Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 19:44

Tom Clancy's Endwar: Deel 1

Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/xbox-360/endwar/thumbs/endwar-logo.jpg

Achtergrond
Tom Clancy's EndWar wordt een strategische titel van Ubisoft's Shanghai studio. Een strategietitel met een enorme schaal, waarbij de speler de rol van generaal op zich neemt en alle duizenden eenheden op het speelveld bestuurd. In de fictionele toekomst van EndWar begint het allemaal goed. Een verenigd Europa en de Verenigde Staten van Amerika hebben in 2014 samen een "Global Interlocking Ballistic Anti Missle Shield" ontwikkeld waardoor de dreiging van strategische nucleaire oorlog voor altijd voorbij is. 8.2 miljard mensen zien de toekomst zonnig in zonder oorlogen en dreigingen. De wereldeconomie stabiliseert zich overal. Maar slechts 12 maanden na deze vooruitgang wordt duidelijk dat de voorspelde oliereserves niet aanwezig zijn en stijgt de prijs van olie in viervoud. De geïndustrialiseerde wereldeconomie valt op zijn gat. Rusland heeft nog goede oliebronnen en het oliegeld wordt geïnvesteerd in technologische en militaire vooruitgang. Europa en Amerika antwoorden hier op door in het geheim aan strategische en militaire antwoorden te werken en Rusland en het Amerika/Europa pact worden wederom tegengestelde supermachten. Amerika kondigt al snel aan dat de ruimte hun nieuwe doel is en een militair ruimtestation in de maak is.

Maar voordat het ruimtestation kan lanceren wordt het lanceerplatform getroffen door een terroristische aanslag die de wereld in een oorlog slingert die het einde zal betekenen van de beschaafde wereld zoals wij die kennen. Ubisoft hoop met speciaal ontwikkelde kunstmatige intelligentie, graphics, animaties en zwaartekrachtsystemen een revolutionaire strategiegame neer te zetten. Spelers kunne off- en online hun legers (die via je stem te besturen zijn) in talloze missies uit laten rukken en kunnen daarbij cooperatief te werk gaan. Maar niet alleen speel je tegen computer gestuurde tegenstanders, het spel integreert naadloos met de online spelwereld van EndWar en als een tegenspeler deze missie eveneens aan het doen is zul je tegen een andere speler ter strijde trekken om het lot van de Derde Wereldoorlog te beslissen. Win je het potje dan zal de online spelwereld aangeven dat jij dit gebied veroverd hebt, verlies je dan claimt de tegenstand het gebied als hun grond. Uiteindelijk met het doel om de oorlog te beslechten en alle strijdvelden te overwinnen.

Features
  • Voicecontrol
  • Gedetailleerde slagvelden
  • Slimme computers
  • Online multiplayer
  • Cooperatieve multiplayer
  • Landjepik

Filmpjes
Ubidays 07 trailer:
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=wJd7ejduMsM]

Ubidays 08 trailer:
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=tAg38L91Mpg]

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.martinspire.nl/files/myfiles/xbox/endwar/screen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martinspire.nl/files/myfiles/xbox/endwar/screen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martinspire.nl/files/myfiles/xbox/endwar/screen3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martinspire.nl/files/myfiles/xbox/endwar/screen4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martinspire.nl/files/myfiles/xbox/endwar/screen5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martinspire.nl/files/myfiles/xbox/endwar/screen6.jpg

Controls
Afgezien van de headset voor de voicecommands, is de controllerindeling als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.martinspire.nl/files/myfiles/xbox/endwar/controller.jpg

Closed Beta
De inschrijvingen voor de Beta zijn op dit moment afgelopen en de uitnodigen verstuurd. Heb jij een uitnodiging en ga je online spelen? Laat het even weten in dit topic en ik voeg je toe aan de onderstaande lijst:

Overzicht van GoTters die meedoen aan de beta:
  • Martinspire
Inhoud van de beta:
  • Game modus: Theater of War (TOW)
  • 3 maps
  • 4 games types
  • 3 fracties met alle units en upgrades
  • 1 vs. 1 of 2 vs. 2
Niet aanwezig: splitscreen multiplayer, overige 2 game modussen

Duur van de beta:
16 juni tot 7 juli.

Eisen:
  • Xbox Live Gold toegang via internet
  • Hardeschijf met 3 GB ruimte
  • Headset

Websites
http://endwargame.us.ubi.com/ (officiële site)
https://www.endwarbeta.com/login.html (beta website login)

Releasedate
15 oktober 2008

Overig
Deze TS zal nog verder worden geupdate.
Heb je meer info hiervoor? Stuur een PM

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2008 15:00 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-04 21:18
Hier nog een deelnemer aan de Beta, overigens mogen we er niet veel over zeggen vanwege de Non-Disclosure Agreement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423

Ik kijk ontzéttend uit naar deze RTS, vooral omdat hij véél sneller en directer (in de zin van hoe je vecht) is dan elke andere RTS. Een (tactical) shooter zou ook ge-wel-dig kunnen werken in deze setting, en die manier van besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Awww geen PC versie?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Over die agreement:
Ik weet ook wel dat we er niet al teveel over mogen zeggen, maar zo kunnen we in ieder geval bespreken wie er willen multiplayen, de verwachtingen en het nieuws e.d.

Echt inhoudelijke zaken zoals het verhaal e.d. mogen inderdaad niet, maar je spelervaringen volgens mij toch wel? Ook denk ik niet dat ze al te veel gaan weggeven met deze beta, maar hoop in ieder geval dat het stemgebeuren een beetje lekker werkt.

Trouwens, ik zie nu dat ie waarschijnlijk ook op de pc komt (op gametrailers staat dat in ieder geval), maar op andere websites kan ik er niets over vinden. Zou wel raar zijn aangezien zo'n beta meestal makkelijker gaat via de pc. Naja we zien wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even vergeten, die Theater of War spelmodus lijkt me écht heel stoer, 1 grote continue oorlog, iets wat ik nog niet eerder gezien heb. Ik gok dat deze game echt heel populair gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Hetgeen wat ik van deze game heb gezien roepen bij mij twee reacties op:

1. Voice-command bij een RTS! Hoe vet!
2. Voice-command verloopt d.m.v. pre-set commando's. dat neigt m.i. naar lineariteit.

Punt 2 even toelichtend: ik baseer dit uiteraard op basis van wat ik heb gezien, ik doe geen beta of dergelijken. Wat ik heb gezien bij Gamekings o.a., is dat het voice-command gedeelte via een 'menu-structuurt' verloopt, dus bij ieder keyword wat je uitspreekt, krijg je een aantal keuze opties.
'Team bravo' roept bv. een bepaalde groep units op, die je vervolgens een aantal commando's kan geven: zeg voor het gemak a) Move b) Attack c) Stop en d) Capture. Ik noem maar wat. Als je na "Team Bravo" het commando "Capture" geeft, krijg je weer een keuze-menu, waarin je vervolgens de targets kunt aangeven welke team bravo kan 'capturen'. Ik hoorde bij Gamekings (één van de Ubidays Specials van vorige week) dat de targets van te voren al vast staan. Er zijn dus een beperkt aantal 'objecten' wat je Team Bravo kunt laten capturen, die bovendien van te voren al vast staan. Kort gezegd is er dus één keten van (voice-)commando's waarmee je het spel uitspeelt. Uiteraard strooit de AI hier en daar wat roet in het eten, waardoor je bepaalde units moet laten verdedigen, of terugtrekken, maar al met al vrees ik voor lineariteit in deze game. Uiteraard is het ondoenlijk om units naar 'map-coördinaten' te sturen à la GPS, maar ik weet niet hoe de keuze die nu is gemaakt uit gaat pakken.

Al met al ben ik sceptisch, maar erg benieuwd naar deze game! Wellicht de aanschaf van een console waard?

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Anoniem: 251423 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:02:
Even vergeten, die Theater of War spelmodus lijkt me écht heel stoer, 1 grote continue oorlog, iets wat ik nog niet eerder gezien heb. Ik gok dat deze game echt heel populair gaat worden.
Ik betwijfel het, console shooters hebben het nooit goed gedaan, of in ieder geval, de PC shooters lopen ver voor qua popie jopie zijn tegenover console shooters ;).

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
kaluro2 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:24:
[...]
Ik betwijfel het, console shooters hebben het nooit goed gedaan, of in ieder geval, de PC shooters lopen ver voor qua popie jopie zijn tegenover console shooters ;).
Ehm het is een strategiegame? En zeker door de voicecommands maakt het geen flikker uit op welke console je speelt. Denk zelfs dat het op de consoles door de standardisering van de headsets gewoon makkelijker is te spelen ook!
pkopf schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:16:
Hetgeen wat ik van deze game heb gezien roepen bij mij twee reacties op:

1. Voice-command bij een RTS! Hoe vet!
2. Voice-command verloopt d.m.v. pre-set commando's. dat neigt m.i. naar lineariteit.

Punt 2 even toelichtend: ik baseer dit uiteraard op basis van wat ik heb gezien, ik doe geen beta of dergelijken. Wat ik heb gezien bij Gamekings o.a., is dat het voice-command gedeelte via een 'menu-structuurt' verloopt, dus bij ieder keyword wat je uitspreekt, krijg je een aantal keuze opties.
'Team bravo' roept bv. een bepaalde groep units op, die je vervolgens een aantal commando's kan geven: zeg voor het gemak a) Move b) Attack c) Stop en d) Capture. Ik noem maar wat. Als je na "Team Bravo" het commando "Capture" geeft, krijg je weer een keuze-menu, waarin je vervolgens de targets kunt aangeven welke team bravo kan 'capturen'. Ik hoorde bij Gamekings (één van de Ubidays Specials van vorige week) dat de targets van te voren al vast staan. Er zijn dus een beperkt aantal 'objecten' wat je Team Bravo kunt laten capturen, die bovendien van te voren al vast staan. Kort gezegd is er dus één keten van (voice-)commando's waarmee je het spel uitspeelt. Uiteraard strooit de AI hier en daar wat roet in het eten, waardoor je bepaalde units moet laten verdedigen, of terugtrekken, maar al met al vrees ik voor lineariteit in deze game. Uiteraard is het ondoenlijk om units naar 'map-coördinaten' te sturen à la GPS, maar ik weet niet hoe de keuze die nu is gemaakt uit gaat pakken.

Al met al ben ik sceptisch, maar erg benieuwd naar deze game! Wellicht de aanschaf van een console waard?
Het is inderdaad zo dat die commando's vast staan, maar is dat bij een strategiegame doorgaans ook niet zo? Ik bedoel, je klikt een paar units aan en laat ze ergens heen gaan, verdedigen, innemen of aanvallen? Het upgraden is ook niet veel meer dan gebouw aanklikken en daarna een upgrade selecteren.

Zo'n voice command is dan ook niet meer dan de stappen die je met de muis doet. Alleen werkt dit echt 10x vetter! Vooral ook omdat je meer het idee krijgt dat je het zelf aan het doen bent, dan dat de PC alles voor je doet (denk ik).

Ik wil niet gelijk zeggen dat het eentonig is of juist niet, ik denk dat dit juist dingen zijn die je met de beta heel goed kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-04 06:10
Houd het nuttig.

[ Voor 85% gewijzigd door TheZeroorez op 10-06-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
Houd het nuttig.

[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 10-06-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Houd het nuttig.

[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 10-06-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Insidegamer.nl heeft ermee gespeeld:
Tom Clancy's EndWar (X360, PS3)
Gespeeld | 11 juni 2008 - Ubisoft is erg in haar nopjes met de Tom Clancy-wereld, wat onder andere blijkt uit het feit dat zij de rechten hebben gekocht. En waarom ook niet? Bijna alle games waar de laatste tijd Tom Clancy voor staat, is leuk om te spelen en wordt bovendien goed verkocht. Dit jaar krijgen we, als alles goed gaat, er twee nieuwe Tom Clancy-games bij: H.A.W.X. en EndWar. Twee nieuwe series, waarvan EndWar de meest vernieuwende wordt.

EndWar kan namelijk een kleine revolutie gaan leveren. Hoe vaak hebben we in een recensie van een RTS op een spelcomputer niet gezegd dat we de muis en het toetsenbord misten? Nog geen enkele keer heb ik het gevoel gehad dat de spelcomputer een beter platform is voor een RTS dan de PC. EndWar zal aan die opvatting niet veel gaan veranderen, maar is de RTS die de muis en het toetsenbord niet probeert te vertalen naar de controller. In plaats daarvan is het voor de speler mogelijk alle verschillende opdrachten door te geven via voice-commands.

Het voordeel van de voice-commands is dat je niet meer hoeft te priegelen met de analoge sticks van de controller. Wanneer je een eenheid een opdracht wilt geven, dan roep je de naam van de eenheid op en vervolgens benoem je de opdracht. Wil je zien waar Unit 1 mee bezig is, dan roep je ‘Unit 1 camera’. Vind je het belangrijk om een bepaalde locatie met Unit 2 te veroveren, dan gebruik je de commando ‘Unit 2 take point Bravo[i]’ en uiteraard is er een ‘[i]attack Unit 3’-optie om het vuur te openen. De game zal in een aantal landen gelokaliseerd worden, maar een Nederlandse versie zit er niet in. Het is daarom goed om te weten dat de game zelfs met gebrekkige Engelse uitspraak zich nog redelijk staande houdt. En mocht het dan nog niet lukken, dan kan de controller nog altijd gebruikt worden.

Want ondanks dat de stemfunctionaliteit goed werkt en vernieuwend is, kan ik me heel goed voorstellen dat niet iedereen een game zo wil spelen. Ik zie mij het zelf niet doen wanneer mijn vrouw thuis is. Mijn gebrabbel tegen een spelcomputer zal irritanter overkomen dan de snoeiharde muziek die vaak uit de boxen knalt. Het besturen met de controller werkt net zo goed als alle andere console-RTS’en. Best goed, maar nog niet zo lekker als op de PC.

EndWar kent wel een groot verschil met RTS-games voor PC op het gebied van snelheid. Het lijkt allemaal een stuk trager te gaan, misschien is dat zelfs wel realistischer, zodat er meer tijd is om opdrachten te geven en te anticiperen op de vijand. Die tijd is ook nodig omdat je goed moet nadenken over welke eenheid je inzet. Elke eenheid in de game heeft namelijk bepaalde voor- en nadelen en daarmee moet rekening worden gehouden. Zo werd mijn helikopterbataljon compleet afgeknald door anti-luchteenheden en knalde ik vervolgens een paar arme tanks af met mijn airstrike-aanval.

Een tweede verschil met standaard RTS-games is dat je in EndWar geen basis hebt waar nieuwe eenheden uitrollen. Door vijanden te verslaan en verschillende bunkers te vernietigen scoor je punten en daarmee is het mogelijk een leger te versterken. Op die manier krijg je maximaal twaalf bataljons tegelijkertijd onder jouw bevel. Met die mannen moet je proberen de Derde Oorlog proberen te winnen. Daarbij kom je in een aantal bekende plaatsen terecht, zoals Parijs. Dat zorgt voor meer sfeer dan in vergelijkbare games met fictieve plaatsen. Bovendien kom je op deze manier in aanraking met een aantal wereldbekende gebouwen, zoals in het geval van het Parijs-level de Eiffeltoren.

Ik ben enthousiast geworden over EndWar, maar tegelijkertijd nog niet helemaal overtuigd. In de video hierboven heb ik het over ene knaller, en daar geloof ook wel in, maar tegelijkertijd zie ik het nog niet helemaal zitten om via de koptelefoon te blèren naar mijn game. Tegelijkertijd ben ik geen fan van de controller voor RTS’en. Aan de andere kant is de game dankzij het laten vallen van het standaard ‘bouw een basis’-principe een stuk toegankelijker. De speler hoeft zich alleen te richten op de tactiek, net zoals in World in Conflict. EndWar is echt een game die ik langer moet spelen om mijn twijfels weg te nemen en die tijd was er op de Ubidays niet.
Lees het hier maar. Of bekijk er de video.

Klinkt in ieder geval tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Hier nog iemand die toegelaten is, GT: roric7

Ik zag dat ik Martinspire al in mn friendslist had.

Voor de mensen hier, welke faction zal je gaan kiezen, het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe dat werkt, kies je een faction en daar moet je bij blijven of kan je gewoon blijven wisselen? (dat laatste lijkt me wat gek, gezien hoe Theater of War werkt.

Nouja martin, ik stuur je wel een PM op xbox wanneer die start, ff kieken of we zelfde faction willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Haha is goed. Ik heb me er zoiezo nog niet helemaal in verdiept maar denk dat er wel het 1 en ander in de game zelf zal zitten?

In ieder geval heb ik nu al een hoop mensen op Live toegevoegd waarvan een gedeelte wel meedoet aan de beta. Hoop wel dat ze niet teveel verlangen van ons, maar ons eerst ff laten spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaluro2 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:24:
[...]

Ik heb ook nooit gezegt dat het een console shooter zou moeten zijn ;) Het systeem op zich, voice commands, voor een squad/tactical shooter in zo'n oorlogs setting ala Endwar, zou denk ik echt heel vet zijn.
Maar goed, dit is een RTS. Ik ben benieuwd hoe je aan nieuwe units komt, zeker op een manier ala World in Conflict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Als je in de private Beta zit, dan kun je vanaf nu op https://www.endwarbeta.com (even inloggen) je beta key ophalen :)

Ben hem nu aan het downloaden en zal straks mijn speelervaringen posten.

[ Voor 11% gewijzigd door MochiGohan op 16-06-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00

RedFox

Heb je een OV ofzo?

MochiGohan schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:40:
Als je in de private Beta zit, dan kun je vanaf nu op https://www.endwarbeta.com (even inloggen) je beta key ophalen :)

Ben hem nu aan het downloaden en zal straks mijn speelervaringen posten.
Je krijg een mailtje als je key 'ready' is, niet iedereen kan hem dus op hetzelfde moment downloaden.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
RedFox schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Je krijg een mailtje als je key 'ready' is, niet iedereen kan hem dus op hetzelfde moment downloaden.
Ik heb nog geen mailtje gehad, maar kan de serial wel zien en ben hem nu aan het downloaden!

Laat wel ff weten wat mn eerste indrukken zijn.

Edit: Het kan hier nog wel ff duren aangezien mn internet er ff uitlag tijdens het downloaden en ik een onvolledige download heb waardoor ik waarschijnlijk een nieuwe serial nodig heb (die werkt namelijk maar 1x) of anders kan ik niet meer meedoen :'(

EDIT:
Lees dat ik naar download history kan om hem te hervatten :+
Oke, download gaat verder!

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Erg leuk :) Voice recognition werkt echt, alhoewel hij soms iets anders doet (Delta aanvallen ipv Alpha bijvoorbeeld). Het spel zelf is ook wel leuk, de camera is zeker even wennen maar het gaat echt razendsnel en door de stemherkenning gaat het inderdaad echt met de 'speed of thought'.

Meer wil ik niet zeggen, zit tenslotte aan een NDA vast ;)

Gamertag: robocopswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 21:54

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Switch schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:47:
Erg leuk :) Voice recognition werkt echt, alhoewel hij soms iets anders doet (Delta aanvallen ipv Alpha bijvoorbeeld). Het spel zelf is ook wel leuk, de camera is zeker even wennen maar het gaat echt razendsnel en door de stemherkenning gaat het inderdaad echt met de 'speed of thought'.

Meer wil ik niet zeggen, zit tenslotte aan een NDA vast ;)

Gamertag: robocopswitch
Hoe moet ik me dat voorstellen??

Is het van Delta attack ofzo?? Of is het uitgebreider?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
sekeroglan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:41:
[...]

Hoe moet ik me dat voorstellen??

Is het van Delta attack ofzo?? Of is het uitgebreider?
spoiler:
Het is uitgebreider, het "Unit .. attack hostile .." en controllpoints overnemen gaat met "unit ... secure Alpha" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Het is vrij simpel eigenlijk, je hebt een lijstje met woorden die mogelijk en de basis vormen voor een zin met een nette opbouw.

"Unit 5 attack hostile 5" werkt bijvoorbeeld, maar ook "Calling all transports move to Alpha", maar ik ontdekte dat bijv. "Calling all transports go to Alpha" ook werkte, erg fijn als je in de heat of battle ergens heen moet :P

[ Voor 11% gewijzigd door Switch op 17-06-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Switch schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:21:
Het is vrij simpel eigenlijk, je hebt een lijstje met woorden die mogelijk en de basis vormen voor een zin met een nette opbouw.

"Unit 5 attack hostile 5" werkt bijvoorbeeld, maar ook "Calling all transports move to Alpha", maar ik ontdekte dat bijv. "Calling all transports go to Alpha" ook werkte, erg fijn als je in de heat of battle ergens heen moet :P
En handig als je je verspreekt, Unit 1 attack unit 5 werkt trouwens ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
MochiGohan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:41:
[...]

En handig als je je verspreekt, Unit 1 attack unit 5 werkt trouwens ook ;)
haha, ja die heb ik ook al enorm vaak gebruikt.

Het systeem werkt een stuk beter dan verwacht, maar ik was nog niet helemaal gecharmeerd van de gameplay. Vond het vrij chaotisch, ik had in battles niet echt een overzicht. Kan je ook tegen ai spelen ipv direct spelers online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:22

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Game is niet zo boeiend, omdat er niks meer gepost is?
Zag dat de pc versie nog tot maart 2009 zal duren, maar mij lijkt het toch wel kicke spel.

Zou wel eens wta ervaringen willen weten van de tweakers mbt het spelen op de 360.
Ik speel de rts games namelijk alleen op de pc ivm muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 16:07

Rusty

M-Power

Als ervaringen op de PS3 ook mogen wil ik er wel wat over roepen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:06

RMB

Nee, geen right mouse button!

graag! Ik heb de demo gespeeld, erg leuk maar ik denk wel saai op denk duur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty

Rusty

M-Power

Okay ik heb het spel uiteraard pas sinds gisteren en dit is dus gebaseerd op 1 avondje spelen (plus een week de demo)

Algemeen:
Ik vind het voice control systeem echt heel goed werken. Ik heb vrijwel nooit dat mijn commandos niet begrepen worden, alleen heb ik af en toe moeite om Unit 4 iets te laten doen omdat het spel vaak denkt dat ik een force recon in wil zetten. Maar dat is het enige waar ik af en toe in the heat of battle wat moeite mee heb.

Single Player:
Heb ik nog maar even gespeeld, ben nu bij missie 5 of 6 en zelfs op Hardcore is het vrij gemakkelijk tot nu toe. Maar ik neem aan dat dit wel wat moeilijker wordt. Er zit een soort verhaal in geloof ik, maar ik moet zeggen dat ik dat niet echt volg. Het is tot nu toe een kwestie van kijken wat de AI stuurt en het passende antwoord daarop er heen sturen.

Multi Player (ToW):
Dit is echt heel cool vind ik, gisteravond bijna alleen maar in de ToW gespeeld. Eerste paar keer afgeslacht omdat mijn tactiek die in single player werkt totaal niet werkt online. Na aanpassing hiervan ging het beter en de laatste paar games gewonnen. Het is soms wel een beetje eentonig omdat ik alleen nog maar conquest heb gespeeld en dan is het rushen met rifleman om de uplinks in te nemen en het dan uithouden in Defcon1. Ben er nu wel uit dat het wel degelijk mogelijk is om Uplink over te nemen van de tegenstander en dat maakt het wel leuker. Oftewel ik ben nog erg aan het leren en de meeste andere ook merk ik omdat ik soms een erg sterke tegenstander en soms 1 waar ik compleet over heen walste.
2v2 mode is geweldig en als je ook echt overlegd en samenwerkt is de kans op een overwinning velen malen groter. 2 paar ogen zien nou eenmaal meer dan 1.

Al met al is het wat mij betreft een geslaagde RTS voor de console (ik speel al RTS sinds de eerste command and conquer maar altijd op de PC.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Weet iemand toevallig of deze al ergens goedkoop te scoren? Ben namelijk zeer in geintresseerd maar ik denk dat ik maandje wacht omdat dan nog maar 35-40 euri is hopelijk. Er komen al zoveel toptitels uit maar in deze ben ik erg geintresseerd. Eindelijk een goede RTS voor de console al blijft het RTS-lite natuurlijk.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

• Rusty

Rusty

M-Power

Zijn er uberhaupt nog meer hier die dit spelen? Ik zelf speel nu als EFEC op de PS3. En ja we zijn aan het verliezen. Moet zeggen dat dat wel beetje frustrerend kan zijn, je doet je best om alle games die je speelt te winnen op een map om er de volgende dag achter te komen dat die toch weer verloren is.

En weet er iemand of er ergens een overzicht staat van alle upgrades, wat ze doen en wat ze kosten? Als dit ergens online staat leest dat gemakkelijker dan op de PS3 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
*schop*
Nou mensen post is wat ervaringen. Wat is leuk? Wat is minder leuk? lijken potjes veel op elkaar of is er juist wel veel afwisseling? Ik wil em nog steeds kopen maar ik hoor hier zo weinig over, volgens mij wordt ie een beetje ondergesneeuwd door andere grote titels.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:06

rCk

Waarom staat er niets over dat er ook een DS versie is, want die is er ;)
Ik heb er al beetje mee gespeeld, speelt best leuk. Maar ik denk dat ik liever de PC versie afwacht hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoeveel prelude-missies zijn er eigenlijk?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:57
Ik heb de game ook sinds zaterdag. Ik had hem gekocht vanwege de voice command, zoals waarschijnlijk het overgrote gedeelte van de mensen die hem kopen.En de voice command heeft me niet teleurgesteld. Dit werk perfect. Headset op(wat zijn er weinig headset voor de PS3). Één hand aan de controller op R2 en in de andere een glas drinken. Hij pikt de meeste commands op en anders duurt nog een keer proberen ook niet zolang.

De single player stelde me erg teleur. Na één avondje spelen had ik de single player op de makkelijkste graad gehaald. Het is leuk, maar het is wel missie na missie. Een verhaal zit er niet in. Ze hebben iets met een derde wereldoorlog ofzo maar interessant is het niet.

Toen ben ik Theater of War gaan doen. En man wat is dat leuk, je speelt één grote oorlog die de hele tijd doorgaat. We, Europa, zijn dik aan het verliezen dus dat is wel jammer, maar het idee is mooi. Een ander nadeel is dat je af en toe erg lang moet wachten tot er een tegenstander gevonden is.

Een andere opmerking, die ook al gemaakt is door Assassinator, is dat er een tactical shooter moet komen met deze setup moet komen. Je loopt met je team een kamer binnen en schreeuwt door de headset wat ze moeten doen, terwijl je zelf ook allemaal mensen neerknalt. Ik voorzie een nieuwe Ghost Recon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Hey mensen,

Ik post ook maar een ervaring met Endwar (PS3)

Ik heb gisteren net de singleplayer uitgespeeld, dat was wel leuk om te doen, maar het konden net zo goed losse skirmishes zijn. Het enige verschil met een skirmish is dat je tussen de gevechten door geld hebt om je units te upgraden en dat je af en toe een kort nieuwsberichtje krijgt dat nergens over gaat. Ik speelde als USA en ik had de singleplayer na 16 gevechten gewonnen.

Multiplayer heb ik nog niet geprobeerd, aangezien ik geen internetkabel meer overheb :)

En dan zijn er natuurlijk nog de voice-commands, daar was ik in het begin veel mee aan het spelen, het is immers best mooi om iets tegen je scherm te schreeuwen en dan te zien dat units ook nog wat doen :), maar als ik wat serieuzer zit te spelen merk ik dat mijn commands toch net iets te vaak verkeerd opgepikt worden en dat ik daardoor meer tijd kwijt ben aan het geven van een command (niet dat dit aan mijn engels ligt, ik had een 9 op mn eindcijferlijst ;)). Dit is geen probleem, aangezien je heel makkelijk met de controller commands kan geven, en dat doe ik ook wat vaker nu.

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb geholpen, ik vind het tot nu toe iig een vet spel, vooral als je 2 artilleriesquads een MRLS laat afschieten op wat infanterie

Lol ik zat net te spelen en ik zag in de maplijst dit staan: 'Springfield. The sattelite uplink between Springfield en Shelbyville is a vital hub... ' _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door TrekDude101 op 25-11-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:53
rCk schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:21:
Waarom staat er niets over dat er ook een DS versie is, want die is er ;)
Ik heb er al beetje mee gespeeld, speelt best leuk. Maar ik denk dat ik liever de PC versie afwacht hoor :P.
mocht er al een PC versie komen, dan lijkt mij het niks. een spel als dit is gemaakt met de zwakke punten van de consoles in het achterhoofd. waarschijnlijk blijft er weinig van over als je een muis eraan kan toevoegen (erg langzame gameplay zoals ik het begrepen heb). bovendien komen we geen strategie spellen te kort op de PC.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 17:34

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ph4ge schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:31:
[...]

mocht er al een PC versie komen, dan lijkt mij het niks. een spel als dit is gemaakt met de zwakke punten van de consoles in het achterhoofd. waarschijnlijk blijft er weinig van over als je een muis eraan kan toevoegen (erg langzame gameplay zoals ik het begrepen heb). bovendien komen we geen strategie spellen te kort op de PC.
Misschien wel een beetje een oud topic naar boven schoppende, maar ik wil graag melden dat er WEL een PC versie komt: http://www.gamer.nl/doc/4...-komt-in-maart-naar-de-PC

Zelf zit ik te wachten op de bij Play.com bestelde 360 versie van Endwar, besteld voor E23,00. Nog meer mensen hier op t.net die Endwar op de 360 spelen?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

ik had op een gegeven moment bij dit spel dat de voice commands trager waren dan de controller. Dus als ik online ging spelen tegen een ander (demo360) ik voornamelijk de controller gebruikte.
Wat wel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:24
Het voordeel is dat je de controller en voice commands tegelijk kan gebruiken. Hierdoor kan je vlugger en meer units tegelijk besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
nou ik heb het speel net gespeeld op de PC. maar ....... wat een kut game.
* vanuit persoon view kan je niet het gehele army besturen.
* je kan geen custom key binden aan je unit
* vanuit tactical view geeft het wel meer overzicht maar dan bevat het te weinig info over je unit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Patch 1.01 is uit. meuk: Tom Clancy's EndWar 1.01

Wat is er gefixt?
Key Updates:

* Fixed performance drop that comes after playing 5-6 matches online.
* Updated Bink library to fix random crashes on Windows XP64
* Resolved issue of game crashing after launch when install directory contains a dot/period in its name.
* Fixed random crashes on Windows XP64, caused by memcpy.
* Added FPS warning information for online games so players can see who has the lowest FPS (connecting to a player with a lower FPS will cause you to have a lower FPS as well).
* 3D render optimization for multithread
* Improved rendering performance by MSAA optimization

Other Bugs Fixed:

* Game no longer freezes if the defeat dialog occurs while game tips are onscreen in the Prelude to War mode.
* Airstrike icon is now properly displayed on the minimap.
* Online filter now auto refreshes.
* Fixed wrong items appearing in the online filter list.
* In the Leader Board menus players no longer have to click “Week” or “Persistent” twice to get the pop-up window.
* Fixed improper session info being displayed when player quits an online match and goes back to the game list
* The game filter now resets after players exit the multiplayer mode
* Game options are now only enabled for hosts in the game lobby.
* Sorting games by map in Skirmish game list now works properly.
* The game no longer signs into online account automatically using previous used accounts if players switch to the Internet tab in the LAN Game list.
* Clients can no longer change game options in skirmish lobbies.
* Game no longer crashes when unplugging network cable after a victory.
* Game no longer crashes when unplugging network cable while in skirmish game list.
* Fixed ping values being incorrectly displayed in the online game list.
* Players will no longer see names of other players who are not actually in the same lobby.
* The "Voice Receive Volume" now saves automatically without pressing the "apply" button.
* Changes to resolution now save properly when players change both the resolution and an item from the advanced options.
* Fixed freeze after exiting from skirmish games.
* All players no longer lose their connection if the host unplugs his cable during a game.
* All players no longer lose their connection if one player unplugs his cable during count down.
* Fixed random sound related crash in Windows XP64.
* Fixed NAT traversal timeouts for certain routers.
* Fixed water render bug on ATI cards.
* Fixed flickering textures when your camera is close to the buildings in La Mancha.
* Fixed flickering textures in Mission report menu under certain graphics settings.
* Fixed water rendering bug when players alt-tab to windows under certain graphic settings.
* Added CP cost information for fortification tooltip.
* Fixed out of sync AI.
* The offsite support icon no longer freezes on screen when the player uses offsite support.
* Random crashes fixed.
* Other online disconnection bugs fixed.
* Hang time when playing matches on certain graphics hardware has been eliminated.

Improvements:

* Added exit button for BHQ, so players can use quit BHQ without using keyboard.
* Add icon indicator for Force Recon support power.
* Better sound memory allocation method used to improve performance.
* AMBX effect improvements.
* Fine tuned the LOD value for high-end PCs.
Download hier: http://static3.cdn.ubi.co...s_end_war_retail_1.01.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93910

geweldig spel!! Demo gespeeld en heb het spel besteld, het is maar 25 euro +/-..

Voor meningen en ervaringen kun je goed naar de reviews kijken van amazon, zeer volledig naar mijn idee.

http://www.amazon.com/Tom...ySubmissionDateDescending
Pagina: 1

Let op:
Melden dat je mee mag doen aan de bèta hoeft echt niet. Als je het topic terug wilt kunnen vinden is er links bovenaan het topic een bookmark-knop te vinden :-)