[MOSS2007] Bestanden zijn bij uploaden uitgecheckt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145574

Topicstarter
Misschien een vraag met een gemakkelijk antwoord, maar op o.a. Google kan ik mijn oplossing niet vinden.

Het gaat over Microsoft Office SharePoint Server 2007 in een Windows 2003 Enterprise netwerk. Wanneer ik in een documentbibliotheek een document (of een reeks documenten) upload zijn deze automatisch uitgecheckt door de gebruiker die ze upload. Dit is niet de bedoeling, de documenten moeten na het uploaden gewoon ingecheckt zijn, zodat netwerkgebruikers er gelijk mee aan de slag kunnen.

Ik heb al op Google e.d. gezocht naar dit probleem, in de instellingen gekeken van de site + in de Centrale Administration Site, maar ik kan de instelling niet vinden (als het uberhaupt een instelling is).

Weet iemand hoe je het in kan stellen dat een document bij het uploaden gewoon ingecheckt blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
Wat staat er bij de 'instellingen voor versies', bij de instellingen van de lijst?

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Instellingen voor versies staat op Primaire en Secundaire versies. Als ik een enkel document upload, krijg ik na het uploaden netjes een scherm waar ik de titel van het document eventueel zou kunnen aanpassen, en een knop 'Inchecken'. Als ik daar op klikt, komt het document netjes als versie 1.0 in de bibliotheek te staan.

Als ik een aantal documenten gelijktijdig upload, krijg ik na het uploaden direct de bibliotheek te zien, en zie ik dat elke geupload document door mij is uitgecheckt. Heel irritant, want dan moet ik elk document één voor één inchecken + dat elk document een versie 'verhoging' krijgt.
Dat laatste kan ik dan voorkomen door versies tijdelijk uit te schakelen, maar dat kan ik als beheerder, en de eindgebruiker natuurlijk niet (en dat moet ik volgens mij ook niet willen).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
Als je bij 'uitchecken vereisen', 'nee' aanvinkt heb je er geen last van. De vraag is dan wel of je dat wilt.

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Berkery schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:20:
Als je bij 'uitchecken vereisen', 'nee' aanvinkt heb je er geen last van. De vraag is dan wel of je dat wilt.
Ja oke, zo ver was ik ook al, maar dit wil ik inderdaad niet. Als een gebruiker enkele documenten wilt uploaden, moeten deze gewoon ingecheckt op de server komen te staan, en moet hij ze niet een voor een (handmatig) inchecken, kost te veel werk en tijd en is, lijkt mij, overbodig. Ten tweede kan hij de instellingen van de site niet veranderen, dus kan hij het uitchecken niet 'uitschakelen'. Ik wil uitchecken gewoon verplichten in de documentbibliotheek, om te voorkomen dat verschillende gebruikers op hetzelfde tijdstip documenten gaan bewerken (online of offline).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik weet niet of het een standaard mogelijk is, maar programmatisch inchecken van documenten is helemaal niet moeilijk. Ik heb daarvoor ooit een tool geschreven die het na een edit kon (ook uitchecken verliep geautomatiseerd). Na uploaden is niet heel anders lijkt me zo.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1