Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 14:46
Goedeavond tweakers,

Ik ben in het bezit van een Acer travelmate 6292.
Nu heb ik onlangs Vista SP1 geinstalleerd op mijn Vista Business bestuuringssysteem.
Dit zorge helaas voor een aantal errors en het verwijderen van SP1 verhielp de problemen niet.

Dus dan maar via Erecovery Vista Business er op nieuw opknallen.
Recovery DVDtje erin, gaat prima, zodra ik het 2e dvdtje erin steek gaat het 2 minuten goed en krijg ik een error.. opnieuw opstarten nogmaals proberen, zelfde error.

Toen heb ik geprobeerd te recoveren vanaf de HDD, zelfde error.

Erecovery is dus geen optie... maar wat nu?
Met een DVD van Windows Vista Business nederlandstalig ben ik inprincipe gered.. al die meuk die erbij geleverd word hoef ik toch niet.

Ik ben ook al wat tegen gekomen op het forum over een CD van 60 euro, maar doe is eventjes normaal 60 euro voor een rot CDtje? Terwijl ik mijn eigen met Erecovery gebrande DVD heb waarvan het gewoon zou moeten werken en de HDD Recovery die ook niet werkt.
Lijkt me niet dat ik hier de fout maak en op een blaar van 60 euro moet gaan zitten.

Ik kan natuurlijk proberen een Vista DVD te regelen, maar niet veel mensen hebben Vista Business legaal thuis liggen. En downloaden krijg ik waarschijnlijk een engelstalige versie, betaal niet voor niks voor de nederlandse uitvoering toch?

Wat is jullie advies in deze kwestie?

Mvg

Jochem van de Kamp

[ Voor 9% gewijzigd door JcHm op 09-06-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:12
Gelijk welke Vista DVD zou moeten volstaan. Er wordt enkel onderscheid gemaakt in taal en 32/64 bit versie voor zover ik weet. Alle Vista versies dus Home Premium, Business, Ultimate etc. staan op 1 DVD. Dus als er in je vriendenkring iemand met Vista is, ben je waarschijnlijk gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gewoon Acer bellen en vragen om een werkende Erecovery CD. Wel even de foutmelding naar ze mailen natuurlijk.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die kun je inderdaad wel krijgen, maar dan tegen vergoeding van 60 euro (administratiekosten e.d.).
Ze zijn ook niet verplicht om je die gratis te geven overigens ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

alt-92 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:11:
Die kun je inderdaad wel krijgen, maar dan tegen vergoeding van 60 euro (administratiekosten e.d.).
Ze zijn ook niet verplicht om je die gratis te geven overigens ;)
Hoezo niet? Het werkt toch gewoon niet, en dan heb je toch gewoon garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
Vandaag maar is eventjes met de klantenservice gebeld en hij gaat naar het service centrum.
Nou staan er alleen een hoop belangrijke bestanden op de D partitie.
Ik heb gisteren ook maar meteen een externe HDD besteld en die verwacht ik morgen binnen.

Nu wil ik dus de bestanden van de D partitie op die externe HDD(zit met USB aangesloten).
Is er een manier om dit te doen?
Aangezien er geen bestuuringssysteem meer op zit.. en ik weet niet of het een probleem is voor de garantie als ik windows XP er tijdelijk opzet om die bestanden over te zetten...

Mvg

Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je kan de computer opstarten met bijvoorbeeld een Live cdtje van Ubuntu. Hopelijk herkent die zowel je interne als je externe schijf, en dan kan je gewoon vrolijk kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-06 16:45

boesOne

meuh

Kan je niet met een linux live cdtje opstarten en zo de boel kopieren?

edit: met Vicarious dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door boesOne op 10-06-2008 14:37 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:45
Ik heb dit ook gehad, je kunt nog proberen ALT F10 (tijdens booten) is ook recovery van acer.
en anders een trial versie van windows downloaden.. en je KEY staat onder op je laptotp.. kun je zo opnieuw installeren, ben je van die Acer Meuk Af.!!!

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Mijn ervaring met Acer is dat je in de BIOS een feature moet aanzetten om te kunnen recoveren, ongeacht DVD of OEM pre install op de schijf. Heb je daar al gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je kan op het internet genoeg Vista DVD vinden, ook in het Nederlands.
Als je deze dan mooi op DVD brand, dan kan je met je legale Vista Business key, onderaan de laptop, gewoon je Vista activeren.

Dat is volkomen legaal, omdat je van je eigen key gebruik maakt.
*desondanks is het uitwisselen van copyrighted materiaal weer wél een probleem - dus liever niet gaan lopen hinten en links leggen als je al weet dat het twijfelachtig is*
EDIT:

Een Ubuntu of SLAX Live CD kan wonderen doen, voor dat HDD probleempje...

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 15-06-2008 18:02 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
Iedereen bedankt voor de tips!

Ik heb de bestanden kunnen kopiëren naar de externe HDD met BartPE!
Goed programma trouwens eenvoudig en efficient!

De laptop gaat naar Acer toe. Het valt nog onder de garantie en ze mogen daar de boel even fijn controleren. In de tussentijd ga ik proberen ergens legaal een kopie van Vista aan te komen voor in de toekomst!

Hier mag een slotje op.

Mvg Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-06 11:41

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik had iets soortgelijks. Een nieuwe HP business laptop, met vista home licentie.
Maar geen cd/ dvd er meer bij. Ook de recovery partitie was verwijdert.

HP gevraagt om de software, maar krijg als antwoord dat je zelf cd/ dvd kunt branden van de recovery partitie. Ze lezen de vraag dus niet...

Toen maar even bij microsoft gekeken, en daar heb ik nu voor 25 euro een schijfje kunnen bestellen. Ik heb er nu een gedownloade versie op staan, en deze gewoon kunnen activeren met code op de laptop. Maar dit is dus misschien goedkoper als dmv acer....

Net door MS gebeld, ze kunnen dit cdtje niet opsturen, omdat het een HP licentie/ laptop is....
Beetje vaag :'(

update2: vanmorgen met HP gebeld, en deze sturen het gratis op...
beetje raar antwoord via de mail, maar telefonisch gaat het dus beter...

[ Voor 18% gewijzigd door jpm.lensen op 19-06-2008 14:32 . Reden: update over cd..../ update2 over hp ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1