Toon posts:

[Win2k3] wol enablen op broadcom netwerkadapter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

ik heb een klein probleem. Wij hebben hier een Dell PowerEdge 1950 server. Daarop draait Windows Server 2003 SP2. Nu wilde ik op deze server Wake On Lan aanzetten zodat we de server op bepaalde tijden uitkunnen zetten en weer aan kunnen zetten.

Alleen het probleem is dat ik de wol niet aan de praat kan krijgen. Er zit in de PowerEdge 1950 zo'n onboard chip van Broadcom. Om precies te zijn een: Broadcom BCM5708C NetExtreme II GigE

Nu heb ik op de broadcom site even gecontroleerd of deze netwerk adapter ook daadwerkelijk wol ondersteund en dat doet hij ook, dus het zou in principe moeten gaan werken....alleen het werkt dus nog niet.

Nu heeft broadcom ook zo'n FAQ (http://www.broadcom.com/support/ethernet_nic/faq_drivers.php) en daar staat bij punt 45 hoe je het kan aanzetten. Ik het die stappen gevolgd en als ik bij het General tabblad kijk zie ik er alleen geen 'Wake Up Capabilities' staan.

Verder heb je ook een management tool van broadcom voor de netwerk adapter (genaamd BACS) wat je kan installeren en daar kan je ook de instellingen wijzigen van de netwerk kaart. Dat heb ik geinstalleerd en daar heb je dan wel bij de netwerkkaart de optie 'Wake Up Capabilities'. Daar heb je dan de keuze tussen; None, Magic Packer, Wake Up Frame, of Both (default). Ik heb het geprobeerd met Both, maar dan werkt het niet. Ik heb het geprobeerd met Magic Packer maar dan werkt het niet. En ik heb het geprobeerd met Wake Up Frame maar ook dan werkt het niet om de computer als hij uitstaat via wol aan te zetten.

Ik heb geprobeerd via verschillende driver versies nu gebruik ik een driver versie van februari 2008, ik heb ook een versie van januari 2008 en van november 2007 geprobeerd maar geen van alle werkte.

En wat ik ook nog geprobeerd heb ik om het in de BIOS in te stellen bij de Dell pc's moet je het namelijk wel in het BIOS instellen. Alleen in de BIOS van de PowerEdge kan ik helemaal niets vinden om Wake on Lan aan te zetten.

Mijn vraag is heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? En eventueel al opgelost?
Of kan iemand me misschien verder helpen om toch wol werkend te krijgen op deze adapter?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je in het BIOS wel een Wake on PCI, of iets met die strekking? Zorgt er in ieder geval voor dat je PCI sloten onder spanning blijven staan. Een vereiste voor WOL :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint: schaf een DRAC-kaart aan. Sorry, maar een server (en dan vooral iets all-in-one als SBS) aan en uitzetten met WOL is wat mij betreft vragen om problemen omdat je op geen enkel moment kan zien wat het OS of de server doet en je dus niet weet of je processen overhoop trekt of afbreekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stuur je wel de juiste packets ? en komen ze ook aan ? (firewall/router)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

LuckyY schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:35:
Stuur je wel de juiste packets ? en komen ze ook aan ? (firewall/router)
Nog algemener: welke tool/manier gebruik je om WOL te testen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een DRAC kaart in. Alleen ik hoef hem niet vanaf afstand over te kunnen nemen om hem uit te zetten ik wil het via een command line via wol kunnen uitzetten zodat ik het kan scripten. En niet helemaal op die pc hoef aan te melden.

Ik heb ook nog weer in het BIOS gekeken alleen geen optie van Wake on PCI of iets dergelijks gevonden. Er zit helemaal geen Poweroptions menu in het BIOS.

Ik heb meerdere tooltjes geprobeerd. Ik heb getest met WOL - Magic Packet Sender en nog een paar dos command line tooltjes. Met die tooltjes krijg ik wel een Dell Computer aan (daar kan je gewoon in BIOS instellen enable wol) alleen de server krijg ik er niet mee aan.
Tevens heb ik een pc via de zelfde manier als die server aangesloten ook om te kijken of er iets wordt tegengehouden in een router maar ook dat is niet het geval. De pc krijg ik gewoon aan maar de server niet.

Vaag he :)
Pagina: 1