[Macbook Pro] Backlight doet het niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01 08:52

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ik had net mijn MBP gewoon aanstaan, en het scherm was donker nadat ik er weer naar keek (was met andere dingen bezig). Dus ik dacht hij zal vast het scherm ff uit hebben gezet, dus ik druk op een toets om hem weer aan te zetten. Maar dat werkte niet, het scherm bleef donker.
Na een reboot zag ik dat er wel beeld was, maar dat de backlight het niet deed. Ik heb al geprobeerd het PRAM / NVRAM / SMC te resetten, maar allen zonder succes.

Weet iemand toevallig wat hier aan de hand kan zijn, of moet ik gewoon naar een Premium Reseller gaan?

Verwijderd

XiN-eViL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:56:
Ik had net mijn MBP gewoon aanstaan, en het scherm was donker nadat ik er weer naar keek (was met andere dingen bezig). Dus ik dacht hij zal vast het scherm ff uit hebben gezet, dus ik druk op een toets om hem weer aan te zetten. Maar dat werkte niet, het scherm bleef donker.
Na een reboot zag ik dat er wel beeld was, maar dat de backlight het niet deed. Ik heb al geprobeerd het PRAM / NVRAM / SMC te resetten, maar allen zonder succes.

Weet iemand toevallig wat hier aan de hand kan zijn, of moet ik gewoon naar een Premium Reseller gaan?
Juistem, je zegt het zelf al. Kunnen meerdere dingen aan de hand zijn namelijk.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Ja, bij mij werkt ie ook niet meer. Volgens mij zijn ze iets vergeten naar de reparatie van mijn scherm. Terug naar de dokter! Reden de bussen maar :(

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 10-06-2008 12:34 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
De brightness knoppen helpen niet? Klinkt heel stom, maar het wordt nog wel eens vergeten..

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01 08:52

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Nee dat had ik al geprobeerd, de overlay verschijnt wel op het scherm, maar er gebeurd verder weinig, behalve dat er meer of minder witte streepjes in komen :(

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Grote kans dat je backlight inverter het niet meer doet. Dat is een printplaatje wat in je schermbehuizing zit.
Dit komt vaker voor bij lcd schermen.

Of je backlight zelf is kapot, maar die kans is stukken kleiner....
Pagina: 1