Ik heb nu een Dell met 2x 160gb in Raid 0. Omdat ik de 2e wil vervangen voor een 320gb wil ik ze allebei als losse hd, dus geen Raid meer. Kan dat en zoja, zonder dataverlies?
Kort maar krachtig; Nee, je zult alle data op je RAID 0 array kwijt zijn....
Het is wellicht een optie om een andere harddisk erin te zetten, daar de data van de raid naar toe te kopieren en daarna pas de raid op te heffen.
Inderdaad, zie ook de RAID FAQ
ARME AOW’er
Zoals reeds aangegeven, kan dit met een korte "Nee" beantwoord worden. Daarnaast is dit wel een heel erg basic vraag op het gebied van RAID, zelfs een erg enge vraag wanneer je gebruik maakt van RAID0. Je laat namelijk blijken dat je niet weet hoe RAID0 functioneerd, wat zeker in deze wel nodig zou moeten zijn. RAID0 is namelijk geen echte RAID, in iedergeval geen redundancy, wanneer één van beide hardeschijven ook stuk gaat ben je al je data (waar geen backup van is) kwijt.
Ik zou je willen aanraden voordat je met je RAID controller en RAID levels gaat stoeien eerst deze eens door te lezen: RAID FAQ Aangezien dit erg basic is en gewoon terug te vinden in de FAQ's gaat dit topic op slot.
Ik zou je willen aanraden voordat je met je RAID controller en RAID levels gaat stoeien eerst deze eens door te lezen: RAID FAQ Aangezien dit erg basic is en gewoon terug te vinden in de FAQ's gaat dit topic op slot.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()