Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meerdere postvakken outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn eigen postvak en een extra postvak geopend via MS Outlook 2003.
Outlook is gekoppeld aan Exchange.

Nu wil ik een e-mail beantwoorden binnengekomen op het extra postvak.
Maar ik wil dat hij automatisch verzend via mijn eigen postvak.

Waar kan ik dit instellen.

Alvast bedankt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat wil je precies? De uitgaande mailserver gebruiken of dus als reply-adres je andere mail-adres gebruiken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Dus een "Aan" vak, maar ook een "Van" vak ? Dus dat je feitelijk mail verstuurd vanuit een andere gebruiker / postvak?

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeld:

Eigen postvak: naam@bedrijf.nl
Afdeling postvak: verkoop@bedrijf.nl

Iedereen heeft zijn eigen postvak, daarbij hebben we een extra afdeling postvak geopend.
Zo kunnen we met heel de afdeling mail bekijken, wanneer we mail gaan beantwoorden willen we dat standaard doen via naam@bedrijf.nl.

• MAX3400

MAX3400

Vraag dat even aan de beheerder van de Exchange-bak; dit kan je namelijk niet zelf!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
In outlook 2003 in combinatie met Exchange 2007:

Extra - Email accounts

kies bestaande account wijzigen
weer wijzigen
dan meer instellingen

Tabblad geavanceerd

bij postvakken:
(extra postvakken openen)
toevoegen

voer dan de naam in van het postvak dat je extra wilt openen

als het op deze manier ingesteld staat zou je, als je een mailtje beantwoord uit het extra postvak een veld AAN moeten krijgen.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• MAX3400

MAX3400

2bmws schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:21:
als het op deze manier ingesteld staat zou je, als je een mailtje beantwoord uit het extra postvak een veld AAN moeten krijgen.
Ik lees dat de topicstarter "Send-on-Behalf" wil gebruiken. Dus als een klant mailt naar verkoop@bedrijf.nl en Piet wil die mail beantwoorden als piet@bedrijf.nl, dan krijgt de klant een mail van Piet. Maar als de klant daar dan weer op antwoordt, wordt er verstuurd naar verkoop@bedrijf.nl want Piet is natuurlijk ook wel eens vrij.

Dit kan je never nooit regelen in Outlook tenzij de rechten op de mailbox Verkoop zijn vrijgegeven door de Exchange-beheerder.

• 2bmws
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Ik lees dat de topicstarter "Send-on-Behalf" wil gebruiken. Dus als een klant mailt naar verkoop@bedrijf.nl en Piet wil die mail beantwoorden als piet@bedrijf.nl, dan krijgt de klant een mail van Piet. Maar als de klant daar dan weer op antwoordt, wordt er verstuurd naar verkoop@bedrijf.nl want Piet is natuurlijk ook wel eens vrij.

Dit kan je never nooit regelen in Outlook tenzij de rechten op de mailbox Verkoop zijn vrijgegeven door de Exchange-beheerder.
Ik ging er vanuit dat de reply van de klant weer naar Piet moet gaan, omdat die op de mail van de klant gereageerd heeft en Piet dus contactpersoon is.

• MAX3400

MAX3400

2bmws schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Ik ging er vanuit dat de reply van de klant weer naar Piet moet gaan, omdat die op de mail van de klant gereageerd heeft en Piet dus contactpersoon is.
Zou kunnen maar dat is dan een slecht organisatorisch proces. Stel dat Piet vandaag een mail stuurt naar een klant met een mooie aanbieding en Piet loopt morgen onder de trein, dan zou de mail in mailbox van Piet komen en wordt dus de komende dagen niet gelezen.

Ach, misschien dat topicstarter even nog iets duidelijker toelichting wil geven maar mijn hint is dat 'ie de Exchange-beheerder maar even aan zijn mouw moet trekken.

Verwijderd

Topicstarter
2bmws schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Zo bedoel ik het ook, op die manier wil ik het inrichten.
Ik heb de volledige toegang tot exchange dus kan alles instellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 13:25 ]

• 2bmws
Zie dus mijn eerst post 2bmws in "Meerdere postvakken outlook"

Verwijderd

Topicstarter
2bmws schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:21:
In outlook 2003 in combinatie met Exchange 2007:

Extra - Email accounts

kies bestaande account wijzigen
weer wijzigen
dan meer instellingen

Tabblad geavanceerd

bij postvakken:
(extra postvakken openen)
toevoegen

voer dan de naam in van het postvak dat je extra wilt openen

Ik maak gebruik van Exchange 2003, maar de functies kwamen overeen zoals beschreven.

Klopt, in dat veld AAN staat dan bv. klant@klussers.nl. Wanneer ik dan verzend krijgt de klant hem binnen van verkoop@bedijf.nl

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:35
vaak staat er dan een dropdown menutje waaruit je kunt kiezen welke afzender je wilt gebruiken..
de AAN zal altijd de ontvanger blijven..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Verwijderd

Topicstarter
Je kan accounts kiezen waarmee je wilt verzenden. Verder staat er nog een vakje VAN daarin staat standaard verkoop.

Wanneer ik account A kies om te verzenden en bij VAN verkoop laat staan, ontvang ik de mail van verkoop.
Laat ik het vak VAN leeg en kies ik account A dan gaat het goed. Hoe kan ik instellen dat het vak VAN wegblijft of dat het standaard leeg is.

• 2bmws
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, omdat ik zelf dat "probleem" ook heb.

ik maak het vak aan gewoon leeg en dan "zoek" ik de juiste afzender op, ideaal is dat niet, maar het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door 2bmws op 11-06-2008 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
2bmws schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:51:
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, omdat ik zelf dat "probleem" ook heb.

ik maak het vak aan gewoon leeg en dan "zoek" ik de juiste afzender op, ideaal is dat niet, maar het werkt.
Oke, jammer. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1