Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] winsxs folder

Pagina: 1
Acties:

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:17
Ik heb al wat rondgezocht maar nog geen oplossing gevonden.

Ik heb een installatie van visa ultimate welke ongeveer een jaar oud is. Maar de folder C:\Windows\winsxs is inmiddels 5.5 GB groot :X
Standaard heb je ook alleen leesrechten op deze folder en subfolders.

Iemand enig idee of hier iets voor is om deze een beetje in grootte te doen afnemen?

PVoutput

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 17:19
Dit is een folder die wordt gebruikt als je een upgrade van XP naar vista hebt gedaan om oude DLL's te bewaren zodat oude applicaties deze nog kunnen vinden die op xp waren geinstalleerd

zie ook :

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

schijfopruiming al geprobeerd?

of anders, maak een schone installatie.. werkt toch altijd het beste

Lekker kort.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

https://thinstall.com/help/index.php?side_by_side(sxs).htm

Beste ga je daar geen bestanden verwijderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 10-06-2008 09:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afblijven, die directory mag niet worden verwijderd!!!

• djeck
  • Laatst online: 26-11 16:17
Haaglander schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:58:
Afblijven, die directory mag niet worden verwijderd!!!
Beetje kort door de bocht.......

Het is ook zeker geen upgrade geweest!

Installeer m'n spulletje altijd lekker schoon ;)

[ Voor 53% gewijzigd door djeck op 10-06-2008 10:03 ]

PVoutput

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lander schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:00:
[...]

Beetje kort door de bocht.......

Het is ook zeker geen upgrade geweest!

Installeer m'n spulletje altijd lekker schoon ;)
Die folder zal je ook met de nodige Gigs bij een clean install vinden.

• MrDrako
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

even een lekkere rotschop...
bij mij is die map echt enorm aan het worden.. heb een te kleine partitie voor vista aangehouden en nu was ik opzoek naar ruimte.
In de winsxs map zitten een hoop AMD64 mapjes, en aangezien ik een intel c2d heb, zouden die dan niet weg kunnen?? alleen de AMD mapjes zijn al 7 gb, en in totaal 9 gb. Dat is meer dan de rest van de windows installatie..(die is 7.9gb)
Iemand enig idee??

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee die mapjes kunnen echt niet weg. En AMD64 staat gewoon voor de X86-64 instructieset..daar staan 64bits DLL bestanden in.

Ik heb het een keer geprobeerd en dat liep niet goed af :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Microsoft noemt die builds idd AMD64 als er geen x64 gebruikt wordt.

Mooie beschrijving van de WinSxS folder: http://blogs.technet.com/...d-why-is-it-so-large.aspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 09:18

Edgarz

Tweako-active since1986

Heel normaal, hier is-ie 6.2 Gb. Geen AMD mapjes..

[ Voor 21% gewijzigd door Edgarz op 20-11-2008 01:14 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Volgens mij heeft dit ook iets met system restore te maken. Weet het niet zeker... maar ik had nog 1.5gb vrij en 15gb in de WinSXS map. Zette SystemRestore uit en ineens weer 22+ gb vrij. Die WinSXS map is echter wel 15gb gebleven. Vista == vaag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuut op 23-12-2008 21:13 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sluuut schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:13:
Volgens mij heeft dit ook iets met system restore te maken. Weet het niet zeker... maar ik had nog 1.5gb vrij en 15gb in de WinSXS map. Zette SystemRestore uit en ineens weer 22+ gb vrij. Die WinSXS map is echter wel 15gb gebleven. Vista == vaag :)
Nope system restore slaat op in C:\System Volume Information (een map waar je standaard niet in kan, met hele goede redenen, en dus ook de grootte niet van ziet met bv treesize free)... Zie mijn post hierboven voor wat de WinSxS is :P

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 23-12-2008 21:15 ]

Mijn spoorwegfotografie

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Ik heb een laptop met Vista erop. Deze is vandaag geinstalleerd en de WinSXS folder is nu al 10Gb groot! Waarschijnlijk komt dat door de hoeveelheid updates die geinstalleerd zijn. Als ik de updates vooraf slipstream zou dan de grootte van die folder kleiner zijn na installatie?

Hail to the king baby!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij kan je ze niet op een andere manier droppen dan met vsp1cln, de tool die je gebruikt om uninstall van SP1 op een machine onmogelijk te maken.
Ik denk dat je wel rond de 10GB moet denken aan een gewone installatie hoor, ik heb toevallig m'n systeem dit weekend opnieuw geinstalleerd, en ik heb ook 10GB met slechts enkele apps geinstalleerd :)
Ook een wellicht niet zo officieele weg om te zien welke build van Windows je precies hebt is te kijken naar de namen en creatiedata van de componenten in de WinSxS dir. Deze duiden de precieze build van het component aan, en bij een kale installatie vanaf een SP1 integrated medium zullen de helft van die mapjes de datum van de SP1 release hebben, en de rest de RTM release datum.
Op een RTM install met SP1 waar geen VSP1CLN gedraaid is zal van vrijwel elk component een 6.0.6000 en een 6.0.6001 versie bestaan en nog meer diskspace in gebruik zijn, dit kan zo oplopen tot een paar gigabyte, maar meestal valt het wel mee @ 700MB.

[ Voor 48% gewijzigd door sanfranjake op 23-12-2008 23:23 ]

Mijn spoorwegfotografie

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Ik bedoelde eigenlijk dat ik ze vooraf met vLite integreer en vervolgens opnieuw installeer. Zou dat uitmaken voor de grootte van de WinSxs folder?

Hail to the king baby!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Neu absoluut niet, die WinSxS store is juist ook bedoeld om inconsistenties op te vangen van gepruts (lees: beheermethoden die tegen de zolderkameroplossing aan zitten, zoals vlite).

Mijn spoorwegfotografie

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

http://blogs.msdn.com/e7/archive/2008/11/19/disk-space.aspx geeft een heldere uitleg over WinSxS en claimt bovendien dat de folder slechts 400 Meg groot is. De meeste files in WinSxS zijn geen files, maar hard links naar files elders op je systeem schijf. Omdat hard links transparant zijn voor het OS, worden ze door programma's als explorer and the like, dubbel geteld.

Dit neemt overigens niet weg dat Vista (en Seven) wèl de gewoonte hebben om oudere versies van .dlls en .exes te bewaren. Hoeveel schijfruimte dat kost is moeilijk te zeggen en 't zal per systeem verschillen. Misschien voelt iemand zich geroepen hiervoor een toeltje te bakken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is er al toch? vsp1cln.exe in ieder geval voor SP1 installs over RTM ;)

Elke andere tool die je gebruikt om de servicing stack te bewerken waar je de reservekopieen mee verwijderd is dus afhankelijk van wat je met je systeem uitvreet (onderdelen) en hoe je eigen updategedrag is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 18:18

icecreamfarmer

en het is

Ik heb nu het zelfde probleem.
Mijn 50gig HD heeft nog maar 128mb over zodat ik vaak in de problemen geraak.
en de grootste boosdoeners daarvan zijn winsxs, system32 (met zijn driverstore van meer dan 1,5 gb), installer met 2,5 gig en softwaredistribution met 1,1 gig.

Ik moet gaan ruimen of bestanden op de d schijf kunnen zetten anders kom ik in de problemen :(
echter weet ik niet welke wel weg kunnen en welke niet

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-10-2009 22:12 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1