Toon posts:

UPC en Citrix probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik via mijn UPC kabelmodem verbinding maak met de citrix server van mijn werk en ik probeer een bestand te uploaden dan verbreekt de verbinding iedere keer na pak um beet een seconde of 15. Als ik via ADSL precies hetzelfde doe dan loopt alles fluitend.

Ik vermoed dat het kabelmodem problemen heeft met de vele kleine pakketjes van de citrix server.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen, adsl is niet echt een optie meer aangezien ik hier 4KM van de centrale afzit en alleen een langzame 512 up lijntje kan krijgen. Overigens werkt het kabel modem prima, ik kan razendsnel internetten en ook uploaden naar bv mijn ftp server op mijn doein (die ergens anders wordt gehost) verloopt prima en snel (2mbit up vvan de kabel werkt dus echt),

Maar ik ben heel afhankelijk van de ctrix verbinding aangezien ik 4 dagen per week thuis werk
dus iemand een idee/oplossing ?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je kan proberen om de MTU size van je citrix sessies aan te passen. Dat is echter wel iets dat je serversided moet doen door middel van een registry key.

Vicariously I live while the whole world dies

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:28:
Hoi,

Als ik via mijn UPC kabelmodem verbinding maak met de citrix server van mijn werk en ik probeer een bestand te uploaden dan verbreekt de verbinding iedere keer na pak um beet een seconde of 15. Als ik via ADSL precies hetzelfde doe dan loopt alles fluitend.

Ik vermoed dat het kabelmodem problemen heeft met de vele kleine pakketjes van de citrix server.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen, adsl is niet echt een optie meer aangezien ik hier 4KM van de centrale afzit en alleen een langzame 512 up lijntje kan krijgen. Overigens werkt het kabel modem prima, ik kan razendsnel internetten en ook uploaden naar bv mijn ftp server op mijn doein (die ergens anders wordt gehost) verloopt prima en snel (2mbit up vvan de kabel werkt dus echt),

Maar ik ben heel afhankelijk van de ctrix verbinding aangezien ik 4 dagen per week thuis werk
dus iemand een idee/oplossing ?
Al eens contact opgenomen met de UPC helpdesk ? Gevraagd wat hun standpunt is. Wellicht een modem wisselen ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de UPC helpdesk had (uiteraard) nog noooooit van dit probleem gehoord dus daar kom ik ook niet verder mee..
Iemand anders nog suggesties ?