Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je bij de installatie van windows XP op een esx je floppy driver nodig hebt je de controller type op buslogic, maar nu was ik me aan het afvragen... Waarom mag de controller type niet op LSI staan en moet deze op buslogic staan? Kvind het niet meteen terug op het internet, telken krijg ik te lezen dat het op buslogic moet staan, maar waarom is mijn vraag.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Omdat enkel de buslogic driver correct werkt onder XP volgens google

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 09-06-2008 13:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:39

rimpeldinky

nani?

wat ik gedaan heb, installeren op vmware ws, dan met converter naar ESX overzetten, hierbij geen geneuzel met drivers of iets gehad. of het qua performance uitmaakt weet ik niet

[ Voor 36% gewijzigd door rimpeldinky op 09-06-2008 13:09 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is dan het exacte verschil tussen LSI of BUSlogic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik dacht juist omdat de Buslogic drivers default in de installatie zitten van WindowsXP ... correct me if im wrong maar ik meen dat dat de beargumentatie was, ook tijdens de cursus van vorig jaar.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:16
In VMware heb je de keuze tussen twee virtuele storage adapters, de BusLogic en de LSILogic. De BusLogic is een simpel apparaat, die in alle ondersteunde guest OS'sen werkt. Deze is echter langzamer dan de LSILogic.

De LSILogic is een door VMware geoptimaliseerde virtuele storage adapter, en heeft een aparte driver nodig. Deze driver zit niet standaard in Windows XP, waardoor je een aparte driverdiskette nodig hebt.

De LSILogic is sneller, en heeft onder andere een hogere queuedepth. Het is dus altijd aangeraden om deze controller te gebruiken. Niet alle ondersteunde guest OS'sen kunnen echter goed omgaan met deze controller.

Daarnaast is het *altijd* aangeraden om de VMware Tools te installeren, deze optimaliseert de performance en gebruikersgemak van je guest OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar om een xp installatie kan je alleen de buslogic gebruiken in combinatie met ook een floppy driver, dus ze hebben beide de driver nodig bij een windows xp installatie, toch kan alleen buslogic worden gebruikt want anders worden er geen harde schijven gedetecteerd.

Dus is de conclusie dan gewoon dat het buslogic moet zijn omdat lsi logic niet gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:20:
maar om een xp installatie kan je alleen de buslogic gebruiken in combinatie met ook een floppy driver, dus ze hebben beide de driver nodig bij een windows xp installatie, toch kan alleen buslogic worden gebruikt want anders worden er geen harde schijven gedetecteerd.

Dus is de conclusie dan gewoon dat het buslogic moet zijn omdat lsi logic niet gaat ?
Nee. De BusLogic heeft geen driver nodig bij installatie van WinXP Pro SP2. Installatie van XP met een LSILogic adapter gaat ook prima, mits je de driverdisk hebt.

Je dient wel de driverdisk te downloaden, die is via vmware.com te downloaden:
http://www.vmware.com/download/ws/drivers_tools.html. Helemaal onderaan staat de SCSI Disk Drivers floppy. (Directe link)

[ Voor 11% gewijzigd door jpiscaer op 09-06-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik het nu dan goed snap is BUSlogic de enige van de twee drivers die door vmware word meegeleverd/ondersteund bij een windows XP ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:25:
als ik het nu dan goed snap is BUSlogic de enige van de twee drivers die door vmware word meegeleverd/ondersteund bij een windows XP ?

mvg
Nee, en Nee

De BUSlogic driver word NIET door vmware meegeleverd maar zit standaard in de installatie source van Windows XP. Microsoft levert die dus mee.

VMware stelt voor de LSILogic controller online de drivers beschikbaar welke je door middel van F6 tijdens de installatie kunt meeinstalleren.

Ondersteunen doen ze beiden.

Snap je het nu dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
redfoxert schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:29:
[...]

Nee, en Nee

De BUSlogic driver word NIET door vmware meegeleverd maar zit standaard in de installatie source van Windows XP. Microsoft levert die dus mee.

VMware stelt voor de LSILogic controller online de drivers beschikbaar welke je door middel van F6 tijdens de installatie kunt meeinstalleren.

Ondersteunen doen ze beiden.

Snap je het nu dan wel?
Juist! Duidelijker kan 't niet uitgelegd worden. Peekaazet heeft blijkbaar niet door dat de driver van de BusLogic in de XP-installatie zit, en dat 'ie F6 moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Jainoxi schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:32:
[...]
... en dat 'ie F6 moet drukken.
Alleen alstie die LSILogic driver wil gebruiken he :D Voor de buslogic hoef je niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Oh, tuurlijk. Nu raak ik zelf in de war ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar zonder de driver in de vmimages map op de esx storage te mounten als diskette en via F6 toe te voegen tijdens het begin van de xp installatie is het niet mogelijk om mijn virtual disk te zien. ik moet dus de driver die door vmware word meegeinstaleerd in de vmimages map mounten en via f6 toevoegen om een buslogic installatie te laten doorgaan.

dus zonder die driver te mounten lukt deze installatie niet.

EDIT: nog effe getest, winxp sp2 installatie zonder floppy vmimages driver met buslogic :

Afbeeldingslocatie: http://www.easywebhost.be/upload/buslogic.JPG

mvg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Goed, we beginnen opnieuw.

Eerst maar 's wat meer informatie:
Welke versie van ESX draai je? Aangezien je 't over de vmimages map hebt, lijkt me dat je ESX2.x draait, aangezien deze map in 3.x deprecated is.
Welke versie van XP wil je installeren?
Maak 's een nieuwe VM aan op basis van XP; kies LSILogic driver.
Download de *.flp vanaf de door mij gegeven link (zie hierboven).
Koppel de *.flp aan de VM
Boot vanaf de XP installatie ISO, en kies meteen F6.

Kies de juiste (enige) driver op die diskette, en vervolg installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
esx : 3.5.0
Virtual infrastructure client : 2.5
Windows : XP Pro SP2 english & Server 2003

met floppy te mounten (vmscsi-1.2.0.4.flp) lukt het wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:48:
Dat probeerden we te zeggen: je moet die floppy mounten en met F6 booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet ik, maar ik wil gewoon zeggen dat je dit bij buslogic ook moet doen en dat die driver door vmware word meegeleverd.

dus dat je zowel bij bus als lsi logic een driver diskette nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:08:
weet ik, maar ik wil gewoon zeggen dat je dit bij buslogic ook moet doen en dat die driver door vmware word meegeleverd.

dus dat je zowel bij bus als lsi logic een driver diskette nodig hebt.
Nee, dat klopt niet. Als je de BusLogic controller hebt, met een SCSI disk, dan zou XP dat zonder F6 / extra driver moeten snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn screenshot is een xp installatie met een BUSlogic controller zonder F6 te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
offtopic:
Iets minder warhoofdig zou niet verkeerd zijn - evenals een duidelijker topictitel.

Wat een gedoe zeg - waarom niet gewoon een RIS installatie?
Daar kun je gewoon de drivers bij opgeven, net als een slipstream install (OEMbootfiles entry aanmaken).

Floppies zijn zo.... net niet zeg maar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit gewoon een werkje over virtualisatie te maken en eigenlijk vroeg ik me gewoon af wat het verschil tussen beide was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
had je de drivers niet kunnen intergreren met iets als nlite?

mount je daarna de iso en klaar :)

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:48:
esx : 3.5.0
Virtual infrastructure client : 2.5
Windows : XP Pro SP2 english & Server 2003

Lukt mij in ESX 3.5 overigens nog steeds niet. Ik heb al veel floppy images geprobeerd, zoals:

LSI_Driver_XP_P12_12605.flp
vmscsi-1.2.0.4.flp

En ze worden met F6 wel herkend, maar XP stopt er dan toch gewoon mee, zeggende dat ie geen harddisk kan vinden. Ik heb een LSI Logic controller voor de VM, en een ditto shijf aangemaakt.

Iemand nog ideeen?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Pagina: 1