Windows Script Host

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97280

Topicstarter
Ik heb laats avast een paar virussen laten verwijderen, maar nu krijg ik steeds als ik mijn laptop opstart een pop-up van Instellingen van Windows Script Host. Daarnaast opent hij nu standaard Mijn Documenten. Weet iemand hoe je dit probleem kan verhelpen?

gr, Ecinreb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Met msconfig?
Of wellicht met winternals autoruns.

[ Voor 70% gewijzigd door the_stickie op 10-06-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het lijkt erop dat Avast teveel heeft verwijderd en dat je voor zoete koek hebt aangenomen dat het een virus betrof...

Wat is er precies verwijderd? Heb je nog logs van Avast? Heb je Windows zelf al een repair laten uitvoeren?

We missen echt veeeeel info over je probleem en wat je zelf al geprobeerd hebt om op te lossen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

chromeeh

the Gnome

Anoniem: 97280 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:30:
Ik heb laats avast een paar virussen laten verwijderen, maar nu krijg ik steeds als ik mijn laptop opstart een pop-up van Instellingen van Windows Script Host. Daarnaast opent hij nu standaard Mijn Documenten. Weet iemand hoe je dit probleem kan verhelpen?

gr, Ecinreb
Kun je om te beginnen eens je Hijack This posten zoals in de FaQ is vermeld.
Want vermoedelijk zijn er nog restjes aanwezig, ik neem ook aan dat je middels bijv. de Housecall van Trend Micro ook al een scan hebt gedaan?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97280

Topicstarter
Hijack This log:
http://www.freewebs.com/ecinreb/hijackthis.log

Ik heb geen logs meer van avast, omdat ik deze al heb gedeïnstalleerd. Ik heb ook niks kunnen vinden in msconfig. Daarnaast heb ik geprobeerd om Windows Script Host uit te zetten door in regedit enabled op 0 te zetten, maar dit verhielp niks. Enabled had ik zelf toegevoegd aan register. Op dit moment ben ik aan het scannen met HouseCall, maar dat duurt nog 25 minuten.

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\WINDOWS\system32\wscript.exe,userinit.exe

Dit is het probleem, wscript.exe en userint.exe zorgen voor mijn probleem. Hoe kan ik zorgen dat deze programma's niet worden opgestart?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 97280 op 10-06-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Ik kan je alvast wel vertellen dat userinit.exe wel degelijk een process is dat je nodig hebt voor het opstarten van je pc.
Je moet eens kijken in regedit onde HKLM\software\microsoft\windowsNT\winlogon de waarde van de key "UserInit" hoort "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," te zijn en volgens mij staat daar nu die hele resem... dat zorgt ervoor dat die hele resem ook opgestart wordt als je inlogt.
Wscript.exe is een proces van de Windows Scripting Host (wat overeenkomt met je klacht) en die userinit.exe (zonder pad) wellicht een kopie van het (al verwijderde?) virus.

edit: kleine aanvulling nog: als Hijack This in z'n log REG ervoor zet, kan je altijd een zoeken in de registry (regedit) of je die waardenreeks ergens terugvindt.

[ Voor 17% gewijzigd door the_stickie op 10-06-2008 23:04 ]

Pagina: 1