Toon posts:

Linuxdirect Ion Mini pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik zag laatst in de c't de linuxdirect ION Mini PC: http://www.linuxdirect.nl...nfo&cPath=1&products_id=1

Leuk dingetje, alleen niet om mee te nemen, daarvoor gebruik ik wel een USB-stick of bootable cd-rom. Wat me wel heel erg aanspreekt is het energieverbruik -> ik ben wel een beetje intoe groen en dit heeft me er altijd van weerhouden om 'n always-on-server te hebben.

Ik vraag me echter af of 't ding wel krachtig genoeg is. Wat ik ermee zou willen:
- Printserver
- Fileserver
- bitTorrent client
- muziekServer.

bij muziekserver dacht ik aan de sqeezebox-server. Vraag me alleen af of 't ding sterk genoeg is om 2 muziekstreams + bitTorrent tegelijk te draaien - of is bT niet zo processor-intensief?

Tijmen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BT is niet zo processor intensief, dus dat gaat wel lukken denk ik. Decoding van 720p wordt een ander verhaal ;)
Enige wat ie ontbrekt is volgens mij een flinke HDD. Dan zou ik als ik jou was eerder voor een WD MyBook gaan - de NAS versies daarvan zijn te tweaken naar datgene wat jij wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:54:
BT is niet zo processor intensief, dus dat gaat wel lukken denk ik. Decoding van 720p wordt een ander verhaal ;)
Enige wat ie ontbrekt is volgens mij een flinke HDD. Dan zou ik als ik jou was eerder voor een WD MyBook gaan - de NAS versies daarvan zijn te tweaken naar datgene wat jij wilt :)
Ja, externe hd was sowieso al een eis van me. Ik was nog aan 't studeren of er mogelijkheden zijn om de printer en externe HD alleen stroom te geven als ze het nodig hebben (dus een 10GB "datapartititje" te gebruiken om dingen "klaar te zetten" en dan een paar keer per dag dingen weg te schrijven naar de grote HD... (maar dat is puur nog 'n ideetje)

En 720p decoden vermoedde ik ook al dat dat iets te veel van 't goede zou zijn. Daarom heb ik dat 'r ook maar niet bij gezet.

Ik zal 's kijken naar de WD MyBook.

Bedankt, Tijmen

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Als je aan deze router (Het "Grote" ASUS WL-500W router Topic) een usb-hd hangt verbruik je ook niet veel stroom, en dan heb je een:
fileserver,
printserver
bitTorrentserver

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:37
Als het een meterkastservertje wordt: Je kan dezelfde chipset ook we4l tweedehands kopen in een lelijke desktopkast. Kost je een euro of 100, dus stukken goedkoper, en dan heb je net die extra ruimte (PCI slot, drivebay's etc) waarmee je kan doen wat je wilt. Basisverbruik zal wel iets hoger, maar zeker niet veel hoger liggen.

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor meer informatie zou je ook eens in het Het miniPC topic kunnen kijken.
Pagina: 1