ik even aan. Je moet de WSUSdatabase overigens niet via SERVER\MICROSOFT##SSEE benaderen maar via \\.\pipe\mssql$microsoft##ssee\sql\query

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 10-06-2008 18:03 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32
Urr, sbs heeft standaard de managment studio? edit: ah, alleen sbs 2003 r2 premium zo te zien.

[ Voor 55% gewijzigd door _H_G_ op 11-06-2008 08:15 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
_H_G_ schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:02:
Urr, sbs heeft standaard de managment studio? edit: ah, alleen sbs 2003 r2 premium zo te zien.
Nee moet je even los downloaden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1