LaCie 1tb extern - veel geluid

Pagina: 1
Acties:

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 09:16
Ik heb onlangs 'n LaCie externe HD gekocht van 1tb, deze.

Er zit een fan in, en die hoor je meer dan behoorlijk goed. Hij slaat regelmatig aan. Of beter gezegd, hij slaat regelmatig uit: 55 seconden aan, 15 seconden uit (plusminus).

Als hij de hele tijd aan zou staan, zou je vanzelf wennen aan 't geluid. Nog beter zou zijn als hij de hele tijd uit zou staan.

'n Paar vraagjes:
Hebben meer mensen dit ervaren?
Is er 'n tooltje waarmee ik de temperatuur van die schijf kan uitlezen?
Is er 'n tooltje waarmee ik de fan kan bedienen (aan/uit en/of snel/langzaam)?

'k Zou 't zonde vinden om 'm open te maken en te gaan modden (papstfan etc)(en zo m'n garantie te verliezen), maar dit begint wel 'n erg hoog irritatie-gehalte te krijgen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 23:08
Ben bang dat je hem toch moet gaan modden :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mijn eigen 500 Gb Lacie maakt ook veel lawaai..Maar je schijnt deze voorzichtig open te kunnen maken zonder seals te doorbreken dus misschien kan dat bij die van jou ook?

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01 18:23

dada

Verzamelaar van rotzooi

Heel toevallig had ik laatst ook een topic gemaakt over dit model harde schijf (in het Shopping forum). Ikzelf ga hem terugbrengen omdat ik teveel last heb van het lawaai. Ik heb drie schijven van LaCie (160 GB, 250 GB en een 500 GB) die allemaal best stil zijn. Misschien dat deze 1 TB schijf, tevens van LaCie (de zogeheten "design by Neil Poulton" schijf) wat stiller is?

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 09:16
Tsja, 'k ben bang dat ik 'm niet terug kan brengen, 'k heb 'm in 'n normale winkel op de hoek gekocht, en al ruim gebruikt. Daarnaast, 'k denk dat ik 't ook wel leuk vind om zoiets te modden, is weer 'ns wat anders dan 'n pc ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!