Toon posts:

[Leopard] Apache/PHP doet raar na overzetten vanaf pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een website aan het ontwikkelen, dat doe ik altijd thuis op mijn windows pc en dat gaat probleemloos, alles werkt. Online op een linux-server werkt alles net zo goed.

Vandaag dacht ik dat ook wel 'even' op mijn Powerbook (Leopard) te fixen. Apache werkte al met php, mysql ook even geinstalleerd en website even overgezet. Verschillende problemen moeten oplossen:

- subdomeinen op localhost werken niet, is gefikst
- .htacces enablen is gelukt (mod_rewrite redirect erg vreemd)

Nu doet php nog steeds erg vreemd, soms kan hij defines niet vinden die eerder in het script toch echt geinclude zijn met de meest vreemde dingen tot gevolg. Ik heb twee links die via php op dezelfde pagina terecht komen, echter 1 van deze links werkt niet (krijg errors van php, terwijl dus hetzelfde script wordt gedraaid) :s

Het redirecten (via mod_rewrite) gaat ook niet bepaald probleemloos, ik heb 1 RewriteRule gebruikt en die werkt de ene keer wel en de andere keer niet (localhost/test werkt wel maar localhost/foo werkt niet). Ik heb een klein vermoeden dat alle problemen terug zijn te halen op dit laatste probleem, het redirecten gaat niet goed; voor de zekerheid dus maar even mijn RewriteRule:

RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)$ index\.php?action=$1&%{QUERY_STRING}

Als ik van bovenstaande een 'echte' redirect maak ([R] erachter) dan kom ik helemaal raar uit:
http://localhost/Library/WebServer/Documents/index.php?action=test

Heeft iemand misschien enig idee waar al die rare problemen door zouden kunnen komen?

Ineens heb ik het door denk ik. de /foo werkt niet omdat er een foo.php is en dat geldt ook voor de rest van de pagina's. Blijkbaar kijkt hij voordat hij de RewriteRules doorneemt of er een .php is en zo ja dan gaat die voor! Iemand enig idee wat er mis is met de configuratie van Apache om dit goed te krijgen?

Hmm toch wat vreemds in de apache config van Leopard, heb wat modules uitgezet en even met de config van mijn pc vergeleken en nu werkt alles zoals het hoort :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 23:38 ]