• rubennoorderijk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12-2017
Kruidvat online had een hele leuke actie.
Een lcd van 400 euro wordt per NL doelpunt 100 euro goedkoper.

Aangezien het gisteren dus 3-0 werdt, zou de lcd nog maar 100 euro kosten.

Ik heb de hele avond geprobeerd om op de site te komen, maar kwam er gewoonweg niet doorheen.

Is het uberhaubt iemand gelukt om zo'n lcd te bestellen?
Ik heb ook niet kunnen zien om welk merk/type het ging, weet iemand dat?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; ik mis wat info van je zoals beschreven in Het algemeen beleid #topicplaatsen

Als je het niet erg vindt; dit soort topics zijn een info-vraag en die had je zelf al kunnen beantwoorden (bijvoorbeeld door Kruidvat te bellen of te mailen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28
Hij is al uitverkocht. Van de site van kruidvat:
http://www.kruidvat.nl/do...ent/s2/2008-24-eklcd.aspx

Excuses

Op maandagavond 9 juni j.l. had Kruidvat een spectaculaire EK-actie. De verkoopprijs van een LCD-scherm ging bij ieder doelpunt van oranje 100 euro omlaag. Enkele honderdduizenden bezoekers hebben vervolgens geprobeerd onze site te bereiken, om gebruik te maken van deze actie. Ondanks de voorbereidingen heeft dit enorme aantal bezoekers van de site zelfs onze stoutste verwachtingen overtroffen. De site was hierdoor slechts sporadisch bereikbaar. De voorraad LCD schermen is dan ook uitverkocht. Wij hebben hierdoor veel van onze klanten teleurgesteld en dat betreuren wij enorm. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Kruidvat

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
Excuses

Op maandagavond 9 juni j.l. had Kruidvat een spectaculaire EK-actie. De verkoopprijs van een LCD-scherm ging bij ieder doelpunt van oranje 100 euro omlaag. Enkele honderdduizenden bezoekers hebben vervolgens geprobeerd onze site te bereiken, om gebruik te maken van deze actie. Ondanks de voorbereidingen heeft dit enorme aantal bezoekers van de site zelfs onze stoutste verwachtingen overtroffen. De site was hierdoor slechts sporadisch bereikbaar. De voorraad LCD schermen is dan ook uitverkocht. Wij hebben hierdoor veel van onze klanten teleurgesteld en dat betreuren wij enorm. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Kruidvat
?

#%$#!%@# madgoblin :+

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:44

Hertog

Aut bibat, aut abeat

http://www.kruidvat.nl/do...ent/s2/2008-24-eklcd.aspx

Leek al gemeld te zijn :P

Staat niets van bij over welke tv, noch hoeveel er dan wel verkocht zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Hertog op 10-06-2008 12:22 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09

Sick Nick

Drop the top!

Die voorraad is natuurljk helemaal niet uitverkocht maar voor 100 euro per stuk maken ze flink verlies. Dus dan maar als smoesje de drukte gebruiken en zeggen dat ze uitverkocht zijn. Over 2 weken staan dezelfde dingen gewoon weer voor 400 euro dan in de winkel ;) Voor dat geld zal het wel geen grote zijn geweest ook, 26" waarschijnlijk.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
je hebt gelijk, ik vind het zo dom, als je het lef hebt om zo'n actie op te zetten moet je niet zo zielig doen door zo'n bericht op je site te zetten, verkoop die tv's dan voor 100 euro, had je dat maar niet zo moeten zeggen....

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 15:57

ZenTex

Doet maar wat.

Vraag ik me af wat ze hadden gedaan bij 4 doelpunten. :+

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij Kruidvat zijn acties eigenlijk altijd uitverkocht zodra hiervoor reclame gemaakt wordt is mijn ervaring. Vaak de helft van de dingen die in de folder staan halen de winkel niet eens maar staan er gewoon in om mensen naar de winkel te lokken.

Verwijderd

Sick Nick schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:25:
Die voorraad is natuurljk helemaal niet uitverkocht maar voor 100 euro per stuk maken ze flink verlies. Dus dan maar als smoesje de drukte gebruiken en zeggen dat ze uitverkocht zijn. Over 2 weken staan dezelfde dingen gewoon weer voor 400 euro dan in de winkel ;) Voor dat geld zal het wel geen grote zijn geweest ook, 26" waarschijnlijk.
Zal idd wel geen schokkend toestel geweest zijn. Maar voor 100 euri kan het gauw. Is er uberhaupt iemand die die de tv wel heeft kunnen bestellen (en weet welk model het is). Overigens heeft kruidvat wel vaker dat soort 'uitverkocht' zaken. Bij de reguliere scherpe aanbiedingen moet je je ook s'ochtends gelijk melden daar ze er meestal maar 2 of 3 per filiaal uitleveren. En van reclame cheques hebben ze nog noiit gehoord ("het zijn eenmalige acties meneer 8)7 ") Om vervolgens een aantal maanden later weer een vergelijkbare aanbiedig te hebben.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ZenTex schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:34:
Of vijf? ;) Krijg je dan geld toe? Ik zou het wel uitermate zwak vinden als ze deze actie achter de schermen hebben afgeblazen en beweren dat alles al uitverkocht is. Met zoveel Tweakers komen we daar vanzelf achter, lijkt me, er is vast wel iemand die erdoor is gekomen (?)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beekforel schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:38:
Vaak de helft van de dingen die in de folder staan halen de winkel niet eens maar staan er gewoon in om mensen naar de winkel te lokken.
:D 8)7 Nee joh, we komen massaal op wrattenzalfjes af :D
Tuurlijk zijn dat lokkertjes om mensen naar de winkel te halen en hopen dat er nog allerlei meuk aan hun handen blijft plakken. En tuurlijk is de voorraad van die 'aanbiedingen' laag, zodat mensen de winkel in lopen en dan erachter te komen dat de aanbieding al op is... Marketing heet zoiets.
ZenTex schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:34:
Er zullen vast wel wat kleine lettertjes zijn geweest... alsof ze gek zijn bij het kruidvat (of <insert_winkelketen> for that matter).

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 10-06-2008 12:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

maarud schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:26:
je hebt gelijk, ik vind het zo dom, als je het lef hebt om zo'n actie op te zetten moet je niet zo zielig doen door zo'n bericht op je site te zetten, verkoop die tv's dan voor 100 euro, had je dat maar niet zo moeten zeggen....
Ook nagedacht over de mogelijkheid dat kruidvat bijvoorbeeld 500 van deze TV's daadwerkelijk voor €100,- kan hebben verkocht?

Alles kan stuk.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Iemand is een onderzoek aan het doen: http://link.marktplaats.nl/174467268

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• wiene
  • Laatst online: 11-02 23:58
Overigens was er een minimum van 100 euro, dus bij 4 doelpunten had hij gewoon 100 euro gekost. Of een maximum van 300 euro korting iets in die richting. Had hem ook in de mail maar al verwijderd. Tv was 26 inch inderdaad.

Edit: Typo

[ Voor 3% gewijzigd door wiene op 10-06-2008 12:57 ]

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

http://forum.trosradar.nl...s=0&postorder=asc&start=0

Het lijkt erop alsof er wel degelijk mensen te tv hebben kunnen bestellen. Maar het lijkt er ook op alsof iemand om 11 uur al de 'uitverkocht' melding kreeg terwijl iemand anders om 12 uur de tv heeft kunnen bestellen. Toch maar vreemd allemaal..

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
remco_k schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:46:
[...]

Ook nagedacht over de mogelijkheid dat kruidvat bijvoorbeeld 500 van deze TV's daadwerkelijk voor €100,- kan hebben verkocht?
De site kan vast wel meer dan 500 bezoekers aan. De voorraad was vast ook wel groter dan 500. Het werkelijk aantal TV's dat klaar gezet was voor deze actie 500? Dat kan, maar wat een naam maak je dan als winkel.

Nog iemand met specs?

• MAX3400

MAX3400

Saturnus schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:54:
[...]

De site kan vast wel meer dan 500 bezoekers aan. De voorraad was vast ook wel groter dan 500. Het werkelijk aantal TV's dat klaar gezet was voor deze actie 500? Dat kan, maar wat een naam maak je dan als winkel.

Nog iemand met specs?
Kruidvat zegt: enkele honderdduizenden bezoekers, laten we zeggen 200.000... Wedstrijd afgelopen 22:30, aktie tot 00:00 dus 6 kwartier = 5400 seconden. Dus dik 37 unieke bezoekers per seconde die dan ook constant op F5 gaan rammen omdat de site niet goed werkt. Mwhoa, ik heb servers voor minder zien afsterven dus als het klopt wat Kruidvat zegt, dan kijk ik er niet van op.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-02 23:11

Tjark

DON'T PANIC

Ik kwam al tijdens de eerste helft na 1-0 al niet meer op de site!

*insert signature here

• wiene
Een soortgelijk probleem heb ik ook met de wehkamp. http://www.wehkamp.nl/w2/...KAC=&ArtikelNummer=710793

Stond in het boekje wat je thuis kreeg en ik dacht heej meteen bestellen. Is sindsdien uitverkocht terwijl dit type tv goed leverbaar is in nederland. Heb al contact gezocht met wehkamp en zou omdat de gewone klantenservice mijn vraag hiervoer niet kon beantwoorden binnen 2 dagen een reactie krijgen. Nooit meer wat vernomen. Heb zelfs nog een keer contact gezocht maar geen reactie. Tv nog steeds uitverkocht op de site. Waarschijnlijk wordt hij pas verkoopbaar als de inkoopprijs zakt.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

MAX3400 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:58:
[...]

Kruidvat zegt: enkele honderdduizenden bezoekers, laten we zeggen 200.000... Wedstrijd afgelopen 22:30, aktie tot 00:00 dus 6 kwartier = 5400 seconden. Dus dik 37 unieke bezoekers per seconde die dan ook constant op F5 gaan rammen omdat de site niet goed werkt. Mwhoa, ik heb servers voor minder zien afsterven dus als het klopt wat Kruidvat zegt, dan kijk ik er niet van op.
Ik kan me best voorstellen dat die site er uit gaat ja. Maar als die opmerkingen op radar kloppen kon je soms al de tv niet meer bestellen als je er wèl door kwam, terwijl het andere mensen later op de avond wel gelukt is. Dan is ie niet uitverkocht, zou je zeggen..

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
volgens mij heeft de consumentenbond hier regelmatig wat over gezegd.

Wat er meestal op neer kwam dat je bij stundacties ook een redelijk aantal producten moet kopen. Kruidvat heeft vaak de naam om één of twee producten per winkel te hebben.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

hahaha, ja denk niet dat kruidvat um voor 100 euro weg zou doen, dan maar gouw zeggen dat hij uitverkocht is

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:06:
hahaha, ja denk niet dat kruidvat um voor 100 euro weg zou doen, dan maar gouw zeggen dat hij uitverkocht is
Je kunt zeggen dat Kruidvat echt weinig vertrouwen in Oranje had....

• Saturnus
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:58:
[...]

Ze kunnen wel meer zeggen. Niet dat ik een TV wilde, maar ik laat me niet zomaar aanpraten dat de servers er toevallig uit lagen bij een 3-0 overwinning.

• MAX3400

MAX3400

Saturnus schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Ze kunnen wel meer zeggen. Niet dat ik een TV wilde, maar ik laat me niet zomaar aanpraten dat de servers er toevallig uit lagen bij een 3-0 overwinning.
Eens maar ik laat me niet zomaar aanpraten (zoals in dit topic en elders op internet) dat Kruidvat express de servers onderuit heeft getrokken. Of gaat dit net zo'n soap worden als die TV van Otto waar nog rechtzaken over zijn aangespannen; beetje jammer dan...

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 21:47

painkill

Pain(k)(ill)

Ze hebben deze actie sowieso verkeerd aangepakt, ze moesten doen dat je tot 20:40 een tv kon bestellen, en dan betalen na de wedstrijd, zo is het echt een gok of je een goede deal of hebt een slechte deal.

En wat denken ze nu zelf, je weet dat als je overal reclame maakt dat mensen dit onthouden, en helemaal met een 3-0 overwinning, dan zijn er een hoop van die miljoenen kijkers die graag een nieuwe tv willen hebben...

Ik heb al vaker dit soort acties zien mislukken bij kruidvat, en al helemaal als ze er zelf verlies op maken...

Mijn SNES verzameling!

• wiene
Saturnus schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Dat zou anders zo maar kunnen. Met de site van ticketonline is het namelijk ook een ramp als er een grote vraag naar kaarten is. Al 2 jaar op rij is het vrijwel onmogelijk om op een normale manier kaarten te bestellen voor Defqon. Niet dat ze na 1 jaar gezeik iets geleerd hebben. Afgelopen jaar ging het weer de mist in. Het feest laat maar ca 30.000 man toe en ik ga er niet vanuit dat er veel meer als 100.000 kaarten proberen te bemachtigen.

Het bereik van de kruidvat nieuwsbrief lijkt me iets hoger te zijn. Denk dat ook meer mensen geinteresseerd waren.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hertog schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Ik kan me best voorstellen dat die site er uit gaat ja. Maar als die opmerkingen op radar kloppen kon je soms al de tv niet meer bestellen als je er wèl door kwam, terwijl het andere mensen later op de avond wel gelukt is. Dan is ie niet uitverkocht, zou je zeggen..
Toch lijkt me dat niet raar dat dat voorkomt.

Ik kan me hetvolgende voorstellen, hoe een webshop werkt:

Stel dat er op een bepaald tijdstip nog 10 TV's zijn volgens de database van Kruidvat.
Er zijn nog 16 mensen die op F5 aan het drukken zijn omdat de site zo traag reageerd vanwege het hoge aantal bezoekers.
10 mensen komen er uiteindelijk 'in' en gaan de TV bestellen. Zodra zij de bestelprocedure beginnen, word er een item afgetrokken in de database: er zijn er dan nog maar 0 beschikbaar.
De 11e persoon die na veel F5 drukken op de site komt, krijgt de mededeling dat ze op zijn.
Maar de 10 mensen zijn nog niet klaar met bestellen, ze hebben hun gegevens nog niet ingevuld en hebben ook nog niet op 'voltooien' geklikt.
Van de 10 mensen die in de shop zitten, worden er 5 door de grote drukte uitgeknikkerd (als in: timeout) bij het invullen van gegevens. Het webshop systeem van de kijkshop komt daar na bepaalde tijd achter en zet een paar minuten later weer 5 TV's als beschikbaar in de database.
De andere 5 mensen maken hun bestelling af en ondertussen kunnen de 12 t/m 16e bezoeker na lang F5 drukken ook ineens een TV bestellen.

Doe dit aantal x100 en meerdere malen per minuut en de chaos is compleet.

Wat mij betreft kan het allemaal gewoon voorkomen zonder dat er opzet bij komt kijken.

Alles kan stuk.

• Saturnus
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:14:
[...]

Eens maar ik laat me niet zomaar aanpraten (zoals in dit topic en elders op internet) dat Kruidvat express de servers onderuit heeft getrokken. Of gaat dit net zo'n soap worden als die TV van Otto waar nog rechtzaken over zijn aangespannen; beetje jammer dan...
wiene schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:25:
[...]

Dat zou anders zo maar kunnen. Met de site van ticketonline is het namelijk ook een ramp als er een grote vraag naar kaarten is. Al 2 jaar op rij is het vrijwel onmogelijk om op een normale manier kaarten te bestellen voor Defqon. Niet dat ze na 1 jaar gezeik iets geleerd hebben. Afgelopen jaar ging het weer de mist in. Het feest laat maar ca 30.000 man toe en ik ga er niet vanuit dat er veel meer als 100.000 kaarten proberen te bemachtigen.

Het bereik van de kruidvat nieuwsbrief lijkt me iets hoger te zijn. Denk dat ook meer mensen geinteresseerd waren.
Allemaal waar.
Er valt niet te zeggen hoe het echt gegaan is. We zien wel wat er van komt en ach wat maakt zoiets eigenlijk uit. Gingen de servers echt onderuit dan zal het zo zijn. Is het express gedaan dan geloof ik dat ook best wel in deze verotte maatschappij. :P
Maar goed even afwachten dus. :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoorde het net ook al op NOS Headlines @ 3FM. :)

• Saturnus
  • Niet online
En nog een voor de consument zinloos bericht: http://frontpage.fok.nl/nieuws/94639
Pagina: 1