Tweakers,
Ik zoek al een tijdje rond naar een oplossing voor mijn probleem
Bij het afspelen van video (Xvid, Divx) en ook HD video (x264) verschijnen er blauwe of rode artivacts, puntjes, vlekken, hoe je het ook wilt noemen, in de video. (SCREENSHOT)
Mijn eerste gedachte was: codecs fubar.. niet dus. codecs allemaal verwijdert, alle filters en splitters verwijdert. Opnieuw geinstalleerd (FDDshow) maar geen succes.
Voor het bekijken van HD videos heb ik CoreAVC aangeschaft, geinstalleerd, maar dit bied ook geen oplossing. Ook opnieuw installeren van de codec lost niets op.
Vervolgens er maar vantuit gegaan dat het een driver of hardware issue was.
VGA drivers verwijdert en opnieuw geinstalleerd. maar dit bied opnieuw geen oplossing.
Vervolgens de PC maar eens gestressed. 12 uur 3dmark06, geen enkel probleem
Ook artifact scan met ATItool bied geen uitkomst.
Maar opzoek gegaan op internet. Op een fora (kan het helaas niet terug vinden) word verteld dat het soms aan het geheugen ligt. Dus Memtest86 op een cdtje gefikt, en 12 uur lang, geen errors.
voor de zekerheid maar even mijn harde schijven gecontroleerd met seatools, maar deze zijn ook gewoon in orde.
Ik kan me zo niet herinneren dat ik iets spannends heb veranderd waardoor er artifacts zijn gekomen.
Hardware:
Asus A8N SLI
Amd 4600+
4x 1024 kingston valueram 400mhz
XFX 8800GT 512mb
Seagate 250gb hard drive
Auzentech X-FI Prelude
Geen overclocks of dergelijke.
De enige "overclock" die ik had, was mn geheugen op 400 mhz (asus adviseerd bij 4 dimm's max 333 mhz te gebruiken) maar ook op 333mhz blijven de problemen.
Topics op GOT (beide zonder echte oplossing)
[Vista] Rode en blauwe vlekken bij afspelen video
Vreemde blauwe/rode puntjes bij video
Ik zoek al een tijdje rond naar een oplossing voor mijn probleem
Bij het afspelen van video (Xvid, Divx) en ook HD video (x264) verschijnen er blauwe of rode artivacts, puntjes, vlekken, hoe je het ook wilt noemen, in de video. (SCREENSHOT)
Mijn eerste gedachte was: codecs fubar.. niet dus. codecs allemaal verwijdert, alle filters en splitters verwijdert. Opnieuw geinstalleerd (FDDshow) maar geen succes.
Voor het bekijken van HD videos heb ik CoreAVC aangeschaft, geinstalleerd, maar dit bied ook geen oplossing. Ook opnieuw installeren van de codec lost niets op.
Vervolgens er maar vantuit gegaan dat het een driver of hardware issue was.
VGA drivers verwijdert en opnieuw geinstalleerd. maar dit bied opnieuw geen oplossing.
Vervolgens de PC maar eens gestressed. 12 uur 3dmark06, geen enkel probleem
Ook artifact scan met ATItool bied geen uitkomst.
Maar opzoek gegaan op internet. Op een fora (kan het helaas niet terug vinden) word verteld dat het soms aan het geheugen ligt. Dus Memtest86 op een cdtje gefikt, en 12 uur lang, geen errors.
voor de zekerheid maar even mijn harde schijven gecontroleerd met seatools, maar deze zijn ook gewoon in orde.
Ik kan me zo niet herinneren dat ik iets spannends heb veranderd waardoor er artifacts zijn gekomen.
Hardware:
Asus A8N SLI
Amd 4600+
4x 1024 kingston valueram 400mhz
XFX 8800GT 512mb
Seagate 250gb hard drive
Auzentech X-FI Prelude
Geen overclocks of dergelijke.
De enige "overclock" die ik had, was mn geheugen op 400 mhz (asus adviseerd bij 4 dimm's max 333 mhz te gebruiken) maar ook op 333mhz blijven de problemen.
Topics op GOT (beide zonder echte oplossing)
[Vista] Rode en blauwe vlekken bij afspelen video
Vreemde blauwe/rode puntjes bij video
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)