[P5E64 WS Evolution] 2 keer opstarten na stroom afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb het al eens langs zien komen, voordat ik dit bord had, maar ik kan het niet meer terug vinden met de GOT search en het asus forum geeft ook geen uitkomst.

Ik sluit mijn pc altijd af en schakel daarna de stroom eraf. Als ik hem dan weer aan wil zetten, gaan de fans draaien en de HDD spinned up. Dan gaat ie 5 seconde uit en start hij daarna normaal door. Als ik de stroom er niet af haal, doet hij dit niet en start ie meteen door.

Iemand een oplossing?

specs:
Asus P5E64 WS Evolution,
2x 1GB OCZ 12800 DDR3 platinum 7-7-7-24
Intel Q9450 @stock
750W chieftec voeding
4x 250GB HDD (1x RAID0 + 1x RAID1)
Temps = idle CPU 27C en Chipset 42C ------ Load: CPU 45C en Chipset 47C alles volgens speedfan

Vette shit!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Misschien dat het BIOS door de afwezigheid van de stroom eerst even ter beveiliging een self-check uitvoert en dan doorstart. Probeer anders eens een BIOS update (DOS, in Windows wil het nog wel eens misgaan) of een BIOS reset.

Vermeld ook even wat je zelf al geprobeerd hebt, dat voorkomt dubbele antwoorden.
offtopic:
Als het bord gewoon doorstart, lijkt het me verder eigenlijk niet echt een probleem. Rot dat je 10 seconden langer moet wachten, maar verder niet echt een heel groot probleem?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Bitage schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:25:
Misschien dat het BIOS door de afwezigheid van de stroom eerst even ter beveiliging een self-check uitvoert en dan doorstart. Probeer anders eens een BIOS update (DOS, in Windows wil het nog wel eens misgaan) of een BIOS reset.

Vermeld ook even wat je zelf al geprobeerd hebt, dat voorkomt dubbele antwoorden.
offtopic:
Als het bord gewoon doorstart, lijkt het me verder eigenlijk niet echt een probleem. Rot dat je 10 seconden langer moet wachten, maar verder niet echt een heel groot probleem?
Wat ik een probleem vind, zijn de extra spin-ups en downs van de HDD's, anders zou ik er inderdaad niet zo'n probleem mee hebben. Bios is up to date (0401).

Vette shit!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 15:31
Ik heb zelf ook een P5e64 ws evolution, en ik moet ook altijd 3 keer de powerknop indrukken voordat het moederbord doorstart. Een check waarschijnlijk. Bij mij staat de stroom er altijd op, dus ik heb er weinig last van. Het zal wel zo horen?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55

KneoK

Not in a million lightyears

Dit schijnen meer recente moederborden van Asus te hebben. Ik kan met het topic ook nog herinneren, maar kan het ook zo snel niet vinden. Ik weet wel dat het in dat topic vooral over de Asus P5K ging, wellicht dat je daar iets verder mee komt.

Ik heb het in mindere mate ook op mijn P5K. Het is bij mij niet altijd als ik de stroom eraf heb gehad. Ook als ik een flinke overklok instel in de BIOS (ten opzichte van de huidige snelheid) dan valt de pc uit nadat ik uit de BIOS ga en gaat vanzelf weer aan. Als ik diezelfde overklok nu in twee stapjes uitvoer dan start mijn pc beide keren wel gewoon door.

Tot op heden wordt het volgens mij als "feature" beschouwd en is het dus niet op te lossen.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:40

sjirafje

No inspirational quotes here

Bios versie 0601 zou dit probleem oplossen. Zie dit forum post nummer 416.
Maar deze bios kan ik overal op internet vinden, behalve op de site van Asus. Is dat normaal? Ik heb hem zelf overigens nog niet geprobeerd.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1