Toon posts:

netwerk beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om te proberen het internet-netwerk van mijn studentenhuis te beveiligen met een wachtwoord, zodat de buren van het studentenhuis hiernaast er niet op kunnen en wij (6 mensen) wel.

Ik heb al diverse topics gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer (WPA-personal,WPA enteprice, TKIP, AES.. etc... :| ). Mijn huisgenoten zijn niet erg handig met computers, en ik ook niet. Dus ik ook dat jullie me kunnen helpen.

Zou iemand weten hoe ik gemakkelijk ons netwerk kan beveiligen met een wachtwoord? Het liefst een beveiliging waarbij je op een computer maar 1 keer het wachtwoord hoeft in te vullen, en dat daarna het netwerk je computer herkent (verzoek van mijn huisgenoot :) )

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben echt het spoor bijster.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je bedoelt zeker een draadloos netwerk? Het enige wat je in principe hoeft te doen is om in je router de beveiliging aan te zetten en een wachtwoord in te vullen. That's it.. dan aan je huisgenoten dit wachtwoord geven.

Je kunt het best kiezen voor WPA en AES (of TKIP als AES niet werkt). Kies ook voor 'Shared key' (of 'personal', dan heb je 1 wachtwoord voor iedereen) en niet voor enterprise oid. WPA2 is veiliger, maar dan moeten je huisgenoten eerst een patch installeren als ze windows xp draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 09-06-2008 19:54 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat hij hierboven zegt: je router instellen op WPA met een personal key. Dan moet iedereen als hij op connect drukt bij het juiste draadloze netwerk eenmalig een wachtwoord invullen, en de rest gaat vanzelf.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Ik probeer dit ook op te zetten bij mij thuis, ook wpa en ook wpa 2 geprobeerd.
maar ik heb dus het probleem dat als iemand zijn pc uit heeft gezet voor een paar uur, dan kan degene geen verbinding meer maken met het netwerk.

Pas als de router ( linksys wrt350n ) gereset wordt dan pas kan diegene weer verbinding maken.

en dit geldt voor iedereen die zijn pc voor een bepaalde tijd heeft uitgehad.....

heb nog geen oplossing kunnen vinden

geen patches
geen firmware
geen instellingen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 22:38 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Staat er een mac filtering aan ?
Gebruik je wel een DHCP ? niet dat er dubbele ip adressen uitgedeeld worden ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:36:
Ik probeer dit ook op te zetten bij mij thuis, ook wpa en ook wpa 2 geprobeerd.
maar ik heb dus het probleem dat als iemand zijn pc uit heeft gezet voor een paar uur, dan kan degene geen verbinding meer maken met het netwerk.

Pas als de router ( linksys wrt350n ) gereset wordt dan pas kan diegene weer verbinding maken.

en dit geldt voor iedereen die zijn pc voor een bepaalde tijd heeft uitgehad.....

heb nog geen oplossing kunnen vinden

geen patches
geen firmware
geen instellingen...
anders open je daar een eigen topic over :')

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:38:
[...]

anders open je daar een eigen topic over :')
Dat is op zich wel een goed idee 8)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! Ik zal zo snel mogelijk jullie opties proberen!
Pagina: 1