Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe LG LCD Tv gekocht, en momenteen staat hij aangesloten op onze Surround set, echter onstaat er een echo (Mits ze beide tegelijk aanstaan), dus de TV en Surround set lopen niet helemaal synchroom.

Met onze vorige Sony Bravia tv was het altijd Synchroom, hij staat niet aangesloten met HDMI.

Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:28:
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe LG LCD Tv gekocht, en momenteen staat hij aangesloten op onze Surround set, echter onstaat er een echo (Mits ze beide tegelijk aanstaan), dus de TV en Surround set lopen niet helemaal synchroom.

Met onze vorige Sony Bravia tv was het altijd Synchroom, hij staat niet aangesloten met HDMI.

Weet iemand een oplossing?
Dat komt door de processing die de TV doet, en daardoor achterloopt. Iets anders dan processing uitschakelen kun je niet, en soms helpt dat ook niet. Overigens is het niet de bedoeling uit twee bronnen geluid tegelijk te hebben, dus als je via een externe set luistert, moet je het geluid uit de TV uitschakelen.

Sommige audio-sets ondersteunen ook een 'delay' functie waarmee je het geluid kunt vertragen zodat het weer synchroon met het beeld loopt (ondanks het feit dat de TV delay heeft, en het geluid rechtstreeks van bron op audio-set is aangesloten), maar dat gaat alleen met duurdere/moderne apparatuur...

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
Als je toch gebruik maakt van surround kun je net zo goed het geluid van de tv uitzetten.

Heb eigenlijk niets toe te voegen aan _ep

Verwijderd

_ep verwoort het inderdaad prima. Een andere audio-uitgang kan echter ook oplossing bieden. Zo is het geluid van onze Samsungs bij de dubbele tulps audio-uitgang ook eerder dan het beeld, maar via de 3,5mm hoofdtelefoonaansluiting past de TV wél het delay ook op de audio aan, dus loopt het gewoon synchroon. Hoe dit met optische uitgangen zit weet ik niet, en natuurlijk ook niet hoe het met een LG TV zit.