• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Na uitgebreid gezocht te hebben op het internet en hier ben ik er nog steeds niet uit waarom ik geen signaal op mijn hdtv krijg met een dvi > hdmi kabel.
Windows herkent de TV uitstekend en geeft aan dat de native resolutie van het scherm 1920x1080 is.
Met behulp van het nvidia configuratiescherm kan ik kiezen uit verschillende (hd) formaten maar geen van allen geven een beeld op de tv, alleen de melding "no signal".
Even snel de benodigde specs:
- Windows Vista home
- geforce 8600gts met 2x dvi
- lg 26lc41 TV
- directe dvi -> hdmi kabel

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12 18:17

dominic

will code for food

Dualview wel aangezet? (2e DVI staat misschien nog uitgeschakeld)

Download my music on SoundCloud

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-12 17:31
heb ik ook gehad, je televisie moet dvi ingang supporten, en ja ook over hdmi. bij mijn samsung met 3 hdmi poorten kan ik mijn dvi alleen maar in poort 2 steken. is dus stukje support vanuit je tv voor nodig, ff in je handleiding speuren wil wel helpen.

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
hdmi/dvi in staat er bij poort 1 en daar zit de kabel ook in.
Dualview staat aan en is geconfigureerd (1680/1050 & 1920/1080)

Verwijderd

ChaosZ0ne schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:34:
heb ik ook gehad, je televisie moet dvi ingang supporten, en ja ook over hdmi. bij mijn samsung met 3 hdmi poorten kan ik mijn dvi alleen maar in poort 2 steken. is dus stukje support vanuit je tv voor nodig, ff in je handleiding speuren wil wel helpen.
Welk model heb je dan? Volgens mij is dat niet zo'n punt; HDMI is gewoon DVI + Audio, dus in principe ondersteunt elke HDMI poort ook DVI lijkt me. Bij mijn Sammy 40A552 doen alle HDMI poorten het ook gewoon via m'n 8800GT. De HDMI-aansluiting waarop HDMI/DVI opstaat, is zo gekozen opdat er ook geluid via een 3,5mm ingang afgespeeld kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 23:09 ]

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Zijn er misschien nog extra dingen waar ik op moet letten zoals refreshrate o.i.d.
Ik vind het zo vreemd dat Windows de TV wel herkent maar de TV windows niet ..

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Let er op dat er verschillende dvi kabels/connectors zijn en volgens mij ook verschillende hdmi kabels/connectors. (er zitten meer/minder/anders geplaatste pinnen in)
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.unc.edu/Research/stc/FAQs/Video/dvicon.gif

[ Voor 17% gewijzigd door jdm8 op 10-06-2008 10:56 ]

Verwijderd

Zijn videokaart heeft gewoon twee DVI-I dual-link uitgangen volgens mij, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ook móet een DVI --> HDMI kabel wel digital signaal ondersteunen, aangezien ze er anders geen HDMI door kunnen krijgen.

Ik bedenk me nu trouwens wat het probleem kan zijn: de instellingen van Windows. Standaard ziet hij de TV wel inderdaad, maar doet hij er niks mee (ook geen automatische clone). Je moet Mijn bureaublad naar dit scherm uitbreiden aanvinken voordat je ook daadwerkelijk beeld krijgt op je 2e scherm ;) Clonen (dus op beide beelden hetzelfde) kan niet met Vista. Met NVidia config panel kan dat weer wel, maar ik zou eerst kijken of bovenstaande werkt. :)

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Ook gedaan/geprobeerd; er komt alleen geen "2" op de TV; alleen "no signal" ;) Met de nvidia drivers heb ik ook dual view en clone geprobeerd; maar helaas geen van beide een signaal op de TV

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
Ook ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Heb het geprobeerd met een dvi - hdmi kabel en zit nu te vloeken op de dvi - hdmi converter - hdmi kabel. FX5200 Samsung LE32S81B, tv word gezien en dualview is aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Deef_K op 10-06-2008 15:40 ]

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 07:04
en als je de resolutie eens omlaag gooit?(1368*768)

Jouw naam in onder mijn Post

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
Probeer refresh op 50Hz te zetten als je 1920x1080 wil gebruiken.
Voor mijn 42PF5331 wordt aangeraden 640x480@60Hz, 800x600@60Hz of 1024*768@60Hz te gebruiken voor probleem-diagnose.

• Squeeky
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:30
Ik heb ook problemen gehad met een computer (nVidia 6200A) via een DVI-HDMI kabel (standaard vergulde kabel van de Media Markt) op een Philips 32pf5420. Via de component kreeg ik wel beeld, maar via HDMI niet. Nog een ander (simpel) ATI kaartje geprobeert, maar dat gaf ook geen verandering in de situatie.
Een tijdje later heb ik het nog een keer geprobeert met een Digital Home moederbordje van Asus (M2N-VM DH) met onboard video. Hiermee werkte het wel meteen (met dezelfde kabel).
Het belangrijkste punt is volgens mij dat de geteste videokaartjes een DVI-I aansluiting hebben en het Asus moederbord een DVI-D aansluiting. Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken.
Zie ook het handige overzicht van jdm8.

[ Voor 0% gewijzigd door Squeeky op 10-06-2008 16:21 . Reden: <typo> ]

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
DVI-I is DVD-D + analoog toch?
HDMI is alleen digitaal dus moet DVI-D voldoende zijn lijkt me. De kabel is een single link DVI-D kabel.
800x600 of 1024x786 (beide @ 60hz) leveren ook geen beeld op :(

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Weer een stap verder (en wat voor een!)
Kabel van een collega geprobeerd vandaag en die gaf direct beeld! Verschil is; die van hem is 2m en ik heb 5 meter nodig, Het mag toch geen probleem zijn een 5 meter lange kabel aan te sluiten?

Verwijderd

LightYears schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:52:
Weer een stap verder (en wat voor een!)
Kabel van een collega geprobeerd vandaag en die gaf direct beeld! Verschil is; die van hem is 2m en ik heb 5 meter nodig, Het mag toch geen probleem zijn een 5 meter lange kabel aan te sluiten?
Nope; heb hier een 5m DVI-->HDMI kabel voor een fabrieksprijs van 8,50 in huis, doet het prima (bevindt zich tevens in één grote bundel met andere kabels, dus interferentie zou ook geen probleem moeten zijn). Misschien is jouw kabel gewoon een fabrieksfout.

Indien je het met je huidige kabel niet aan de praat krijgt, kun je mijn kabel op www.samenkopen.net bestellen (voor dezelfde prijs) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:11 ]

Verwijderd

Zet de computer eens op de tweede hdmi poort van je TV
(of de hdmi poort waaraan eventueel geluids invoerkanalen zijn gekoppeld zodat je DVI toch met geluid kan combineren op je TV.)

• karno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05-2022
sluit eerst de kabel eens aan en dan de computer aanzetten,werkt meestal ook wel eens

• Deef_K
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:09:
[...]
Indien je het met je huidige kabel niet aan de praat krijgt, kun je mijn kabel op www.samenkopen.net bestellen (voor dezelfde prijs) :)
Krijg het met de dvi - hmdi adapter + hdmi kabel van samenkopen.net niet aan de praat :(
computer ziet de lcd tv maar geeft geen beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 10-06-2008 22:40 ]

• Deef_K
correctie op hierboven. Het is wel gelukt met die kabels dus daar lag het niet aan.
Heb zelf een ati radeon 9550 onder het stof vandaan gehaald en die deed het gelijk.
Helaas heeft hdmi mij niet weten te overtuigen vanwege de overscan en anders moet je underscan doen maar dan heb je aan alle kanten een zwarte rand. Er zullen ongetwijfeld kaarten zijn die die kunnen verhelpen maar ik vond het maar niks.

Verwijderd

Neefdave schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:03:
correctie op hierboven. Het is wel gelukt met die kabels dus daar lag het niet aan.
Heb zelf een ati radeon 9550 onder het stof vandaan gehaald en die deed het gelijk.
Helaas heeft hdmi mij niet weten te overtuigen vanwege de overscan en anders moet je underscan doen maar dan heb je aan alle kanten een zwarte rand. Er zullen ongetwijfeld kaarten zijn die die kunnen verhelpen maar ik vond het maar niks.
Oudere Ati-kaarten hebben hier nog standaard wat verrotte instellingen voor HDMI geloof ik. Nieuwere kaarten en Nvidia kaarten werken prima met DVI --> HDMI zonder dat je iets hoeft in te stellen :)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Het gebeurt heel regelmatig dat een dvi-hdmi kabel geen beeld geeft. 9 van de 10 keer is het kopen van een andere kabel de oplossing.

Bij een hdready 1080p toestel moet de overscan op de hdmi van de tv uit te schakelen zijn via het instellingenmenu van de tv, anders mag deze dit logo niet voeren. Dan moet je de underscan in de videokaart dus niet aanzetten, anders wordt t beeld inderdaad te klein en zal je zwarte randen krijgen.

Voor mensen met een hdready toestel zou de overscan ook bij ATI heel makkelijk te corrigeren moeten zijn, ik lees daar nooit klachten over. Heb je de nieuwste drivers wel geinstalleerd?

Bij Nvidia kan je het zo aanpassen dat t precies in je scherm past dmv schuifbalken. Ik weet echter niet hoe dit bij ATI werkt.
Pagina: 1