Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik zit met het volgende, na een psychologische test kwam tevoren dat ik wel eens een communicatie training nodig had. Ik had dit niet door noch mijn collega's of baas maar onze KAM vrouw denkt hier anders over. Nu heb ik vroeger op de HTS een block communicatie training gehad met name voor project overleg goed te laten verlopen en dit is dan ook hetgeen wat nu voorgeschoteld werd.
Het mag dan simpel klinken en als ik erop Google kom ik talloze trainingen tegen die allemaal +- hetzelfde doen, evenlang duren en eenzelfde prijs en ze smijten ook regelmatig met 'certificeringen'.

Nu is dan ook mijn vraag wie heeft hier ooit eens zo'n training gedaan en had daar na afloop een goed gevoel bij en zou dit dan ook aanraden. Tevens waarvoor deed je deze training? Ik heb namelijk vaak van doen met team-overleg maar ook klanten en eveneens de onderaannemers.

Ik ben overigens een bouwkosten deskundige voor een grote aannemer waar ik zelf vaak van doen heb met grote projecten waarin vaak 50 a 150 man meedenken op alle niveaus van de metselaar tot de directeur aan toe.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Communicatie is zo enorm breed, evenals het aanbod aan diverse trainingen, dat imo de eerste vraag zou zijn: wat is het beoogde doel en wat is precies waar je jezelf in zou kunnen verbeteren?

• n4m3l355
Enerzijds wil ik beter in staat zijn om te kunnen delegeren anderzijds is het voor mij van belang overtuigend over te komen om hetgeen wat ik calculeer zonder twijfel over te brengen.

Ik heb regelmatig van doen dat onderlinge partijen het werk of verantwoording van zich af proberen te schuiven en ik heb zelf moeite om dan met mijn vingers er vanaf te blijven. Ik weet en dien dan ook beter de grenzen op te stellen of gewoon mijn mond te houden maar dit lukt dus niet altijd even goed.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
n4m3l355 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:31:
Enerzijds wil ik beter in staat zijn om te kunnen delegeren anderzijds is het voor mij van belang overtuigend over te komen om hetgeen wat ik calculeer zonder twijfel over te brengen.

Ik heb regelmatig van doen dat onderlinge partijen het werk of verantwoording van zich af proberen te schuiven en ik heb zelf moeite om dan met mijn vingers er vanaf te blijven. Ik weet en dien dan ook beter de grenzen op te stellen of gewoon mijn mond te houden maar dit lukt dus niet altijd even goed.
In deze tekst komen twee verschillende dingen naar voren:
1. je wilt meer authoriteit / leiderschap in jouw communicatie/presentatie
2. je wil af van de neiging om taken naar je toe te trekken die neit van jou zijn

Het eerste betreft communicatie. Hier kan een stukje bewustwording van hoe jij overkomt heel veel helpen, ik zou denken aan een training die in kleine groepen wordt gegeven. Als je leert hoe jouw communicatie eruit ziet en welke dynamiek er speelt tussen jou en je gesprekspartner, kun je ook leren hoe je daarom kan sturen.

Het tweede punt betreft geen communicatie-vaardigheid maar een persoonlijke eigenschap. Deze zijn vaak ingegeven door een bepaald systeem van normen en waarden; misschien is het voor jou een belangrijke waarde om mensen te helpen als ze er niet uit komen. Ook hier is bewustwording belangrijk, maar ook motivatie. Je moet namelijk wel gemotiveerd zijn om iets wat je zelf als een goede eigenschap ervaart te willen veranderen.

• n4m3l355
t_captain schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:25:
[...]

In deze tekst komen twee verschillende dingen naar voren:
1. je wilt meer authoriteit / leiderschap in jouw communicatie/presentatie

Het eerste betreft communicatie. Hier kan een stukje bewustwording van hoe jij overkomt heel veel helpen, ik zou denken aan een training die in kleine groepen wordt gegeven. Als je leert hoe jouw communicatie eruit ziet en welke dynamiek er speelt tussen jou en je gesprekspartner, kun je ook leren hoe je daarom kan sturen.
Het lastige is echter als ik zelf zoek lijken alle cursussen zo´n beetje hetzelfde te leveren, groeps gewijze aanpak 2 a 4 dagen a 1000 euro en soms een certificering. Ik vraag me dan ook af of iemand ervaring heeft met met een soort gelijke cursus. Hoe diens ervaring ermee was en bij wie hij dit gedaan heeft.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
n4m3l355 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:33:
[...]

Het lastige is echter als ik zelf zoek lijken alle cursussen zo´n beetje hetzelfde te leveren, groeps gewijze aanpak 2 a 4 dagen a 1000 euro en soms een certificering. Ik vraag me dan ook af of iemand ervaring heeft met met een soort gelijke cursus. Hoe diens ervaring ermee was en bij wie hij dit gedaan heeft.
Ik heb zelf een soortgelijke cursus gehad waar ik dik tevreden over ben. Die was echter intern via de Logica Aacdemy. Met externe leveranciers van dergelijke cursussen heb ik geen ervaring.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik heb twee keer een cursus gevolgd via Twice, en dat is zowel bij mijn collega's als mijzelf goed bevallen. Je kunt op aangeven de hele cursus op maat laten aanbieden. Het beste is waarschijnlijk een aantal partijen te bellen om te vragen naar de exacte inhoud.

• n4m3l355
Logica Academy klinkt interessant met name het internationale aspect van dit bedrijf, waar heb je dit gevolgd?

Twice IT Training (?) lijkt me ietwat erg op het ICT gedeelte toegespitst wat dan ook niet voor mij bedoelt is.

Zelf ben ik voor bob de bouwer (ik dus) het volgende tegengekomen. Site Deze is standaard opgebouwd terwijl ik bij Logica het idee heb dat ze de training op mn psychologische assessment kunnen aanpassen wat wel de kwaliteit ten goede zou komen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

n4m3l355 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:22:
[...]Ik had dit niet door noch mijn collega's of baas maar onze KAM vrouw denkt hier anders over.

[...]
Wat is dat?

LinkedIn WoT Cash Converter

• n4m3l355
Kwaliteitszorg Arbozorg Milieuzorg

We hebben 3 of 4 rondlopen en eentje houdt zich bezig met de trainingen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat die persoon wellicht het best weet welke training goed is.

Ik heb overigens met een coachingstraject met een externe coach gewerkt aan communicatie. Dit heb ik als zeer nuttig ervaren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik je zo les kan ik je volgens mij de volgende training aanraden (zelf ook gedaan):
http://www.sn.nl/sn/goed-...n-effectief-communiceren/

Ik moet zeggen dat ie erg, erg goed was. Kleine groep (max 10 a 12 man ofzo, 3 blokken van twee dagen, en redelijk gespecificeerd per cursist. Je krijgt ook een intake enzo.

Reden voor mij was dat ik destijds een beetje lomp reageerde tegen (interne) klanten, maar als ik je zo lees mbt het mee kunnen praten op alle niveau's dan kun je hier zeker wat mee :)

Wat ik me wel afvraag: wat is het doel dat je met je training wilt bereiken :? Want dat is me niet helemaal duidelijk :)

Overigens is Schouten en Nelissen een heel geronomeerd trainingsbureau met heel veel cursussen. Maar lees de omschrijving van de cursus maar eens, en kijk of het aansluit.

Training kost overigens ca 2500 a 3000 euro (maar dat zijn ze volgens mij allemaal wel als je een beetje goed hebt) en er wordt aangeraden om met de hele club te overnachten op de trainingslocatie. Is goed voor de groepsband, en wel zo gezellig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• n4m3l355
@JVS, is ook wel zo dat de KAM-vrouw zich hiermee bezighoud echter ze vroeg mij om ook zelf eens te kijken. We mogen hier namelijk zelf aandragen wat en waar we willen trainen.

@TheEagle, reden tot deze training is met name nadat mijn psychologisch profiel is gemaakt men concludeerde dat ik aan mijn sociale kant mocht werken met name omdat we toch ons werk dienen te verkopen. Zelf kan ik me hier eerlijk gezegd ook wel in vinden al vond ik het profiel zelf ietwat wrang. Nu is het zo dat ik dus met alle lagen me bezig houd en dat ik vaak moet schakelen tussen letterlijk diegene die in een bouwput rondloopt tot diegene die de uiteindelijke rekening betaald wat een verschil in overdracht van communicatie vereist. De bouwvakker is uiteindelijk niet geinteresseerd in hoe de draag constructie in elkaar steekt en visa versa de opdrachtgever niet hoe snel de stenen gelegd dienen te worden.
Ik wil dan ook binnen de verschillende projectgroepen in staat zijn te kunnen delegeren maar ook overtuigend zien over te komen richting de verschillende partijen. Vanavond zal ik eens de site bekijken van SN.

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 19:25 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 19:25 ]

• n4m3l355
Daar ben ik eerlijk gezegd helemaal niet mee eens. Ik heb op de HTS uit een block lang communicatie vaardigheden gehad en dit was zeker interessant tijdens teamvorm. Het leren omgaan van verschillende partijen met betrekking tot hoe iemand zich opstelt. Tevens het verschil tussen laag/hoog opstellen tov anderen enz. Hier valt zeker veel in te leren en natuurlijk is dit ook een stukje praktijk maar heel veel valt je onbewust niet op tenzij er iemand die dit als dagelijkse werk erbij zit. Zo zal die je bijvoorbeeld kunnen vertellen dat het niet altijd werkt om iemand als gelijke te benaderen en dat het om iets gedaan te krijgen goed kan zijn om je tijdelijk ondergeschikt te maken.
Aan de andere kant ben ik het wel met je eens dat men gek is van cursussen (niet noodzakelijk in NL overigens), daarom vind ik het voor mezelf ook belangrijk dat ik dan ook iets uitkies dat aansluit bij hetgeen wat ik ervan verwacht ipv 2 dagen gezellig praten. Ik kan mijn tijd wel beter besteden in dat geval.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:35:
[...]

1: Delegeren: zelfvertrouwen en assertiviteit zijn van belang. Daar moet je zelf aan werken door je duidelijker op te stellen. Dat zul je niet in een cursus leren..

2: Overtuigen: zelfvertrouwen en assertiviteit zijn van belang. Daar moet je zelf aan werken door je duidelijker op te stellen. Dat zul je niet in een cursus leren.

3: Grenzen: voor jezelf streng zijn wat betreft je eigen planning is van belang en moet je diplomatiek nee kunnen verkopen. Daar moet je zelf aan werken door een betere planning en tijdsindeling op te stellen. Nee zeggen komt met zelfvertrouwen en assertiviteit. Dat zul je niet in een cursus leren.
Dit is alleen waar als je met een cursus een LOI cursus bedoelt of een cursus waarbij je passief drie dagen naar een trainer luistert.

door in kleine groepen met een coach geconfronteerd te worden met jouw effectiviteit in communicatie en door gewezen te worden op hoe je over komt, wordt je gedwongen na te denken hoe dat komt en wat je daar aan kunt doen. Ik vind wel dat dit meer iets is voor een traject dan voor een 1 daagse cursus. Daarom bestaan volgens mij goede cursussen uit meerdere contactmomenten en is het daarvoor ook handig om met die Dame van KAM t gaan zitten en dit te bespreken (mits zij de goede persoon is voor dat soort gesprekken en jij haar vertrouwt).

1 op 1 coaching beviel mij erg goed in elk geval.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rukapul
  • Laatst online: 23:42
Uit de startpost kan ik eigenlijk niet halen welk probleem TS moet adresseren binnen het enorme veld van communicatie.
The Eagle schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:
Als ik je zo les kan ik je volgens mij de volgende training aanraden (zelf ook gedaan):
Ik heb deze cursus ook gevolgd als onderdeel van het standaard cursusprogramma bij mijn werkgever. Redelijk ok als introductie.

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:

Ik moet zeggen dat ie erg, erg goed was. Kleine groep (max 10 a 12 man ofzo, 3 blokken van twee dagen, en redelijk gespecificeerd per cursist. Je krijgt ook een intake enzo.
Ik kan je deze training ook aanraden. Ik heb deze training 1,5 jaar geleden gevolgd en heb er veel aan.
De reden dat ik deze training ben gaan volgen : Tijdens een functioneringsgesprek vond mijn leiding gevende dat mijn communicatie met collega's wel iets beter kon. Heb toen aangegeven dat ik bereid was een training te doen. ( of dat hij er achteraf zo blij mee was ? O-) ) Het heeft wel opgeleverd dat ik duidelijke communiceer naar em :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, dus nog meer mensen die die training bij SN hebben gevolgd. erbaast me niks btw, hoorde van de trainster dat hun nummer 2 verkopende training was. Nummer 1 was de assertiviteitstraining. Kennelijk moeten heel veel mensen leren om "nee" te zeggen :+

Anyway, bij die training hoort een intake met de trainer / trainster. Tijdens die intake zullen ze ook letterlijk aan je vragen wat je er mee wilt bereiken. En mocht een andere training dan beter zijn, zullen ze je dat ook zeker aanraden. Zitten o.m. in Zaltbommel (HQ) btw, dus misschien is langsgaan ook een optie voor je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:49:
Ah, dus nog meer mensen die die training bij SN hebben gevolgd. erbaast me niks btw, hoorde van de trainster dat hun nummer 2 verkopende training was. Nummer 1 was de assertiviteitstraining. Kennelijk moeten heel veel mensen leren om "nee" te zeggen :+
Toen ze vroegen of ik de assertiviteitstraining wou hebben riep ik hard NEE, en toen hoefde het niet meer _O-

Even zonder dollen .. Op het moment doe ik de training emotionele intelligentie bij SN, Die gaat dan weer wat verder op sommige zaken in. Deze training is overigens een compromis tussen mij en de leidinggevenden op de afdeling. in het laatste kwartaal zal ik er nog een training gaan volgen die ik voor me zelf belangrijker vind.

Het is wel zo dat je bij al dit soort trainingen er voor open moet staan. Als je er echt naar toe gestuurd wordt en je gaat zitten van laat maar komen ik trek me er toch niets van aan, ik zit hier voor de baas etc... dan zal je neits aan de training hebben.

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 19:26 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 19:26 ]

• Falcon
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wel vind ik trouwens dat je het communiceren in dit topic prima afgaat :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• n4m3l355
Bump, afgelopen week me voor de volgende training opgegeven, linkje. Na de intake zal ik er wat meer van laten horen.

• n4m3l355
Ff eens een update.

Afgelopen Do/Vr de eerste sessie gehad in Berg en Dal. Dat communiceren beter verloopt wil ik nog niet zeggen maar het was wel interessant. Veel geklep over allerhande situaties en hoe men ermee omging. Maar ook waar andere mee zaten. Wat wel opviel is dat van de 9 man / 1 vrouw het merendeel uit de techniek wereld kwam en verder 2 sales tussen zaten. Varierend tussen de 25 en de 40 schat ik.

In ieder geval dus voor zoverre wel een aanrader al wordt wel aardig wat leeswerk van je verwacht en als je het doet probeer een andere locatie uit te kiezen dan Berg en Dal aangezien het hotel daar mij sterk tegen viel voor een Golden Tulip.
Pagina: 1