Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[USB-verlengkabel] Lijkt stuk te zijn

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Heb zojuist een USB verlengkabel van 5.0 meter aangesloten met daarop diverse apparaten, maar telkens krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/1.PNG

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/2.PNG

Ik heb er vanalles op aangesloten, een WLAN-stick, USB-stick, en heb het op een andere pc geprobeerd, maar daar dezelfde foutmeldingen.

Het lijkt mij dat de kabel kapot is, maar aangezien er bij apparaatbeheer een "Unknown Device" staat en hij drivers lijkt te installeren voor het verlengkabeltje (wtf? :P), vraag ik mij af of ik niet iets vergeet (Lijkt me niet :P) of dat de kabel wellicht te lang is?

Iemand die hier meer over weet? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hij installeert een driver voor de hub.

En die apparaten, werken die rechtstreeks?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Is de kabel niet te lang? Sluit je hem aan achterop het moederbord, of bijvoorbeeld op de USB aan de voorkant van de kast? Ik heb wel eens gehad dat een kabel dat probleem gaf.

Vette shit!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:41:
Hij installeert een driver voor de hub.

En die apparaten, werken die rechtstreeks?
Hub? :P Het is gewoon een stukje draad wat ertussen zit. De apparaten werken normaal rechtstreeks ja, Windows heeft de drivers standaard.
R.E. schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:43:
Is de kabel niet te lang? Sluit je hem aan achterop het moederbord, of bijvoorbeeld op de USB aan de voorkant van de kast? Ik heb wel eens gehad dat een kabel dat probleem gaf.
Achterkant ook geprobeerd, zelfde effect. ;(

[ Voor 33% gewijzigd door MensionXL op 10-06-2008 15:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat die kabel gewoon net te lang is voor de situatie waarin jij hem gebruikt. Max. lengte is geloof ik ook 5 meter en als je usb-poort misschien net iets minder stroom geeft dan gemiddeld dan krijg je dit soort storingen.

Heb zelf ook zo'n kabel om een hub aan te sluiten aan de andere kant van de kamer. Daarmee krijg ik soms ook zulk soort foutmeldingen. Overigens zijn die wel veel minder geworden toen ik aan het uiteinde een andere hub heb gezet. Dus misschien kan de ene hub het ook weer beter versterken dan de andere.

Misschien dat je kunt proberen om een powered hub aan beide kanten te zetten. Dan is er iig genoeg stroom (zou je zeggen). Misschien dat hier ook wel kant-en-klare apparaatjes voor zijn (versterkers/repeaters oid).

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 10-06-2008 15:49 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hmm heb geen powered hubs hier, alleen een USB-hubje dat via USB gevoed wordt, maar die is zelf ook defect. :P
Ik denk maar dat ik de kabel omruil voor een 3.0 meter kabel, dit lijkt niet te gaan werken zo. :)

Ga hem nu ff aansluiten op een USB 2.0 pci kaartje, misschien dat het daar net wel op werkt.

Edit: Werkt ook niet, jammer.

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 10-06-2008 16:00 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

lol ik krijg soms die melding als ik nog maar iets op m'n hub aansluit, maar sindsdien gebruik ik die ook niet meer ;)

en ja idd ik denk dat je kabel wat aan de lange kant is.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Is die usb kabel een actieve of een passieve?

Een passief kabeltje zou moeten werken, alleen zit je precies aan de max kabellengte. Kan dus best problemen geven soms. Zoiezo kom je, als je apparatuur ook nog aansluitkabels heeft, in totaal over de 5m en zit je dus al te ver.

Als t een actieve kabel is.. issie niet gewoon stuque?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:42:
Is die usb kabel een actieve of een passieve?

Een passief kabeltje zou moeten werken, alleen zit je precies aan de max kabellengte. Kan dus best problemen geven soms. Zoiezo kom je, als je apparatuur ook nog aansluitkabels heeft, in totaal over de 5m en zit je dus al te ver.

Als t een actieve kabel is.. issie niet gewoon stuque?
Het is een passieve. :) Waarschijnlijk ook stom van me om 5.0 meter te kopen, zo kon ik nooit een andere kabel erop aansluiten want dan zou ik die 5.0 meter overschrijden. Maarja, dat wist ik toen nog niet, helaas. Ik nam aan dat het wel zou werken. :P

[ Voor 19% gewijzigd door MensionXL op 11-06-2008 08:42 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Zojuist omgeruild voor 3 meter, en het werkt meteen. :) Dus 5 meter is gewoon te hoog gegrepen.

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1