ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716
Wat geven harddisk testtools aan (bij voorkeur van de fabrikant zelf)?
Stop de schijf in de PC, start met je Vista-CD, kies na de taalkeuze voor "Repair this Computer". Als het goed is, kan je dan zoeken naar een driver; zorg dat de driver van je PATA/SATA-interface op USB-stick staat. Installeer deze, druk daarna op Next (ondanks dat er mogelijk een scherm staat dat er geen OS gevonden is) en kies in het volgende scherm op "Repair / Fix" (of iets dergelijks).
Als het goed is gaat de PC dan Unknown OS on Unknown Drive scannen, zet een bakkie en wacht het resultaat af!
Hint: als Native SATA aanstaat in je BIOS, zet dat dan uit voordat je bovenstaande probeert!
Als het goed is gaat de PC dan Unknown OS on Unknown Drive scannen, zet een bakkie en wacht het resultaat af!
Hint: als Native SATA aanstaat in je BIOS, zet dat dan uit voordat je bovenstaande probeert!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat wordt een probleem want de Vista-CD start ook niet op, die blijft ook hangen op het laadscherm.
ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716
Hang de disk in een andere machine en voer uit:
Z: is de schijfletter van je oude C: partitie.
code:
1
| chkdsk Z: /F |
Die willen niet lopen in dos...The Realone schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:21:
Wat geven harddisk testtools aan (bij voorkeur van de fabrikant zelf)?
Dit heb ik gedaan. HDD heeft in mijn PC de letter F meegekregen. dus chkdsk F: /F uitgevoerd. Schijf werd gecontroleerd echter er gebeurde daarna niets meer. dos scherm ging weg en verder niets....mhoogendam schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:40:
Hang de disk in een andere machine en voer uit:
code:
1 chkdsk Z: /F
Daarom hebben ze bootable varianten van die software. Had je best kunnen bedenken. Ik zou toch aanraden een keer een full scan te doen want er is natuurlijk een reden dat die bestanden corrupt zijn geraakt.
Ik heb de bootable variant gebruikt, deze startte dus niet op.The Realone schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:33:
[...]
Daarom hebben ze bootable varianten van die software. Had je best kunnen bedenken. Ik zou toch aanraden een keer een full scan te doen want er is natuurlijk een reden dat die bestanden corrupt zijn geraakt.
Pagina: 1