Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

notebook rugzak

Pagina: 1
Acties:

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Hoi allemaal,
ik lees op tweakers zo af en toe wat vragen over notebook tassen, maar eigenlijk weinig tot niets over notebook rugzakken.
Het voordeel van deze rugzakken is, dat ze eruit zien als een doorsnee rugzak (dus niet te opvallend zijn) maar wel een speciaal vak voor de laptop hebben.

Ik heb zelf een 17 inch breedbeeld laptop, en ben dus op zoek naar een 17 inch notebooktas. Totdat ik dus ook die rugzakken zag bij bijvoorbeeld Zercom.

Punt is echter, dat er over dit soort rugzakken eigenlijk totaal geen review te vinden is via google.
Zo kwam ik de 17 inch rugzak van Trust tegen. Op zich een mooie rugzak, maar navraag bij Trust leerde me dat het een rugzak betreft voor een 17.4 inch laptop.

Hier de link naar de Trust site.
Trust zegt hierover " Helaas zit
er in de tas geen extra mogelijkheid om de breedte wat af te stellen. In
de tas zit een extra vakje voor het notebook maar er zit geen extra
bevestiging in dat gedeelde derhalve zou het kunnen schuiven."

De enige andere in de zelfde prijsklasse betreft de V7 Videoseven Backback V7 Mission.
Zie hier de link naar de videoseven site.

Ook op GOT is van dit merk eigenlijk niets te vinden, behalve dat het een budgetmerk van bijvoorbeeld monitoren is.

Vandaar mijn vraag: wie kent van dit merk een rugzak? Wat is de kwaliteit hiervan?
Nog andere suggesties van betaalbare laptoprugzakken?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Verwijderd

Geen ervaring met die (budget)merken maar als je op zoek ben na een goede tas dan kom je automagisch bij http://targus.nl/uk/cases_notebook_backpacks.asp uit.

Zie dat ze eigenlijk alleen maar deze in 17" hebben: http://targus.nl/uk/product_details.asp?sku=TCB001EU

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 23:53 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:28

DjVe

Hatsaflats!

ik heb al een tijdje een model van Swissgear. Echt een van de betere tassen! overal handige opbergvakjes en de laptop is zowel vanuit de rug als in de tas zelf goed beschermd! Ik heb een jaar geleden er een euro of 50 voor betaald bij de paradigit Arnhem. De tas is wel vrij groot, maar het valt eigenlijk niet echt op. Bovendien draagt die ook lekker!

• Jerrycan
Ik heb die Targus inderdaad gezien, en behalve dat ie een stuk duurder is (over de 50 euro) ziet ie er wel erg budget uit helaas. Terwijl de schoudertassen er prima uitzien bij Targus. Anyway dank voor je reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrycan op 10-06-2008 10:34 ]

• Jerrycan
Jordy van e schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 06:40:
ik heb al een tijdje een model van Swissgear. Echt een van de betere tassen! overal handige opbergvakjes en de laptop is zowel vanuit de rug als in de tas zelf goed beschermd! Ik heb een jaar geleden er een euro of 50 voor betaald bij de paradigit Arnhem. De tas is wel vrij groot, maar het valt eigenlijk niet echt op. Bovendien draagt die ook lekker!
De enige 17 inch van Swissgear is bij de ene winkel 75 euro, bij de andere 95 euro. Op zich wel een erg mooie rugzak overigens.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/p/06/44/450644vb.png

Dicota maakt ook goeie laptop rugtassen gebruik deze zelf voor me 15,4 past me Zalman Cooler in me muis en me opladers en reserve accu stevige tas koste me dan ook wel 100 euro maar dan heb je wel wat

Kijk anders is op hun website neem aan ze nog 1000e modellen hebben

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:27

_Apache_

For life.

Jerrycan schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:33:
[...]

Ik heb die Targus inderdaad gezien, en behalve dat ie een stuk duurder is (over de 50 euro) ziet ie er wel erg budget uit helaas. Terwijl de schoudertassen er prima uitzien bij Targus. Anyway dank voor je reactie.
Het mag er dan niet fancy uitzien, maar budgetmeuk is het zeker niet. Heb hier een Targus tas naast me liggen, verlijkbaar model met die link, echter een ouder model. Deze tas is nu 4,5 jaar oud, en er is echt nog geen ene slijtplek te zien. Deze tas sleep ik dagelijks mee naar werk/stage/school met een 3,5kg laptop en bijbehorende boeken. Zelfs bij de tas waar het mijn onderrug raakt, zijn geen slijtplekken, de plek waar het gewicht van de laptop tegen aan schuurt als je loopt.

Vooral de kussentjes in de tas zelf en het opslag vermogen kan ik erg goed waarderen. Was een van de weinig in de klas die zijn boeken + laptop + accesoires probleemloos meekon nemen zonder gepropt in de tas of zelfs een tweede tas mee moeten nemen.

Voor mij is Targus the way to go :)

Edit : Verrek, hij word nog steeds verkocht, destijds gekocht voor 40Eur.

http://targus.nl/us/product_details.asp?sku=TSB212

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 10-06-2008 10:43 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:49
_Apache_ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Het mag er dan niet fancy uitzien, maar budgetmeuk is het zeker niet. Heb hier een Targus tas naast me liggen, verlijkbaar model met die link, echter een ouder model. Deze tas is nu 4,5 jaar oud, en er is echt nog geen ene slijtplek te zien. Deze tas sleep ik dagelijks mee naar werk/stage/school met een 3,5kg laptop en bijbehorende boeken. Zelfs bij de tas waar het mijn onderrug raakt, zijn geen slijtplekken, de plek waar het gewicht van de laptop tegen aan schuurt als je loopt.

Vooral de kussentjes in de tas zelf en het opslag vermogen kan ik erg goed waarderen. Was een van de weinig in de klas die zijn boeken + laptop + accesoires probleemloos meekon nemen zonder gepropt in de tas of zelfs een tweede tas mee moeten nemen.

ik heb die tas hier ook liggen en is inderdaad een hele goede tas heel veel ruimte en zeerzeer degelijk geen slijtplekken en dergelijke. zeker een aanrader

[ Voor 6% gewijzigd door RenaldoN op 10-06-2008 10:57 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Ik heb zelf een samsonite rugtas (speciaal voor laptops), voor mijn laptop. Ding is lekker groot heb er ook een 17 inch in gehad en bijzonder stevig en van goede kwaliteit. Gebruik hem ook op de motor en met 200+ blijft die goed zitten geen scheurende ritsen e.d. Maar is denk ik niet binnen je budget als je 50 euro al te veel vindt. Deze was namelijk 100 euro +.

17 inch laptoptassen zijn nou eenmaal wel iets duurder dan de kleinere varianten.
Je kan bij deze tas ook de breedte en de diepte aanpassen, zal ff een foto zoeken.

EDIT:

Dit is denk ik de nieuwe:

http://www.samsoniteblack...odOptoLaptopbackpack.html

Die ik heb staat er niet meer tussen.

[ Voor 40% gewijzigd door Operations op 10-06-2008 11:01 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Jerrycan
_Apache_ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:41:
[...]
Nouja jouw tas ziet er toch wat blitser uit dan die 17 inch waar hierboven de link van staat. Opvallend is overigens dat ik er (als ik op de site doorklik) 3 andere weer zie dan diegene die je al noemde.
En die zien er een stuk beter uit

• Jerrycan
Operations schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:57:
Ik heb zelf een samsonite rugtas (speciaal voor laptops), voor mijn laptop. Ding is lekker groot heb er ook een 17 inch in gehad en bijzonder stevig en van goede kwaliteit. Gebruik hem ook op de motor en met 200+ blijft die goed zitten geen scheurende ritsen e.d. Maar is denk ik niet binnen je budget als je 50 euro al te veel vindt. Deze was namelijk 100 euro +.
Nouja als dat inderdaad betekent dat je er jaren van plezier hebt, is dit toch een overweging waard.
Had echter geen idee wat de prijs is voor een beetje kwaliteittas, en vroeg me daarom af of die Videoseven een kwaliteitsmerk is of niet...
Jullie allen dank voor je reacties!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Jerrycan schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:12:
[...]

Nouja als dat inderdaad betekent dat je er jaren van plezier hebt, is dit toch een overweging waard.
Had echter geen idee wat de prijs is voor een beetje kwaliteittas, en vroeg me daarom af of die Videoseven een kwaliteitsmerk is of niet...
Jullie allen dank voor je reacties!
Heb deze tas nu inmiddels al een jaar of 4, en geen scheurtje geen gebroken rits helemaal geen gekke dingen. Je krijgt geloof ik ook zelfs 2 jaar garantie op die samsonite tassen. En samsonite heeft ze wel bewezen denk ik zo in het koffer/tassen segment.

Videoseven zegt mij niks verder, zegt niet altijd iets natuurlijk maar ik zou zeker een kijken nemen in een tassenwinkel naar een samsonite rugtas. Ik kreeg toen een boek en kon er daar een uitkiezen en die zouden ze dan voor mij bestellen. 17 inch laptoprugtas was niet echt gebruikelijk dus hadden ze niet liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Operations op 10-06-2008 11:15 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Ik heb een samsonite rugzak 15'' waar mijn 17'' laptop probleemloos in kan.
Die zak heeft mij 55 euro gekost, en was iedere cent waard.

Ik heb mijn laptop meegenomen naar de winkel en zelf de rugtassen getest. Ik kwam tot de conclusie dat sommige fabrikanten 17" op het label zetten maar dat mijn laptop er niet inkon ! Probleem van ronde hoeken en rechte hoeken van laptop. De ritsen konden niet dicht.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:28

DjVe

Hatsaflats!

of het elastiek om de laptop vast te zetten is te klein...heb het ook al vaker gezien

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

dit is pas een leuke notebook rugzak :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.voltaicsystems.com/images/photos/generator-silver.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door pm1 op 10-06-2008 15:38 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

pm1 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:38:

[afbeelding]
@ 600 dollar $$$

Wel leuk though...

• Jerrycan
Zijn dat zonnepannelen? Zo zien ze er namelijk wel uit.
En ja dan doel ik dus op de zijvlakken van die tas he!

[ Voor 12% gewijzigd door Jerrycan op 11-06-2008 08:49 ]

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 20:07

[afbeelding]
Lijkt me meer op een schoudertas lijken. 8)7

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

weet ik wel ;) kwou dat gewoon even laten zien :+

en jerrycan dat zijn zonnepanelen, je notbook een dagje in de zon laten liggen en hij is weer helemaal opgeladen :9

spijtig dat hij nog zo duur is :( er zijn ook nog andere rugzakken met zonnepanelen op die site maar die hebben niet genoeg vermogen om een laptop op te laden.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Jerrycan
pm1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:25:
en jerrycan dat zijn zonnepanelen, je notbook een dagje in de zon laten liggen en hij is weer helemaal opgeladen :9

spijtig dat hij nog zo duur is :( er zijn ook nog andere rugzakken met zonnepanelen op die site maar die hebben niet genoeg vermogen om een laptop op te laden.
Het idee is wel grappig. Kvraag me alleen af of het gezond is voor je laptop zelf dat ie daarin die tas in de zon ligt te smeulen. Maaruh daar zal men vast over nagedacht hebben.
Ennuh 600 dollar is tegenwoordig niets meer in euro's! :)

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
software schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:27:
Ik heb een samsonite rugzak 15'' waar mijn 17'' laptop probleemloos in kan.
Die zak heeft mij 55 euro gekost, en was iedere cent waard.

Ik heb mijn laptop meegenomen naar de winkel en zelf de rugtassen getest. Ik kwam tot de conclusie dat sommige fabrikanten 17" op het label zetten maar dat mijn laptop er niet inkon ! Probleem van ronde hoeken en rechte hoeken van laptop. De ritsen konden niet dicht.
Ik heb ook een tas besteld via internet maar daar kon ik mijn laptop ook niet goed in kwijt. Het is wel vervelend dat er geen standaard is en iedere fabrikant kan zeggen dat een 17" past.

Welke winkel heeft veel tassen te koop? Was dit weekend toevallig bij Dynabyte, maar daar waren maar 3 tassen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een targus gehad. Ik vond het een toptas maar deze begint nu na 2 jaar toch te scheuren bij de schouder. Ik heb deze nu 2 jaar intensief met laptop, labelwriter en nog meer erin gebruikt maar ook op te reizen. Voordeel van deze tas was dat er nog een tas in zat (skin) voor je laptop. dat was echt perfect. Je zag ook niet direct dat is een laptoptas. Ook nog een voordeel. En veel vakken. Was wel 50 euro.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
itsalex schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:59:
Ik heb een targus gehad. Ik vond het een toptas maar deze begint nu na 2 jaar toch te scheuren bij de schouder. Ik heb deze nu 2 jaar intensief met laptop, labelwriter en nog meer erin gebruikt maar ook op te reizen. Voordeel van deze tas was dat er nog een tas in zat (skin) voor je laptop. dat was echt perfect. Je zag ook niet direct dat is een laptoptas. Ook nog een voordeel. En veel vakken. Was wel 50 euro.
Bedankt voor de tip, weet alleen niet of mijn HP notebook hier in past. Ik heb al een tas, maar ik wil nog een tas erbij speciaal voor vakantie eind september. Het is dan inderdaad handig dat de tas niet op een laptoptas lijkt.

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-11 00:28
pm1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:25:
En gesmolten.. :)

Mijn laptoptas heb ik samen met m'n macbookpro besteld.
Het gaat om een Brenthaven MetroLite III.

Eindelijk een tas die geen meters dik is :)

Verwijderd

Kijk eens op www.acesdirect.nl en ik heb zelf een postbag van Crumpler, die maken ook rugzakken. Naar mijn weten zit in iedere tas een vak voor een laptop en volgens mij zelfs een sleeve erbij ook. Let wel goed op de maat. Bij mijn postbag kwam een 14'' sleeve en daar heb ik dus niets aan, aangezien mijn ThinkPad 15,4'' is.
Pagina: 1