Naar aanleiding hiervan: Verwijderd in "Hoge prijzen extra pixelgarantie van web..."
Er zijn een aantal vragen die bij mij ontstaan als ik dat zo lees.
Eerst heb ik dit gelezen:
Daarnaast: wat mag nog wel bij het terugsturen, en wat niet? Ik ga ervan uit dat je de doos gewoon mag openmaken en bijvoorbeeld een monitor mag aansluiten. Maar mag je verzegeling van cd-roms verbreken, als die door de fabrikant zijn aangebracht? En mag je verzegelingen die door de verkoper zijn aangebracht verbreken?
Er zijn een aantal vragen die bij mij ontstaan als ik dat zo lees.
Eerst heb ik dit gelezen:
Daar wist ik niets vanaf. Maar in de reactie die ik hierboven aanhaal, wordt de bedenktijd gedeeltelijk ontkend (!) door Azerty en Komplett. Ergo, zij voldoen blijkbaar niet aan de informatieplicht, en op grond daarvan zou ik twee maanden en 29 dagen na aanschaf alsnog een product kunnen terugsturen zonder opgaaf van reden? Of redeneer ik nu heel verkeerd?Een verkoper moet u altijd informeren over de bedenktijd en hij moet zijn adresgegevens of het nummer van een eventueel helpdesk laten weten, zodat u weet waar u terecht kunt voor service.
Doet de verkoper dit niet, dan wordt uw bedenktijd automatisch verlengd tot drie maanden. Maar als de verkoper u op een later tijdstip correct informeert, geldt er gewoon weer een bedenktijd van zeven werkdagen.
Daarnaast: wat mag nog wel bij het terugsturen, en wat niet? Ik ga ervan uit dat je de doos gewoon mag openmaken en bijvoorbeeld een monitor mag aansluiten. Maar mag je verzegeling van cd-roms verbreken, als die door de fabrikant zijn aangebracht? En mag je verzegelingen die door de verkoper zijn aangebracht verbreken?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 14:15 ]