Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] externe gegevens met geschiedenis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet iedereen,

Ik ben in excel 2007 een rekenblad aan het maken. Hierbij gebruik ik gegevens die ik van een site importeer en in een werkblad terechtkomen, van hieruit kan ik de nodige gegevens dan gebruiken.

Echter dient het rekenblad om het verloop in de tijd weer te geven, dus dienen de gegevens van vandaag die op de site staan morgen niet veranderd te worden door die van morgen.

Hiervoor kan ik dus geen =(waarde uit geimporteerde data) gebruiken want dan past excel alle dagen alles aan bij het binnenhalen van de nieuwe gegevens.

Ik wil dus dat ik een getal dat ik vandaag van de site haal ergens kan wegzetten en dat dat getal niet aangepast wordt als er morgen een nieuw getal verschijnt.

Ik heb al gegot en gegoogled maar heeft tot nix geleid :'(

Weet ook trouwens niet onder welke zoekterm ik dat zou moeten gaan zoeken

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Elke dag de gegevens in een nieuwe kolom zetten oid? Dus elke dag haal je de gegevens op, die zet je onder elkaar 1 gegeven per rij en dan vul je dat elke dag aan, heb je mooi je geschiedenis lijkt mij.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
welja, dan kan ik ook op de site gaan kijken en het handmatig in de formule invullen :)

Het is de bedoeling dat telkens het bestand geopend wordt die nieuwe gegevens worden binnengehaald (dit is al zo), maar ik gebruik die gegevens in formules en grafieken.

Dus als er morgen weer een gegeven is gewijzigd, wijzigen mijn gegevens van gistern ook, en dat is niet de bedoeling.

De berekeningen van gisteren moeten met de waarde van gisteren gebeuren, de berekeningen van vandaag moeten met de waarden van vandaag berekend worden.

Is er geen manier om een gegeven éénmaal te kopiëren en dat het dan onveranderd blijft?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Eerder iets voor Office suites ipv Programming, me dunkt.

PRG -> OFF

https://fgheysels.github.io/

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11 23:50
copy, paste special (by value)?

Deze actie kun je doen op de range waar eerst de =A1 en zo stonden. Het kan ook in een macro.

Wat doe je met je nieuw binnengehaalde gegevens als je er niet je plotjes mee wil updaten? Probeer dat eens duidelijk op te schrijven.

Anders tijdens het kopieren ook de datum erbij kopieren, en je plotjes datumafhankelijk maken?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09

Reptile209

- gers -

Als je nou één blad (deel) gebruikt voor de actuele/nieuwe data. Schrijf dan een macro die daar een copy-pasteSpecial (values) op loslaat om het naar het "archief" te verplaatsen in de volgende beschikbare rij/kolom. Zie bijvoorbeeld de OnChange of OnOpen events van een werkblad of plaats een commandButton op je werkblad. Bouw eventueel een check in om te kijken of de data van die dag er al in staat en update het bereik van je grafieken/formules die er mee aan de slag gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Reptile209 op 09-06-2008 19:31 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Wil je met of zonder VBA?

In het laatste geval: gebruik de functie =now() en itereer!
Pagina: 1