• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:09
aangezien ik er op het moment geen os heb op draaien vraag ik me af of dit bordje uberhoud wel op 64 bit kan draaien..

heb all gegoogled op de 603 socket maar echt een antwoord komt er niet opuit..

is er iemand die mij kan vertellen of dit mobo : http://www.supermicro.com...rboard/Xeon/860/P4DC6.cfm

wel of niet 64 bit is (en hoe kan je makkelijk zien of je cpu's dat ook daadwerkelijk zijn)

was van plan om de sbs 2008 hierop te gaan testen maar voordat ik alle 4 de dvd's binnentrek wilde ik eigenlijk eerst weten of ik het uberhoud wel kan gaan testen op die machine...

tijdens het booten krijg ik alleen maar te zien dat het p4 cpu's zijn die op 2 ghz draaien en dat is het wel zo'n beetje..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

Heeft weinig met het mobo te maken volgens mij... Op Intel.com kan je de specs van de CPU bekijken.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

als het een ***J p4 is zou ie 64 bit moeten kunnen..
[edit:] en haal anders eerst ff xp64 binnen, is maar een paar 100 mb, en dan weet je het ;)

[ Voor 47% gewijzigd door AlexanderB op 10-06-2008 01:07 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

AlexanderB schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:07:
als het een ***J p4 is zou ie 64 bit moeten kunnen..
[edit:] en haal anders eerst ff xp64 binnen, is maar een paar 100 mb, en dan weet je het ;)
Aanzetten tot illegale praktijken wordt niet erg op prijs gesteld hier op GoT. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zijn geen Pentium 4s die je hebt, maar Xeons. Als ik me niet vergis waren alle s603 dingen Foster cores, en die zijn iig geen 64b (maar goed, zoek voor de zekerheid even op wat het precies voor een dingen zijn, misschien heb jij wel 64b s603 cores, als ze al zouden bestaan).

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

_Dune_ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:24:
[...]

Aanzetten tot illegale praktijken wordt niet erg op prijs gesteld hier op GoT. :/
Zijn er geen 31 dagen trial versies meer te vinden voor een XP? Dat lijkt me wel volledig legaal om die te downloaden.
Anyway. Er zullen wel voldoende linux distros zijn die ook x64 ondersteunen en die niet meer dan een CDtje groot zijn ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Daar kan je de 64 bits versie van ubuntu downloaden. Naar mijn weten is dat gewoon een live CD en als deze door start heb je dus een 64 bits processor, anders krijg je een mooie foutmelding... (en het past met gemakt op een cd)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:09
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:30:
Het zijn geen Pentium 4s die je hebt, maar Xeons. Als ik me niet vergis waren alle s603 dingen Foster cores, en die zijn iig geen 64b (maar goed, zoek voor de zekerheid even op wat het precies voor een dingen zijn, misschien heb jij wel 64b s603 cores, als ze al zouden bestaan).
klopt idd mijn fout tzijn xeon proc's
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:54:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Daar kan je de 64 bits versie van ubuntu downloaden. Naar mijn weten is dat gewoon een live CD en als deze door start heb je dus een 64 bits processor, anders krijg je een mooie foutmelding... (en het past met gemakt op een cd)
dit ga ik vanavond thuis even proberen..
heb tevens even tijdelijk alvast een hdd gevonden (werd wakker en bedacht me dat ik nog ergens een 40 gb hdd had liggen in de kast :+)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ik had et idd over de 31 dagen versie.. ;)
en de TS heeft het zelf ook over het binnentrekken van 4 dvdtjes, tenzij hij een OEM/sticker only/losse licentie heeft gekocht komt dat dus precies op hetzelfde neer.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

offtopic:
Nee hoor als je MSDN hebt kun je ook alle MS software wat los en vast zit downloaden. Waarom denkt iedereen altijd dat het illigaal is om dingen te downloaden. Vaak is het hier wel illigaal, maar niet altijd.

Verwijderd

offtopic:
XP-versies zijn (voor 'gewone' gebruikers) niet meer te downloaden van de Microsoft-site, voor 64-bit is momenteel alleen Server 2008 gratis te downloaden voor een evaluatie. Als je per sé Windows wilt gebruiken natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 02:31 ]

Pagina: 1