Toon posts:

Asus Crosshair voltage probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede tweakers,

Ik heb sinds kort een Asus Crosshair ( Nforce 590Sli ) icm 4600 X2. Nu heb ik een setje Corsair twin2x2048 6400C4 gekocht, alleen krijg ik het DDR2 voltage niet omhoog. Elke keer als ik het opnieuw probeer in te stellen op 2.1V dan blijft hij op 1.9V staan. Wat nu het probleem is is dat ik mn timings niet op 4-4-4-12 krijg.

Ik heb al geprobeerd 1 Bios versie lager te flashen... maar dit mocht niet baten :(

Alvast bedankt

Robert

Verwijderd

Kun je wel andere dingen veranderen in je bios?
Heb je al het nieuwste bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiervoor de nieuwste bios erop gehad. Dit was dacht ik uit mn hoofd 1103.

Zou dit mischien aan mn voeding kunnen liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:56:
Ik heb hiervoor de nieuwste bios erop gehad. Dit was dacht ik uit mn hoofd 1103.

Zou dit mischien aan mn voeding kunnen liggen?
Waarom de voeding :?
Eerder je moederbord. ;)
Maar kun je andere dingen veranderden in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Op wat voor opties doel je? Ik kan mn timings enzo gewoon aanpassen. Er zit een hele optie lijst in.. Eigelijk teveel om op te noemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:00:
Op wat voor opties doel je? Ik kan mn timings enzo gewoon aanpassen. Er zit een hele optie lijst in.. Eigelijk teveel om op te noemen.
Maakt niet uit welke soms komt het namelijk voor dat je geen 1 optie kunt veranderen. ;)
Maar wat gebeurd er als je het voltage veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het voltage aanpas en ik reboot, en ik kijk daarna in mn hardware monitor ( in de bios ) geeft hij gewoon 1.9V aan. Er zit ook een EPP functie op mn geheugen. Maar als ik deze op optimal zet dan gaat mn voltage nog steeds niet omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ergens gelezen over AI booster. Als ik het hiermee aanpas dan gaatie wel omhoog. Ik vind het erg verwarrend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:34:
Zojuist ergens gelezen over AI booster. Als ik het hiermee aanpas dan gaatie wel omhoog. Ik vind het erg verwarrend.
Zal wel een probleem in het bios zijn dus. ;)
Misschien eens een e-mail na Asus sturen, misschien willen ze je wel een beta bios toezenden.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen! Tnx voor je hulp zover :)
Pagina: 1