Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] volgorde opstartende programma's veranderen

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:56
elke keer als ik m'n pc opstart worden eerst alle programma's opgestart die ik zelf heb geinstalleerd, en pas daarna de software voor mijn WLAN, opzich is dit geen probleem, maar ik heb een aantal programma's die meteen na het opstarten verbinding willen maken met internet; whatpulse, hamachi, msn, virusscanner etc.

nou krijg ik meteen meldingen van verschillende programma's dat ze geen verbinding kunnen maken omdat er geen internet is, die verbinding wordt namelijk later opgestart dan mijn programma's
deze meldingen zijn irritant.

is het mogelijk om ervoor te zorgen dat eerst de netwerkapparaten worden gestart en pas daarna mijn eigen software? gewoon de volgorde veranderen dus?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Wijzig de volgorde in het register, of genbruik de WLAN-functionaliteit van Windows zelf?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WLAN drivers zouden moeten kunnen starten als service, dan starten ze al voor je inlogt en heb je geen probleem. Als niet: maak er een service van. Als wel: How To Control Device Driver Load Order / How to delay loading of specific services

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• oddish2211
ik gebruik al de software voor windows zelf voor m'n wlan apparaat.
als ik bij het opstarten rechtsonder in mijn taakbalk kijk dan zie ik de icoontjes in deze volgorde verschijnen; whatpulse, msn, hamachi, avg antivirus, netwerkverbindingen waaronder wlan & lan en dan fraps.

ik bedoel niet het laden van drivers "uitstellen" maar meer zorgen dat als eerste de netwerkverbindingen worden opgestart en daarna pas alle andere software

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

oddish2211 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:06:
ik gebruik al de software voor windows zelf voor m'n wlan apparaat.
als ik bij het opstarten rechtsonder in mijn taakbalk kijk dan zie ik de icoontjes in deze volgorde verschijnen; whatpulse, msn, hamachi, avg antivirus, netwerkverbindingen waaronder wlan & lan en dan fraps.

ik bedoel niet het laden van drivers "uitstellen" maar meer zorgen dat als eerste de netwerkverbindingen worden opgestart en daarna pas alle andere software
Heel fijn, maar dan is dit wat je zoekt: "How To Control Device Driver Load Order", en verder zou je zelf ook wat moeite mogen doen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 10-06-2008 10:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
je kan altijd nog firedaemon gebruiken om een programma als service te starten dat niet via de klassieke methode als service wil starten...

zo weet ik dat bijv teamspeak server van windows, niet als service werkt als je deze als service registered via dat tooltje dat microsoft heeft om een service te registeren in windows.

• oddish2211
bedankt voor alle oplossingen, helaas heeft mijn probleem helemaal niets met de drivers te maken, het gaat om gewone applicaties.

hier heeft iemand een oplossing voor mijn probleem;
http://ask-leo.com/how_ca..._start_automatically.html

het is niet een echte oplossing, maar door het vertragen van een applicatie met ~10 seconden krijg ik geen melding meer

[ Voor 20% gewijzigd door oddish2211 op 10-06-2008 14:31 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een proces met 10seconden vertragen hoeft geen oplossing te zijn, bijv als er een dialoogvenster staat dat wacht op input. Het script [google=KillProcess.vbs] een flexibelere optie. Aanpassen zdd het niet wordt afgeschoten is, maar er wordt gewacht tot het proces (N-1) loopt en dan proces N starten. Easy as pie, maar ik ga het niet voor je doen :P

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 10-06-2008 16:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 12:15
Ik gebruik zelf 'Startup Delayer' van www.r2.com.au. Kun je startup-programma's in volgorde in stoppen, met een aan te passen delay ertussen. Werkt supermakkelijk.

Zelf gebruik ik het niet voor wlan, maar om te zorgen dat ik alvast kan mailen en dan mijn 15 achtergrondprogramma's rustig na elkaar opstarten.
Pagina: 1