Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Sony KLD 32S3000 een media PC met Vista Media Center aangesloten. Als ik nu TV wil kijken via Media center heb ik twee problemen waarvan ik me afvraag of anderen die ook hebben. (en of die op te lossen zijn)

1. Het beeld dat in Merdia Center wordt aangeboden is groter dan het beeld dat zichtbaar is. De ondertiteling valt er vaak gedeeltelijk vanaf en de buttons rechts boven (streepje,hokje,kruisje) vallen buiten het scherm. De projectie van het gewone bureaublad en de programma's die ik open blijft wel gewoon goed zichtbaar.

Media Center geeft bij beeldscherm instellen aan dat ik het via de TV moet oplossen. Vandaar dat ik het hier inbreng.

Ik heb geprobeerd de instellingen van de TV aan te passen, maar het lijkt wel of de rand om het eigenlijke scherm net iets kleiner is dan het scherm zelf. Maar dat niet alleen, want ook zonder die halve centimeter is het aangeboden beeld groter dan het zichtbare beeld. (ondertiteling die voor meer dan de helft wegvalt.)
Ook heb ik geprobeerd hier iets via de video-kaart en via de instellingen van Media Center aan te doen. Op de video kaart kan ik alleen resolutie aanpassen, maar dat help niet want het wordt "gestretcht" naar het totale beedoppervlak van de TV.

2. het beeld via de tuners van de media pc geven een veel korreliger, onscherper beeld dan rechtstreeks. SBS 6 en Net 5 zijn helemaal bagger met rollende lijnen door het beeld. Terwijl ik het digitaal (HDMI) doorgeef vanaf te PC. is dit gewoon slechte tuning of iets anders?

Thanx

Finn

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:54
voor het formaat moet je in de instellingen van de videokaart zoeken naar een overscan optie oid.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:35
Je hebt m vast met een dvi-hdmi kabel aangesloten. Waar je dan last van hebt is de overscan op de hdmi en dit kan je compenseren met de instellingen in je videokaart en is heel makkelijk.

Ik heb zelf alleen ervaringen met Nvidia kaarten, maar met ATI kan het ook alleen weet ik niet exact hoe.

Dit doe je als je een Nvidia kaart hebt
Zorg dat je bureaublad de goede resolutie heeft voor je tv.

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

(Let wel: dit venster verschijnt alleen wanneer je tv is aangesloten met dvi-hdmi)

Dat is alles

edit: hmm, toch klopt t dan niet dat je bureaublad wèl al goed is en je mediacenter niet.
Staat je beeldinstelling van wel goed? "just scan" of iets in die richting.
Zijn er geen beeldformaat instellingen in media center of de tv kaart?

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 16-06-2008 07:58 ]

• gonkerd
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 07:46
Ik had precies hetzelfde probleem, je moet een beetje zoeken in instellingen die je voor je kaart kan doen. Dan moet je idd opzoek naar overscan of iets dergelijks