Toon posts:

Vermogen dat moet geleverd worden voor deze speakers...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb momenteel een AX 700 vermogen versterker van JB-Systems. Normaalgezien heeft ie een vermogen van 200 Rms op 8 Ohm en 350 op 4 Ohm.

Hier sluit ik momenteel 2 DAP RW 12 die ieder 230 Rms verdragen aan 8 Ohm.

Nu mijn vraag is:
Als ik hier verder 2 * 150 Rms at 8 Ohms custom made woofers aansluit zal de versterker nog genoeg vermogen leveren, ik gebruik dus de line outs van mijn Dap speakers. Hoe ik het zie heb je dan luidsprekers in parallel en geeft dit 4 Ohms en vermits het laagste rms vermogen dat vertoken kan worden 150 rms is en dit dan 2 maal moet gebeuren per kanaal kom ik op 300 wrms dat ik moet leveren aan ieder kanaal. Dus ik denk dat dit zou werken .

Wat denken julie hiervan ?

Mvg,

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Werken doet alles, en vermogens zijn op zich niet zo interessant. Het hoef niet op elkaar aan te sluiten omdat het betrekkelijk nietszeggende getalletjes zijn.

Een ander verhaal is het om zomaar dingen parallel te zetten. Kan natuurlijk ook, maar de vraag is of dat wel handig is.

En groeten hoef je hier niet te doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 09-06-2008 22:47 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

is het een PA set? voor draaien van plaatjes?

is het niet beter om gewoon een extra versterker op de kop te tikken en die je woofers te laten aansturen? Ik neem aan dat je een actieve crossover gebruikt om de speakers aan te sturen? Of gebruik je filters in je subwoofers?

geef eens wat meer info over de rest van je aansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten filters in de woofers natuurlijk, op hoeveel herzt deze afkappen weet ik niet meer :) . En ja het is een PA set.

Het zijn speakon aansluitingen, weet de naam juist niet meer maar diegene die je moet inklikken en draairen naar links of rechtes.

Een 2 de versterker gebruik ik nu wel, maar ik wou eens proberen om alles op één aan te sluiten zonder schade aan te richten aan de luidsprekers of versterker.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 08:14 ]