Switch geeft geen internet door

Pagina: 1
Acties:

• yeoman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 20:21
ISP: Ziggo (power)
Router: Linksys WRT54G
Switch: Linksys BEFSX41
Diverse PC/Laptop met Vista of XP

Voor uitbreiding thuis-netwerk heb ik mijn "oude" Linksys BEFSX41 als switch ingezet.
Alle gebruikers direct achter de "nieuwe" Linksys WRT54G (router) hebben wel internet.
Alle gebruikers achter de switch hebben geen internet.

De rest van de services, bv bestanden delen, NAS , netwerkprinten etc werkt goed over het
gehele netwerk.

Heb al diverse zoekslagen gemaakt op GOT en WWW, de daar aangetroffen instellingen
voor het inrichten van een router als switch heb ik als toegepast.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Ik mis een modem?

edit: Routerfunctionaliteit (dhcp enzo) uitzetten op de BEF.

[ Voor 66% gewijzigd door Sosabowski op 09-06-2008 13:05 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die BEFSX41 is geen pure switch maar een router of iets dergelijks volgens mij? Lijkt me handig om dan even aan te geven hoe je de boel precies hebt aangesloten en ingesteld ;)

offtopic:
Modem zal gewoon een kabelmodem zijn, wat dus verder geen rol speelt aangezien die verder geen router functionaliteit hebben. Boeit dus ook niet dat die niet vermeld is, sowieso werkt het bij de rechtstreeks op de wrt54g aangesloten clients wel, dus geen modem issue.

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 09-06-2008 13:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Heb je misschien MAC-beveiliging aanstaan en daar het MAC adres van die switch niet ingezet?
Of kan die router misschien maar 1 mac-adres per poortje aan (soort port security)?

Vicariously I live while the whole world dies

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb exact dezelfde setup hier draaien, (alleen tomato firmware op de wrt) en hier werkt het zonder problemen.

Heb hier port4 van de WRT gelinkt met port1 van de BEFSX, en werkt als een trein.
Heb je het wel goed aangesloten?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kan ook nog inderdaad zijn dat je kabeltje verrot is, of een crosskabel. Branden de lampjes wel gewoon?

• yeoman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 20:21
Iedereen bedankt voor de reacties.

Heb inmiddels denk ik het lek boven water.

Een laptop van een collega kreeg wel internet via de switch.

Bij het vergelijken van de IPv4 instellingen bleek dat zijn laptop ingesteld stond op DHCP.
Ik had een vast IP-adres ingevoerd, na het instellen op DHCP kreeg ik gelijk internet door.

Ik begrijp echter niet hoe dit proces inelkaar zit, geeft dit te maken met de ARP list die
de switch aanlegt ?
Als iemand mij dit kan uitleggen graag.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waarschijnlijk had je dan niet handmatig de juiste DNS server ingevuld. Via DHCP krijg je die automatisch mee.

Pagina: 1