Batterijduur Toshiba Satellites

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb mijn oog laten vallen op de Toshiba A300-16I
Bij het zoeken naar specs van deze laptop kan ik niet veel vinden over het batterij.
Op de toshiba site staat dat de satellites een "uitstekende batterijduur" hebben...ja...
Het enige wat ik dus weet is het het een lithium-ion is met 6 cellen.

Ik heb ook gekeken naar de Sony Vaio VGN-FZ38M. Daar staat wel netjes bij het de batterij 135 min meegaat.

Ik zou de Toshiba alleen nemen als de batterij langer meegaat dan de Sony VGN-FZ38M, maar dat is dus meer gokken?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

RnB

Vaak is het gokken idd, want wat de fabrikant opgeeft als batterijduur is meestal het maximale. Het zou goed kunnen dat jij veel minder haalt dan de gespecificeerde batterijduur.
Ik heb zelf een Sattelite die het maar 75/80 minuten volhoudt, ook toen ie nog nieuw was.

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Reef_91 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:44:
Ik heb zelf een Sattelite die het maar 75/80 minuten volhoudt, ook toen ie nog nieuw was.
Welk type heb je?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

verytallman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:06:
Daar staat wel netjes bij het de batterij 135 min meegaat.
Dat soort uitspraken zijn vaak net zo betrouwbaar als autofabrikanten die beweren dat hun auto 1 op 18 rijdt.

Beter zoek je even wat reviews op op Notebookreview.com of Cnet.com bijvoorbeeld.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

RnB

A105 S2141, een wat ouder model met een celeron m 410 erin. Maar is batterijduur zo belangrijk bij de aankoop van je laptop? Want anders moet je gewoon de laptop nemen met de beste specificaties, beste prijs, beste looks, wat je ook maar wil.
Als je batterijduur echt belangrijk vind, zou ik is gaan kijken naar bijvoorbeeld een dell, hun 9-cell batterijen schijnen het lang uit te houden, mits je geen dikke processor/grafische kaart etc hebt. ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Voor specifieke modellen kun je echt wel de accuduur in reviews vinden. Zoekwerk dus en hoort neit thuis op GoT.

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.