Harman Kardon Cinelife 7 --> Samsung LCD & Xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264445

Topicstarter
Beste tweakers,

Na wat zoektochten op deze community en het lezen van de regels heb ik toch besloten een eigen topic te openen. Ik heb mijn antwoord namelijk niet (geheel) kunnen vinden.

De situatie
Op dit moment heb ik sinds korte tijd een Samsung LCD TV (LE32A457), een Xbox 360 Premium System en een Harman Kardon Cinelife 7 set. Ik ben erg blij met het geheel en wil er dan ook graag optimaal van gaan genieten.

Ik ben bezig met de installatie van het geheel en loop tegen een praktisch probleem aan: Ik heb mijn Xbox nu rechtstreeks via HDMI op mijn televisie aangesloten. Mijn Harman Kardon set wordt dus nog helemaal niet gebruikt. De HK set heeft ook geen HDMI aansluiting.

Mijn vragen
Hoe zorg ik er voor dat mijn Xbox geluid en evt televisie geluid goed over mijn Harman Kardon set wordt overgebracht? Kan ik het best mijn televisie aansluiten op de reciever of kan ik beter de Xbox 360 via een digitale kabel aansluiten op de reciever? Welke kabels zijn bij welke oplossing het best geschikt?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02

FeaR

In GoT we trust

Bij je XBox 360 zit een stekker met een optische uitgang.
Deze kan je in je Harman Kardon pluggen door middel van een optische toslink kabel zodat je digitaal geluid krijgt. Dit zal in spellen en films dus resulteren in DD5.1 en DTS 5.1 geluid.

Als je verdere specs kan posten van je tv is ook te zeggen hoe deze het beste aan te sluiten is. Want ik kan niet zo heel veel vinden welke uitgangen deze tv heeft. Meestal hebben Samsung tv's wel een optische uitgang en kan je op dezelfde manier als je XBox 360 je tv op je Harman Kardon aansluiten. Mocht dit niet het geval zijn dan zullen er wellicht twee tulp-stekker zijn voor de audio out (rood en wit). Dan kan je deze inpluggen op je Harman Kardon. Let wel dat deze laatste manier geen digitale maar analoge sound geeft. Al zal het geluid dan nog steeds vele malen beter zijn dan door je tv speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je supersnelle reactie! Ik had inderdaad iets gelezen in een andere post over de bijgeleverde kabel van mijn Xbox 360.

Mijn televisie is hagelnieuw, model 2008. Hij heeft 3 HDMI ingangen en hij heeft ook optische ingangen: http://www.kieskeurig.nl/...A4476C125742C00472B0A.htm hier vind je meer informatie over de TV. Ik geloof dat hij ook optische uitgangen heeft.

Maar even voor mijn beeldvorming: Ik kan dus gewoon mijn HDMI aansluiting van de Xbox 360 naar de televisie laten zitten en een tweede verbinding vanaf mijn Xbox 360 naar mijn Harman Kardon set maken via de bijgeleverde optische toslink kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 264445 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:24:Bedankt voor je supersnelle reactie! Ik had inderdaad iets gelezen in een andere post over de bijgeleverde kabel van mijn Xbox 360.
NP :)
Anoniem: 264445 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:24:Mijn televisie is hagelnieuw, model 2008. Hij heeft 3 HDMI ingangen en hij heeft ook optische ingangen: http://www.kieskeurig.nl/...A4476C125742C00472B0A.htm hier vind je meer informatie over de TV. Ik geloof dat hij ook optische uitgangen heeft.
Een nieuwe tv hoeft niet altijd te betekenen dat het ook alles heeft :)
Want volgens kieskeurig is het dus een tv zonder 24p en 100Hz, maar dat maakt verder niet uit voor je vraag.

De site geeft verder trouwens alleen aan welke ingangen je tv heeft.
Om geluid van je tv naar je Harman Kardon te leiden moet je weten welke [/b]uitgangen[/] deze heeft.
Maar als er een optische uitgang is kan je die inderdaad gebruiken. Moet je wel even kijken of je Harman Kardon meerdere optische inputs heeft. Dat zal wel, want die dingen worden veel gebruikt. Zelfs mijn budget Sony receiver heeft er een stuk of 4.

Mocht het niet zo zijn dan kan je altijd nog een optische toslink splitter aanschaffen van een euro of 15. Maar mooier zou dan zijn een optische naar coaxiaal digitale kabel, want dat geeft een beter resultaat dan zo’n splitter. Maar nogmaals: dit hoeft niet als je gewoon meerdere optische ingangen op je Harman Kardon hebt zitten.
Anoniem: 264445 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:24:Maar even voor mijn beeldvorming: Ik kan dus gewoon mijn HDMI aansluiting van de Xbox 360 naar de televisie laten zitten en een tweede verbinding vanaf mijn Xbox 360 naar mijn Harman Kardon set maken via de bijgeleverde optische toslink kabel?
Beeld gaat gewoon vanaf de Xbox 360 via HDMI naar je tv. Bij mijn Xbox 360 Elite zal trouwens geen optische kabel. Alleen een adapter om de kabel in te steken. Je zal zelf nog een optische kabel moeten kopen.

Zo eentje dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalstreet.nl/images/HQ_SS4623.jpg

Het geluid bij een Xbox 360 gaat altijd over HDMI en als je optisch hebt aangesloten ook daar nog over. Dus als je geluid alleen over je Harman Kardon wilt hebben moet je je tv even op mute zetten.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn of verdere vragen laat het maar weten :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:06:
Een nieuwe tv hoeft niet altijd te betekenen dat het ook alles heeft :)
Want volgens kieskeurig is het dus een tv zonder 24p en 100Hz, maar dat maakt verder niet uit voor je vraag.
Het klopt idd dat ie officieel geen 24p en 100hz heeft, maar ik ben vooralsnog zeer tevreden met de televisie :)
De site geeft verder trouwens alleen aan welke ingangen je tv heeft.
Om geluid van je tv naar je Harman Kardon te leiden moet je weten welke [/b]uitgangen[/] deze heeft.
Ik zal vanavond even een blik werpen op alle uitgangen die deze televisie heeft, die zal ik morgen even toevoegen. Misschien, als ik vandaag wat tijd over heb, zoek ik nog wel even naar aanvullende info op internet, misschien staat het daar ook wel op.
Maar als er een optische uitgang is kan je die inderdaad gebruiken. Moet je wel even kijken of je Harman Kardon meerdere optische inputs heeft. Dat zal wel, want die dingen worden veel gebruikt. Zelfs mijn budget Sony receiver heeft er een stuk of 4.

Mocht het niet zo zijn dan kan je altijd nog een optische toslink splitter aanschaffen van een euro of 15. Maar mooier zou dan zijn een optische naar coaxiaal digitale kabel, want dat geeft een beter resultaat dan zo’n splitter. Maar nogmaals: dit hoeft niet als je gewoon meerdere optische ingangen op je Harman Kardon hebt zitten.
Mijn Harman Kardon set heeft 2 optische ingangen en 2 coaxiale ingangen, waarvan ik er op dit moment nog geen bezet, dus dat kan prima!
Beeld gaat gewoon vanaf de Xbox 360 via HDMI naar je tv. Bij mijn Xbox 360 Elite zal trouwens geen optische kabel. Alleen een adapter om de kabel in te steken. Je zal zelf nog een optische kabel moeten kopen.

Zo eentje dus:
[afbeelding]
Ik ga vanmiddag of morgen even naar de MM, moet ik nog denken aan een bepaald merk?
Het geluid bij een Xbox 360 gaat altijd over HDMI en als je optisch hebt aangesloten ook daar nog over. Dus als je geluid alleen over je Harman Kardon wilt hebben moet je je tv even op mute zetten.
Bedankt voor de tip en voor alle hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 264445 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:06:
[...]
Ik ga vanmiddag of morgen even naar de MM, moet ik nog denken aan een bepaald merk?
[...]
Een bepaald merk zou ik zo niet weten.
Sowieso niet gaan voor een kabel van 100 euro de meter.
HDMI, coaxiaal en optisch zijn alle digitaal en sturen dus alleen maar 1-tje en 0-tjes door.
Er zal dus weinig tot geen verlies zijn ten opzichte van analoge kabels.

Bij een optische kabel moet je wel opletten dat je een wat dikkere kabel koopt als deze wat door bochten heen moet. Hier thuis heb ik kabels van om en nabij de 30 euro. Gewoon omdat deze net wat dikker zijn en dat er daardoor minder snel kabelbreuken ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu heb ik vandaag een optische geluidskabel gehaald (van het merk Oehlbach)...

Ik kom thuis met die kabel, loop direct door naar mijn surroundset en wil het gaan inpluggen. Blijkt dat het geheel niet past! De bijgeleverde Toslink-kabel van Microsoft (met die 6 tulpstekkers er aan) steekt over de HDMI sleuf. Kortom wil ik die optische kabel in die bijgeleverde Toslink-kabel pluggen, dan kan ik mijn HDMI-kabel niet meer in het apparaat steken.

Ik ben verbijsterd over zoveel ontwerp-stommiteit en vraag me dan ook af of er meer mensen zijn geweest met dit probleem. Zo ja, ik zou graag willen weten hoe jullie dit probleem hebben opgelost?
Ik zit zelf het meest te denken aan het bellen van de Microsoft Consumenten Service. Ik zou een passende oplossing voor het probleem willen zien, daar het aan de originele stekker van Microsoft ligt en niet aan mijn HDMI kabel. Als er mensen zijn met betere of andere suggesties zijn die meer dan welkom!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Misschien je xbox360 terug brengen en voor een PS3 gaan? Ik weet niet of je hem pas hebt gekocht, maar de PS3 heeft ook meteen blu ray etc. En de meeste mensen vinden hem er ook een stuk beter uitzien + je hoeft niet voor online gebeuren te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 238860 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:26:
Misschien je xbox360 terug brengen en voor een PS3 gaan? Ik weet niet of je hem pas hebt gekocht, maar de PS3 heeft ook meteen blu ray etc. En de meeste mensen vinden hem er ook een stuk beter uitzien + je hoeft niet voor online gebeuren te betalen ;)
Niet echt de beste oplossing lijkt me zo he.... |:(
Anoniem: 264445 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:39:
Nu heb ik vandaag een optische geluidskabel gehaald (van het merk Oehlbach)...

Ik kom thuis met die kabel, loop direct door naar mijn surroundset en wil het gaan inpluggen. Blijkt dat het geheel niet past! De bijgeleverde Toslink-kabel van Microsoft (met die 6 tulpstekkers er aan) steekt over de HDMI sleuf. Kortom wil ik die optische kabel in die bijgeleverde Toslink-kabel pluggen, dan kan ik mijn HDMI-kabel niet meer in het apparaat steken.
Volgens mij heb je nog best een duur kabeltje gescoord dan....

Wat mogelijk is om te doen is om je tv via de optical out met je receiver te verbinden. En je XBox 360 gewoon met HDMI verbonden te laten. Je XBox 360 verstuurt dan het digitale geluid (HDMI is ook digitaal) naar de tv. En de tv zend het weer door over de toslink naar de receiver. Maar dat is alleen mogelijk als je dus een optical out hebt.

Tweede mogelijkheid is om de speciale adapter te bestellen. Deze wordt standaard bij een XBox 360 Elite geleverd en dus niet bij de andere "gewone" HDMI modellen. Dus vandaar dat ik daar geen rekening mee heb gehouden aangezien ik dus een Elite heb staan...

Het gaat om zo'n dingetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamez.nl/upload/918102_610_1188223606822-xbox360elite3.jpg

Die is een stuk minder dik dan de officiele kabel met de component uitgang en past dus wel samen met de HDMI kabel tegelijk in de Xbox.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 12-06-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 238860 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:26:
Ja goed idee, ik denk dat ik dat maar doe 8)7 Ik heb heel bewust voor de Xbox gekozen en ik ben er verder ook meer dan tevreden mee. Het enige nadeel zijn de aansluitingen en er is geen mens die mij garandeert dat ik niet met dezelfde ellende wordt geconfronteerd wanneer ik een PS3 zou kopen. Maar hopelijk begrijp je zelf ook dat ik niet mijn xbox ga verpatsen terwijl ik dat ding net een paar weken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:55:
Volgens mij heb je nog best een duur kabeltje gescoord dan....
Ja het was geen goedkoop kabeltje, maar ik wilde vooral tussen mijn Xbox en mijn reciever de boel goed voor elkaar hebben. Dit kabeltje was een tientje duurder dan een semi pauper kabeltje, dus toen heb ik er maar iets meer uitgegeven voor een topkabeltje.
Wat mogelijk is om te doen is om je tv via de optical out met je receiver te verbinden. En je XBox 360 gewoon met HDMI verbonden te laten. Je XBox 360 verstuurt dan het digitale geluid (HDMI is ook digitaal) naar de tv. En de tv zend het weer door over de toslink naar de receiver. Maar dat is alleen mogelijk als je dus een optical out hebt.
Ik heb gisteren gekeken en mijn televisie heeft een optische uitgang. Op zich lijkt deze optie wel handig, maar kan mijn televisie wel 5.1 geluid terugsturen? Verminderd de kwaliteit van het geluid dan niet door een extra tussenstation? Zo niet, dan lijkt deze optie net zo voor de hand liggend dan de volgende.
Tweede mogelijkheid is om de speciale adapter te bestellen. Deze wordt standaard bij een XBox 360 Elite geleverd en dus niet bij de andere "gewone" HDMI modellen. Dus vandaar dat ik daar geen rekening mee heb gehouden aangezien ik dus een Elite heb staan...

Het gaat om zo'n dingetje:
[afbeelding]

Die is een stuk minder dik dan de officiele kabel met de component uitgang en past dus wel samen met de HDMI kabel tegelijk in de Xbox.
Is helemaal niet erg dat je daar geen rekening mee had gehouden. Ik ben er nu ook wel achter gekomen, hetzij aan der lijve ondervonden :P Het is wel jammer, als ik dit van tevoren had geweten, dan had ik direct honderd euro meer neergeteld voor de elite versie. Ik heb daar ook niet zo heel uitgebreid onderzoek naar gedaan, omdat ik me niet zo had verdiept in alle aansluitingen. Ik had verwacht dat ze dat wel goed hadden geregeld.

Kortom:

Ik ga vandaag bellen naar de servicedesk van Microsoft en leg hen mijn dilemma uit en probeer een passende oplossing te regelen. Als ik voor weinig geld zo'n kabeltje kan krijgen is dat mijn eerste optie. Wanneer de kabel erg prijzig is dan ga ik kijken naar de tweede oplossing. Hiervoor rest dus mijn vraag:

Kun je een optische kabel vanaf je televisie naar je reciever trekken zonder dat dit ten koste gaat van het oorspronkelijke geluid (dat van de Xbox via HDMI naar je televisie wordt gezonden)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 264445 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:16:
[...]Het enige nadeel zijn de aansluitingen en er is geen mens die mij garandeert dat ik niet met dezelfde ellende wordt geconfronteerd wanneer ik een PS3 zou kopen. Maar hopelijk begrijp je zelf ook dat ik niet mijn xbox ga verpatsen terwijl ik dat ding net een paar weken heb.
De PS3 heeft die ellende inderdaad niet. Daar zitten de aansluitingen gewoon achterop de console en niet in vage connectoren of wat dan ook...

Maar het blijft verder een stomme en nutteloze post :P
Anoniem: 264445 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:28:
[...]Ik ga vandaag bellen naar de servicedesk van Microsoft en leg hen mijn dilemma uit en probeer een passende oplossing te regelen. Als ik voor weinig geld zo'n kabeltje kan krijgen is dat mijn eerste optie. Wanneer de kabel erg prijzig is dan ga ik kijken naar de tweede oplossing. Hiervoor rest dus mijn vraag:
Ik denk dat je daar niet veel verder mee komt. Die kabels zijn gewoon los te koop in de winkel, dus neem aan dat Microsoft niet zo maar even tegen een mooie prijs jou zo’n kabel gaat sturen.

Je kan altijd ook nog je Premium verkopen en een Elite halen. Dat heb ik zelf ook gedaan.
Ik kreeg €250 voor mijn Premium en voor €350 scoorde ik een nieuwe Elite (Falcon) met bon. Dus voor €100 meer had ik en een grotere harde schijf, een zwarte console, HDMI uit en een Falcon chipset. Terwijl alleen de 120GB harde schijf al rond de €150 ligt.
Anoniem: 264445 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:28:
[...]Kun je een optische kabel vanaf je televisie naar je reciever trekken zonder dat dit ten koste gaat van het oorspronkelijke geluid (dat van de Xbox via HDMI naar je televisie wordt gezonden)??
Optisch is een digitaal signaal en zal dus weinig tot geen verlies lijden. Dus het zou kunnen.
Mijn Philips kan het ook (maar dan met de coaxiaal digitale uitgang). Enige jammere is dat de Philips alleen DD5.1 kent en geen DTS, maar het gaat om het idee..

Maar je zegt zelf dat je tv geen optische uitgang heeft, dus dan heeft het toch geen zin om dat te proberen of te vragen of het überhaupt kan?

Wellicht zit die optie alleen op de grotere modellen van Samsung…

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 12-06-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:46:
Ik denk dat je daar niet veel verder mee komt. Die kabels zijn gewoon los te koop in de winkel, dus neem aan dat Microsoft niet zo maar even tegen een mooie prijs jou zo’n kabel gaat sturen.
Ik ga vandaag maar weer eens even bij de MM kijken wat zo'n kabel kost... zal wel een eurootje of 50 zijn vermoed ik ;( En dan moet ik ook nog een extra optische kabel kopen, dus wordt weer een duur dagje.....
Je kan altijd ook nog je Premium verkopen en een Elite halen. Dat heb ik zelf ook gedaan.
Ik kreeg €250 voor mijn Premium en voor €350 scoorde ik een nieuwe Elite (Falcon) met bon. Dus voor €100 meer had ik en een grotere harde schijf, een zwarte console, HDMI uit en een Falcon chipset. Terwijl alleen de 120GB harde schijf al rond de €150 ligt.
Deze optie is idd mogelijk. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik weinig zin heb om weer eerst mijn X-box te verkopen en dan afwachten hoeveel ik er voor krijg, alvorens een nieuwe Xbox te gaan aanschaffen. Tis gewoon een leer voor de volgende keer: doe ook research naar de bijgeleverde kabels en connectoren....
Maar je zegt zelf dat je tv geen optische uitgang heeft, dus dan heeft het toch geen zin om dat te proberen of te vragen of het überhaupt kan?
Mijn televisie heeft WEL een optische uitgang :) maar ik heb gister eens zeer aandachtig door de bijgeleverde handleiding gebladerd. Hierin staat keurig vermeld dat de optische uitgang hooguit 2.0 geluid doorstuurt. Samsung's redenatie er achter is: als je 5.1 geluid wil, link de rotzooi dan direct naar je reciever / home cinema set....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een kleine update:

Ik heb dus gebeld naar Xbox Support. Ik heb daar mijn verhaal gedaan en ze hebben me gewoon knetterhard afgezet. Ze gingen geen enkele regeling voor mij treffen naar aanleiding van het probleem dat ik had. Ik moest maar gewoon hun HDMI kabel kopen in een winkel (a 60 euro) en dan was ik van het geouwehoer af.

Nu gaat het mij helemaal niet meer om die laatste 60 euro, maar dit verhaal gaat nog wel een staartje krijgen. Ik heb een klachtenbrief gestuurd naar Xbox International en ik heb daar opnieuw mijn klacht voorgelegd. Wanneer ook zij besluiten niets met mijn probleem te doen, neem contact op met consumentenorganisaties.

Ik vind het een verborgen gebrek, ik kon tijdens de aanschaf niet weten dat ik niet HDMI en optisch tegelijk zou kunnen connecten. Daarnaast vind ik het meer dan belachelijk dat ik dan perse een HDMI kabel van Microsoft zou moeten kopen om dit probleem te voorkomen (hoezo monopoly positite uitbuiten? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
En jij denkt dat ze dat bij het ontwerpen niet al bedacht hadden? Ik gok erop dat het expres zo ontworpen is.
Er is nog een mogelijkheid, en dat is het modden van je huidige component kabel. Moet ergens via google te vinden zijn.

Je oplossing is te koop, dus wat dat betreft voldoen ze aan je probleem en je opmerking dat die 60 euro het probleem niet is, slaat in mijn ogen helemaal nergens op, anders was je naar de winkel gegaan zonder zeuren en had je die kabel aangeschaft.

Het is in principe de bedoeling dat je je HDMI kabel in je versterker steekt, en daarna van je versterker naar de tv. Maar, je versterker heeft geen HDMI, dus werkt dat niet. Dan is het automatisch MS haar probleem dat je het niet kunt aansluiten zoals jij wilt? Lijkt me stug.
Dit heeft overigens niks met een monopoly positie te maken. Je kunt altijd nog een Wii of een PS3 kopen. Je bent niet verplicht een Xbox 360 te hebben.
Daarnaast had je gewoon kunnen vragen bij de winkel of het zou werken zoals jij het wilt. Dat heet onderzoek doen, dat wordt ook van je verwacht in Nederland.
Wettelijk heb je geen poot om op te staan.

Ikzelf heb ook geen versterker met HDMI, maar heb ook geen 360 met HDMI, maar de gewone met component en VGA (staat bij mij op VGA) en via toslink naar de versterker.
Bij mij wordt het sparen voor een andere versterker, maar tot nu werkt het gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:19:
En jij denkt dat ze dat bij het ontwerpen niet al bedacht hadden? Ik gok erop dat het expres zo ontworpen is.
Er is nog een mogelijkheid, en dat is het modden van je huidige component kabel. Moet ergens via google te vinden zijn.
Ik ga mijn huidige kabel niet modden, ik ben daar niet technisch genoeg voor.
Je oplossing is te koop, dus wat dat betreft voldoen ze aan je probleem en je opmerking dat die 60 euro het probleem niet is, slaat in mijn ogen helemaal nergens op, anders was je naar de winkel gegaan zonder zeuren en had je die kabel aangeschaft.
Ze voldoen ook wel aan mijn probleem, maar dan wel met additionele onverwachte kosten. Als die gabbers nu direct op de doos hadden gezet dat dat niet tegelijk pastte, dan had ik direct wel een Elite box gekocht of misschien zelfs wel een PS3.
Het is in principe de bedoeling dat je je HDMI kabel in je versterker steekt, en daarna van je versterker naar de tv. Maar, je versterker heeft geen HDMI, dus werkt dat niet. Dan is het automatisch MS haar probleem dat je het niet kunt aansluiten zoals jij wilt? Lijkt me stug.
Dit heeft overigens niks met een monopoly positie te maken. Je kunt altijd nog een Wii of een PS3 kopen. Je bent niet verplicht een Xbox 360 te hebben.
Dit vink al helemaal een domme redenatie... waarom zou het in vredesnaam de bedoeling zijn dat ik die HDMI in mijn receiver zou stoppen... dat zou dus betekenen dat Xbox ook al eisen aan randapparatuur stelt? De manier zoals ik het wil aansluiten is helemaal niet vreemd en daarom vind ik het ook belachelijk dat dit niet tot de mogelijkheden behoort. En het is wel hun monopoly, ik heb hun X-Box aangeschaft en als ik het dan op deze manier wil aansluiten, dan moet ik dus ook per sé een HDMI kabel van Microsoft aanschaffen, omdat het anders niet past... dat is nooit fair richting je concurrenten en je consumenten. En ik heb mijn sutatie duidelijk uitgelegd aan de verkoper van de winkel en die raadde me een Logitech kabel aan, omdat ze die van MS niet in het assortiment hadden..
Daarnaast had je gewoon kunnen vragen bij de winkel of het zou werken zoals jij het wilt. Dat heet onderzoek doen, dat wordt ook van je verwacht in Nederland.
Wettelijk heb je geen poot om op te staan.
Ik heb goed mijn best gedaan dit te onderzoeken, maar hierover is zeer weinig bekend. Ik heb bewust gekozen voor het premium system, omdat deze de mogelijkheid tot HDMI biedt. Er is alleen bijna niets te vinden over de exact meegeleverde kabels.. Daar kom je toch pas achter wanneer je een product hebt aangeschaft.... en dat weten die lepe mf'ers bij Microsoft ook heel goed en daar maken ze misbruik van! Als ze nu duidelijk op de doos/website/andere sites hadden gezet dat dit niet lukte, dan had ik of een Elite aangeschaft of een totaal andere console. Consumenten hebben meer recht dan jij in eerste instantie misschien denkt, als je hier niets aan doet dan blijft dit gewoon zo doorgaan: Ik laat het er niet bij zitten.
Ikzelf heb ook geen versterker met HDMI, maar heb ook geen 360 met HDMI, maar de gewone met component en VGA (staat bij mij op VGA) en via toslink naar de versterker.
Bij mij wordt het sparen voor een andere versterker, maar tot nu werkt het gewoon zoals het hoort.
Ik heb gewoon duidelijk in mijn hoofd hoe ik het wil aansluiten (alles digitaal) en ik vind het meer dan belachelijk dat de X-box zo bekrompen is ontworpen dat het daar niet eens normaal aan kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier zijn nog wat foto's, dat is altijd goed voor de beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: http://www.supermarktenzaalvoetbal.nl/images/resize1.jpg

Vergrote afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.supermarktenzaalvoetbal.nl/images/resize2.jpg

Vergrote afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.supermarktenzaalvoetbal.nl/images/resize3.jpg

Vergrote afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk dat jouw probleem niet is dat je onderzoek gedaan hebt of niet, maar eerder dat je er gewoon vanuit ging dat het moest kunnen. Ik kan me voorstellen dat er geen reden is om te vragen of het aansluiten zou moeten kunnen.

Overigens over een monopoly positie, MS heeft geen monopoly positie, simpelweg omdat er andere net zulke goede optie's zijn zoals de PS3. Als MS als enige een console zou hebben, dan zouden ze een Monopoly positie hebben.
Daarnaast weet ik heus wel wat voor rechten een consument heeft en dat we vaak veel rechten hebben, maar vaak denken consumenten dat ze bepaalde rechten hebben die ze absoluut niet hebben.

Als je je 360 nog geen 8 dagen hebt, dan kun je hem nog ruilen en alsnog voor een Elite gaan, maar ben bang dat dit niet zo is.

Op doos staat vaak wel wat er in de doos zit, er staat echter niet in wat er niet in zit.
Als je zou vergelijken tussen de Premium en de Elite, had je het verschil wel geweten. Ook met zoeken op internet zou je waarschijnlijk de inhoud van de doos ook wel te weten zijn gekomen aangezien dat één van de belangrijke verschillen zijn.

Ik heb even een simpele mod opgezocht voor je om je huidige component kabel aan te passen. Wat je moet doen is gewoon de behuizing eraf halen. Niets meer, niet minder. Dus zonder solderen e.d.
Wel zorgen dat je apparatuur nog niet is aangesloten als je hem zo aansluit, ivm schokken.
http://www.chadledford.com/?p=50
Als je de behuizing eraf zou slopen, hou je een hele kleine kabel over. Het is maar wat je wilt in mijn ogen. Ik denk dat als ik in jouw situatie zou zitten, dat ik het op zou lossen op bovenstaande manier en dan later als die andere kabel goedkoper is (budget bak mediamarkt oid (ook zo een wifi geval aangeschaft voor de 360)), dan aanschaffen en de stekker weer z'n behuizing geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 17-06-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb die site even bezien en als MS negatief bericht teruggeeft vanaf mijn klacht email, dan denk ik idd dat ik die hack maar ga gebruiken.

Wel grappig dat je dat zegt van die dumpbak bij de mediamarkt... ik had bij de aanschaf van mijn X-Box direct bij de mediamarkt naar de HDMI kabel gevraagd van Microsoft (ik wilde het goed voor elkaar hebben, dus dan liever een kabel van het merk waar je console toch al van is) maar die hadden ze niet in het assortiment.......

Iig bedankt voor je research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik mag dan wel rot overkomen. :P Ook ik let wel op mijn portemonee.
Het is balen dat er veel geld voor neergelegd moet worden en je dan nog niet klaar bent.

Over HDMI of eigenlijk alle digitale kabels, koop een kabel van max 10/20 euro (lettende op de kwaliteit van de stekkers). Meer moet je er in iedergeval niet voor neerleggen. Er is niet echt verschil. Heb je een dure, dan zijn ze een stuk steviger (dat dan weer wel) en kunnen misschien zelfs de theoretische resolutie van 1440p aan.

Succes in iedergeval, ik hoop alsnog dat het je lukt via hogerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Er zijn, naast de MS-kabels, toch ook wel wat andere leveranciers die hetzelfde leveren, maar dan goedkoper?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hillie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:25:
Er zijn, naast de MS-kabels, toch ook wel wat andere leveranciers die hetzelfde leveren, maar dan goedkoper?
Ik heb die tot nu toe niet gevonden.... maar misschien heb je gelijk. Als iemand mij kan aangeven waar ik voor minder geld een verloopstuk kan vinden sta ik daar natuurlijk zeker voor open!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik weet niet precies wat voor kabeltje je zoekt, maar de meeste online shops hebben wel wat in hun assortiment.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hij zoekt het verloop voor de Xbox 360 Premium met HDMI.
Hij gebruikt de HDMI aansluiting om beeld op zijn tv te krijgen. Zijn versterker ondersteunt geen HDMI, dus moet deze middels TOSlink aangesloten worden. Het probleem bij de Premium is dat de stekker voor Component en TOSlink vrij dik is waardoor de HDMI kabel niet meer in de 360 kan. Hier is van MS een stekker voor te koop die dunner is. Hij zoekt een goedkope versie van die stekker. Dat of, mijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Arunia, couldn't have said it better myself :)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 264445 op 17-06-2008 13:50 . Reden: naam fout gespeld :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:07:
Ik heb even een simpele mod opgezocht voor je om je huidige component kabel aan te passen. Wat je moet doen is gewoon de behuizing eraf halen. Niets meer, niet minder. Dus zonder solderen e.d.
Wel zorgen dat je apparatuur nog niet is aangesloten als je hem zo aansluit, ivm schokken.

http://www.chadledford.com/?p=50

Als je de behuizing eraf zou slopen, hou je een hele kleine kabel over. Het is maar wat je wilt in mijn ogen. Ik denk dat als ik in jouw situatie zou zitten, dat ik het op zou lossen op bovenstaande manier en dan later als die andere kabel goedkoper is (budget bak mediamarkt oid (ook zo een wifi geval aangeschaft voor de 360)), dan aanschaffen en de stekker weer z'n behuizing geven.
Heeft er iemand ervaring met deze mod? En zo ja, waar moet ik aan denken of waar moet ik op letten als ik dit wil doen???? Bijvoorbeeld met het aansluiten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 264445 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:34:
[...]Heeft er iemand ervaring met deze mod? En zo ja, waar moet ik aan denken of waar moet ik op letten als ik dit wil doen???? Bijvoorbeeld met het aansluiten enz.
Gewoon doen...
Kan niet veel mis gaan omdat je dus alleen de plastic behuizing van je kabel af sloopt.

Enige waar je op moet letten is dat je de kabel niet hebt aangesloten terwijl je dit doet. Al lijkt me dat wel voor de hand liggen aangezien het rot werkt met de kabel nog ingeplugd....

Verder gewoon geduld hebben en niet binnen 10 seconden klaar willen zijn, want dan eindig je wellicht zonder kabel en moet je alsnog €49,95 uit gaan geven.

Het is niet zo'n extreme mod als ik het zo lees, dus ik zou er gewoon voor gaan en dan voor die vijf tientjes die je over houdt een leuke game uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat FeaR zegt.
De mod is alleen maar de kunststof behuizing eraf halen (zonder te slopen als ik het zo zie).
Dan is de stekker namelijk niet meer zo groot waardoor de HDMI en deze gewoon zullen passen. (tip, dat hele snoer kun je met een bindertje bij elkaar doen zodat het niet rond slingert.)
Trek gewoon alle stekkers uit je 360 en zorg dat die kabel niet is aangesloten op de tv.
Haal de behuizing van je stekker eraf en plug deze in je 360. Daarna gewoon alles aansluiten.
Wat je nog zou kunnen doen is iets van tape om de stekker heen wikkelen zodat deze wat steviger is en dat je niet direct contact met het metaal maakt als je het per ongeluk aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gisteren deze mod gedaan, ik was zat van het geluid van mij televisie! Het was binnen 30 seconden gepiept:

Ik heb de componentkabel helemaal losgekoppeld van de X-Box, deze ietwat bewerkt met een platte schroevendraaier en hij was er binnen een mum van tijd af.

Daarna ben ik met die kabel naar mijn X-Box terug gegaan en heb ik eens gekeken of het nu wel ging passen. Het past, alhoewel het dan wel een klein beetje in de verdrukking blijft zitten, maar dat nemen we op de koop toe :)

Mochten mensen aan de hand van dit bericht hetzelfde willen doen: Let er dan wel even op dat je eerst je HDMI kabel er in stopt en dan pas de HD AV / TOSlink kabel.......

En vooralsnog wachten we rustig de reactie van de servicedesk van Microsoft af, maar nu wel met 5.1 sound :D

Bedankt Arunia & FeaR1986 voor de hulp _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kijk, daar ben ik nou blij om.
Fantastisch dat het gelukt is. Scheelt je weer 50 euro. Ben overigens nog wel benieuwd uiteindelijk naar de reactie van Micrsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:27:
Kijk, daar ben ik nou blij om.
Fantastisch dat het gelukt is. Scheelt je weer 50 euro. Ben overigens nog wel benieuwd uiteindelijk naar de reactie van Micrsoft.
Die zal ik je laten weten!!

Bestaat er hier op Tweakers ook zoiets als Private Messages? Ik ben nog niet zo lang member hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, thanks.

Ga met je muis naar "My React" en kies in het menu voor "voorkeuren".
Hier zet je "Direct Messages" aan en dan opslaan.
Er staat onder iemand z'n avatar een set icoontjes waarbij eentje voor DM is. Hiermee kun je een soort van prive minitopic maken waarbij je samen (of met iedereen die toegevoegd is kunt chatten).
Overigens moeten die mensen wel allemaal DM aan hebben staan, anders kan het niet.
Bij een nieuw bericht krijg je dan een gele balk bovenin de pagina.
Pagina: 1