Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] USB + opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik heb al veel gezocht en veel gelezen maar ik vroeg me af of er al een oplossing voor het usb probleem is gevonden met Vista?
Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat problemen die een jaar geleden gemeld zijn, nog steeds niet opgelost zijn?

Mijn Logitech keyboard doet het niet en een nieuwe USB stick ook niet. Dit is pas gekomen nadat ik de definitieve versie van SP1 heb geinstalleerd, met de beta versie van SP1 was er niets aan de hand. Krijg nu elke keer een vraag dat ik het programma moet installeren, ook als ik mijn ipod aansluit. Gelukkig dat die wel werkt, omdat die voorheen al geinstalleerd was.
Nieuwe producten kunnen dus niet aangesloten worden.

Tevens heb ik af en toe als ik mijn laptop aanzet dat ik voor het inlogscherm een zwart scherm krijg waarna de computer in slaapstand oid gaat lijkt het wel. De enige mogelijkheid die ik heb is om de computer uit en aan te zetten, waarna die gaat zeuren dat Vista niet juist is afgesloten maar daarna wel netjes opstart. Dit gebeurd soms, maar het is wel heel irritant.

Heeft iemand toevallig Microsoft hierover aangesproken? Anders wil ik ze natuurlijk ook wel een mailtje doen, maar ik heb geen idee in hoeverre dat zin heeft als andere mensen er slechte ervaringen mee hebben.

Hartelijk dank.

Groet, Erik

Verwijderd

Topicstarter
en nog iets raars: als ik naar www.londonmet.ac.uk wil gaan (kunnen mijn resultaten uit Londen opstaan) dan opent die de website niet.

Via de laptop van mijn vriendin doet die het prima, alleen via mijn laptop niet. Cookies etc, temp bestanden alles al verwijderd maar het kan nog steeds niet.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:02:
en nog iets raars: als ik naar www.londonmet.ac.uk wil gaan (kunnen mijn resultaten uit Londen opstaan) dan opent die de website niet.
Nou, leuk om Vista daar de schuld van te geven, maar op mijn Vista doet hij het prima...
Via de laptop van mijn vriendin doet die het prima, alleen via mijn laptop niet. Cookies etc, temp bestanden alles al verwijderd maar het kan nog steeds niet.
Verder, als je een probleem hebt dan kan je bij je leverancier van je pc (als je een OEM pc hebt) of bij Microsoft (als je een retail versie hebt) gewoon je vragen en problemen kwijt. Die worden dan gewoon netjes opgenomen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:07:
[...]

Nou, leuk om Vista daar de schuld van te geven, maar op mijn Vista doet hij het prima...

[...]

Verder, als je een probleem hebt dan kan je bij je leverancier van je pc (als je een OEM pc hebt) of bij Microsoft (als je een retail versie hebt) gewoon je vragen en problemen kwijt. Die worden dan gewoon netjes opgenomen.
Dat die website het niet doet vind ikzelf gewoon vreemd.. Ik geef Vista daar niet de schuld van, maar het is wel vreemd dat ik die site niet kan bezoeken.

Ik zal Microsoft wel eventjes een mail sturen, want als ik straks een nieuw USB apparaat heb wil ik niet het risico lopen dat die niet connect.
Maar waarschijnlijk zal het probleem er niet zijn als je de drivers meegeleverd krijgt.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wat wil je nou eigenlijk bereiken met je topic? Je geeft totaal geen info over de hardware die je hebt, wat nou precies het probleem is. Als het driver problemen zijn, neem dan contact op met de maker van die USB stick, die moet voor de juiste drivers zorgen. Niet Microsoft.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je nou dat ik wil bereiken met dit topic? Ik maak geen topic aan voor de lol mister.

Info over de hardware doet er niet toe omdat het probleem aan Vista ligt. Ik vroeg me gewoon af of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn geweest wat dit onderwerp betreft. Vind het te raar voor woorden dat een probleem wat al langer dan een jaar speelt nog steeds niet is opgelost.

USB stick moet gewoon plug and play zijn, klaar.

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:45:
Wat denk je nou dat ik wil bereiken met dit topic? Ik maak geen topic aan voor de lol mister.
Jemig he chill down.

Andere tweakers proberen je te helpen,

Als je nu wel eens even de hardware opnoemt zou het best wel eens kunnen zijn dat het met nieuwere of juiste drivers het wel eens zou kunnen werken.

B staan de bios instellingen voor USB ook wel juist ingesteld?

Ik draai Vista SP1 64-bit met Logitech MX5000 set zonder 1 probleem.

3 verschillende USb sticks zonder 1 probleem

1 externe harddisk usb zonder 1 probleem.

Het gaat mij ook wat ver om direct vista zo de schuld te geven zonder dat je er even wat dieper op ingaat om het te fixen.

Verwijderd

hoe weet je dat het aan vista ligt .....ik zou zeggen maak een backup van je bestanden en installeer vista op nieuw .....en de nieuwste drivers kan je ook proberen .....ik heb ook wel eens problemen met vista daar voor ga ik ook niet direct roepen van kut windows .......ga eerst kijken waar door je problemen krijgt ......

misschien moet je even kijken of alle bestanden weg zijn en staat er geen spyware op ....

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:45:
En omdat je vrijwel geen info geeft verder kunnen we niet zomaar raden naar wat je wil bereiken...
Info over de hardware doet er niet toe omdat het probleem aan Vista ligt. Ik vroeg me gewoon af of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn geweest wat dit onderwerp betreft. Vind het te raar voor woorden dat een probleem wat al langer dan een jaar speelt nog steeds niet is opgelost.
Je geeft ook niet aan waarom het aan Vista ligt, dus ik kan en wil niet zomaar je stelling dat het aan Vista ligt voor waar aannemen, maar ben best bereid je te helpen als je wat specifieker kan zijn.
USB stick moet gewoon plug and play zijn, klaar.
Mee eens, en als een USB stick het dus niet doet, waar ik nog maar weinig mensen op GOT over heb horen klagen, lijkt het mij niet aan Vista te liggen, maar ook ik kan het fout hebben...

Dus minder chill, en meer info graag...

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses, wilde niet zuur overkomen, maar ik geef de informatie die ik heb. Zo ontzettend negatief is het trouwens ook niet, maar oke ik had het vriendelijker kunnen formuleren.

Ik heb geen enkel probleem gehad met usb poorten tot dat ik SP1 installeerde. Het ligt niet aan de USB stick en ook niet aan mijn keyboard want die werken wel op XP.

@ Tower: opnieuw installeren is geen optie, alles werkt nu prima en ik hou dat graag zo. Hoop gedoe onderhand gehad met Vista dus als het werkt hou ik dat graag zo.

Ik heb een XFL90 laptop, T7500, 3gb, 160gb harde schijf etc maar doet dat er echt toe?

Ik heb ook in mijn bios gekeken en daar staat dat de usb poorten enabled zijn, dat is dus allemaal goed lijkt me, kon er verder namelijk niet veel meer uit halen.

Welke drivers zou ik eventueel moeten updaten? Met logisch redeneren kom ik tot de conclusie dat het aan Vista ligt omdat het daarvoor gewoon prima werkte en ook op andere computers..

Bedankt voor de reacties.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Open maar even een nieuw topic waarin je inhoudelijk op jouw probleem ingaat. Dit soort bash topics zonder enige argumenten hoeven hier niet, desondanks je laatste wat verhelderende post.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.