Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Hallo,
ik probeerde voor de wedstrijd van straks Nederland 1 HD in te stellen.
Ik heb een Loewe Individual 40 Full HD TV met ingebouwde DVB-C recorder.
Ik had al eerder gevonden dat HD09 (zoals het kanaal toen nog heette) op 308.0 Mhz zat, dus dat had ik alvast ingesteld.
Het beeld was echter erg blokkerig (dan praat ik over blokken van oog-grootte) en versprong constant van en naar alle kleuren van de regenboog.
Ik ging er toen van uit dat het kwam omdat het nog een testkanaal was.
Nu is het probleem echter nog precies hetzelfde.
Het geluid is overigens wel goed. De andere HD kanalen (inclusief Europsport HD, al is daar nog niks op te zien) doen het verder prima.
Ik heb de QAM-modulatie op 64 staan en de symboolsnelheid op 6875. De C/N is 70-75, Level 60 en BER 0 E-5.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Nog vreemder. Toen ik gisteravond rond een uur of elf nog een keer keek was het beeld prima. Enkel het geluid stottertje af en toe, maar daarvoor moet ik misschien mijn kabel beter aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien is dat dan sowieso het probleem. De bandbreedte van een HD-kanaal is een stuk hoger, dus een slechte kabelkwaliteit kan ineens heel erg opvallen.
Als op EuroSport HD een stilstaand beeld wordt getoond is de bandbreedte alsnog laag en hoef je het inderdaad niet perse te merken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
De vraag is ook hoe goed die DVB-C decoder van jouw TV met het signaal om gaat.

Tot nu toe heeft @home/Ziggo slechts 1 HD-decoder vrijgegeven en die werkte in het begin zelfs niet perfect. Alle andere (oa Humax) zijn nog steeds niet door de keuring heen gekomen. Dus grote kans dat die Loewe ook niet 100% probleem loos werkt.

Bij mij werkt HD1 via de originele decoder redelijk goed, af en toe een beetje tearing boven in beeld als het beeld snel wisselt, maar het is niet super storend.

https://www.facebook.com/hausbrandeck